هدف از هوشمندسازی تقاطع های قم کاهش تصادفات است


ساعت: 16:00
تاریخ انتشار: 1301/04/26
کد خبر: 1883839

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم مطرح کرد؛

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم گفت: قم از نظر آمار تصادفات منجر به فوت از جایگاه خوبی برخوردار نبود به همین دلیل یکی از اهداف اصلی بهسازی هوشمند تقاطع های قم آرام سازی ترافیک در شهر قم است. به منظور کاهش تصادفات

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مسعود طبیبی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم در گفتگو با خبرنگار قم فردا وی گفت: تقاطع کشاوز یکی از تقاطع هایی است که اواخر سال گذشته به تصویب کمیته فنی شورای ترافیک مبنی بر ایجاد تعدادی تقاطع چراغ دار در شهر 99 سال وزارت کشور است.

وی ادامه داد: شهروندان باید متوجه این مشکل باشند، کارهایی که در میدان کشاورز انجام می شود با کارشناسی روز دنیا انجام می شود و همه راهکارها برای مدیریت بهتر ترافیک در این حوزه است.

طبیبی ادامه داد: بحث اصیل سازی میدان کلام نیز از هفته آینده آغاز می شود و علت تاخیر در اعم از تقاطع کشاورز نیز به دلیل محدودیت های اجتماعی اعم از تقاطع بلوار 15 خرداد و خیابان شهید روحانی است. . به آرامی اما مطمئناً این آرامش ترافیک باعث ایمن شدن ترافیک و کاهش تصادفات شد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم تصریح کرد: شهر قم از نظر ایمنی ترافیک جایگاه خوبی در بین شهرهای بزرگ کشور ندارد. خوشبختانه روند نزولی داشت.

وی خاطرنشان کرد: آمار فوتی های تصادفات شهری همچنان بالاست و هر سه روز یک نفر در قم بر اثر تصادفات جاده ای جان خود را از دست می دهد و باید برای کاهش تصادفات برنامه ریزی شود. یکی از راهکارهای کاهش تصادفات رانندگی، آرام سازی ترافیک در شبکه معابر شهری است که بر اساس مفاد مصوبه شهرسازی ابلاغی وزارت کشور در سال 1398 به کلیه شهرداری های کشور، روشنایی تقاطع های متوالی است. که یکی از موثرترین روش های کاهش سرعت ترافیک است.

طبیبی اضافه کرد: ابتدا تقاطع 15 خرداد نورپردازی شد اما متاسفانه به دلیل عدم اجرای سامانه هوشمند به صف طولانی تردد تبدیل شد، دوربین های نظارتی در چند مرحله نصب شد و اکنون شرایط نسبتا خوب است و صف ترافیک بیش از دو دقیقه طول نمی کشد و این آستانه صبر در ترافیک از بسیاری از تصادفات فوتی و مجروح می کاهد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم گفت: طراحی تقاطع ها ادامه دارد و این یکی از الزامات شورای ترافیک استان است، تقاطع شهید بیکای و تقاطع کشاورز نوسازی شده است.

دیدگاهتان را بنویسید