دادگستری صنفی یزد در کشور شناخته شده است/ استان یزد پیشرو در هوشمندسازی بازار است


ساعت: 14:10
تاریخ انتشار: 1401/04/05
کد خبر: 1878687

علمدار رئیس سازمان صمت استان یزد با بیان اینکه اصناف یزد به صداقت معروف بودند، گفت: سروصدایی، صداقت در روابط و توجه به مصالح عمومی از ویژگی های تجار یزدی است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش یزدرسا ، محمدرضا علمدار یزدی صبح امروز در همایش اصناف یزد با اشاره به اینکه برای اولین بار از سوی وزیر صمت از اول تیرماه تا دهم تیرماه دهه تولید و تجارت اعلام شد، اظهار داشت: بازار و تولیدکنندگان را ارزیابی کنید. برنامه در این دهه، همایش مشترک اصناف و قوه قضائیه استان یزد در همین راستا پیش بینی شده است.

وی با اشاره به نقش اصناف یزد در رویدادهای اقتصادی، اجتماعی و سیاسی گفت: بازارهای یزد ویژگی های منحصر به فردی دارند که باعث شهرت تجار یزد در سراسر کشور شده است.

علمدار یزدی به مدیریت قوی اتاق اصناف یزد اشاره کرد و افزود: 180 اتحادیه در استان و 66 اتحادیه در شهر یزد وجود دارد که به خوبی توسط اتاق اصناف اداره می شود که نمونه ای از آن است. مدیریت خوب سیل.» کمک ها، رویدادهای ملی و مذهبی، موکب ها، یادمان شهدا و غیره.

وی با اشاره به اینکه انصاف تجار یزد نیز در کشور زبانزد است، گفت: ارزانتر از فارس است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت با اشاره به عرصه های فرهنگی خاص در استان به ویژه در بین تجار و بازاریان گفت: یزدی ها به ویژه کسبه رضایت، عفت، صداقت در معاملات را با رعایت موازین اسلامی و اسلامی مورد توجه قرار می دهند. آموزه ها در آنها به خاطر منافع عمومی خود شناخته می شوند، نه منافع شخصی.

علمدار یزدی همچنین به ارتباط بسیار خوب اصناف با علما و روحانیت اشاره کرد و گفت: این ارتباط در اخلاق، عدالت و منش بازاریان موثر است.

علمدار یزدی با بیان اینکه کسبه و بازاریان یزد تعامل سازنده ای با قوه قضائیه و سایر دستگاه های دولتی دارند، گفت: ارتباط اصناف با دستگاه های مختلف نشان از همدلی، همکاری و تعامل دو مجموعه دارد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان یزد در پایان استفاده از فناوری اطلاعات را از ویژگی های بازار یزد دانست و گفت: شاهد رشد تجارت الکترونیک در یزد هستیم و جزو استان های پیشرو هستیم. کشور از نظر هوشمندی بازار و سیستم کامل معاملاتی.

انتهای پیام/ ک

دیدگاهتان را بنویسید