استان زنجان به عنوان یک استان صنعتی شناخته می شود/ زنجان رتبه سوم تولید مواد شوینده در کشور را دارد


ساعت: 08:53
تاریخ انتشار: 06/08/1401
کد خبر: 1893619

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان خبر داد؛

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان در حال حاضر 37 درصد ارزش افزوده استان را متعلق به صنعت دانست و گفت: استان زنجان رسما به عنوان استان صنعتی شناخته شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ ناصر فغفوری در گفت و گو با خبرنگار موج رسا; وی با بیان اینکه در چند سال گذشته اولویت اشتغال استان زنجان کشاورزی، گردشگری، صنایع دستی، صنعت و تجارت بوده است، گفت: خوشبختانه در حال حاضر 37 درصد ارزش افزوده استان به بخش صنعت تعلق دارد که بسیار متفاوت از بخش کشاورزی که کمتر از 15 درصد است و دومین و مهم ترین بخش اشتغال استان است.

وی با بیان اینکه استان زنجان رسماً به عنوان استان صنعتی شناخته شده است، افزود: بر اساس آخرین آمار وزارت صنعت، معدن 2.5 درصد از حجم سرمایه گذاری صنعتی استان زنجان را به خود اختصاص داده است در حالی که نسبت به جمعیت؛ استان زنجان از نظر مساحت در کل کشور 1.3 درصد و 1.3 درصد است اما سهم صنعت ما دو برابر سرانه کشور است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: تعدادی از واحدهای خوب استان در مرحله واگذاری زمین و تعدادی نیز در مرحله اجرا و پیشرفت فیزیکی خوبی دارند که این واحد پرمنگنات پتاسیم است.

وی با اشاره به اینکه زنجان تنها تولیدکننده پرمنگنات پتاسیم در خاورمیانه است و روزانه بیش از 30 تن تولید می کند، تصریح کرد: استان زنجان توانسته است نیاز کشور را به طور کامل تامین کند. اما طرح توسعه نیز اخیرا اتفاق افتاد که کشور را در واردات منگنز بالا کاملاً خودکفا کرد.

فغفوری با بیان اینکه در حوزه مواد شوینده در سال های اخیر؛ سالانه حدود 120 هزار تن مواد شوینده در استان تولید می شود و زنجان رتبه های 8 تا 9 تولید را دارد و از نظر حجم تولید به رتبه 3 کشور ارتقا یافته و در بازار تاثیرگذار هستیم.

وی با اشاره به اینکه اولین کارخانه تولید اسید سولفونیک در زنجان راه اندازی شده است که مواد اولیه مواد شوینده را تولید می کند، گفت: این کارخانه در شهرک صنعتی نواوران آماده افتتاح است و نهایتا تا پایان شهریور ماه افتتاح می شود. این تاسیسات در واقع یک تاسیسات کوچک پتروشیمی است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید