چتر محافظ «صبرا» بر سر زنان فعال در عرصه های فرهنگی و تبلیغی


ساعت: 14:24
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۹/۲۳
کد خبر: 1917846

دبیر «رویداد ملی صبرا» از گردهمایی 300 نفر از بانوان فعال در عرصه های فرهنگی و مدیر صحنه تاریخ امید کشره خبر داد و گفت: استعدادیابی بانوان فعال در عرصه های فرهنگی و ارتقای آنها یکی از راهکارهای مهم است. اهداف این رویداد

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ لیلا کشتکار دبیر رویداد ملی صبرا (اپراتور صحنه بردبار درباره امید) در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار هرمز با بیان اینکه امروز بیش از هر زمان دیگری به حضور دانش آموزان دختر در میدان نیاز داریم، اظهار داشت: صحنه مبارزات انتخاباتی و درگیری ما با دشمن، جنگ تبلیغاتی و جنگ روایتی است و زنان به دلیل قدرت عاطفی و سوگیری در دیدن واقعیت ها بهترین ظرفیت برای خلق و نشر روایت های موثر در این جنگ تبلیغاتی خواهند بود. از جامعه

وی با بیان اینکه سهم دانشجویان دختر در تحولات جامعه بر هیچکس پوشیده نیست، یادآور شد: دانشجویان دختر با درک سیاسی و بینش اجتماعی و شعور سیاسی خود با وجود همه مشکلات، مؤمن ترین مردم انقلاب هستند و ثابت کردند که یک زن مسلمان در سایه ایمان و آگاهی می تواند نقش اساسی در تحولات تاریخی و جهانی داشته باشد.

دبیر رویداد ملی صبرا تاکید کرد: هدف ما حمایت و ساماندهی دانش آموزان دختر فعال در عرصه فرهنگی و تبلیغی است تا بتوانند در این جنگ روایی مخاطبان خود را فرماندهی و رهبری کنند.

کشتکار با تاکید بر این نکته که امروز در این درگیری و هجوم تبلیغاتی مهم ترین راهبردی که به دنبال آن هستیم این است که بانوان و مخاطبانشان را از طریق بانوان دانشجو وارد عرصه امید کنیم. وی افزود: دانش آموزان دختر ما باید از الگوی خود حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها برای حضور در میدان الهام بگیرند و از این حیث عنوان صبرا را که مدیر صحنه صبور روایت است انتخاب کردیم. امید به عنوان هویت رسانه ای این رویداد برای الهام بخشیدن به زنان فعال در عرصه تبلیغات؛ بنابراین ما راهی جز ساماندهی، حمایت و توانمندسازی شبکه مبلغان از شرایط کنونی نداریم.
به گفته وی، امروزه تشویق زنان به ایفای نقش دلخواه خود باید بر مشکلات و موانع و آسیب های جدی غلبه کند که از جمله می توان به «ضعف هویت»، «عدم الگوهای تشویقی مناسب در میان زنان مبلغ»، «فقدان امکانات مادی و معنوی اشاره کرد». حمایت از زنان فعال در این حوزه”. “و “عدم بسترهای تبلیغاتی مناسب برای زنان”.

دبیر رویداد ملی صبرا استعدادیابی بانوان را از اهداف برگزاری این رویداد عنوان کرد و گفت: در گام اول قصد داریم به سراغ بانوان فعال در حوزه تبلیغی و عرصه فرهنگی تبلیغی برویم. مدیرانی که در محلات و مناطق مختلف کشور فعال هستند، با شناسایی و هویت بخشیدن حمایت می کنند، از این رو قصد داریم در رویدادی ملی به نام صبرا که با الهام از عنوان حضرت الهام گرفته شده است، مدیران صحنه بردبار روایت امید را شناسایی کنیم. زهرا سلام بر غبار از تبلیغات اسلامی خود لذت ببرید.

کشکر در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: این مراسم با همکاری اداره کل امور مبلغان سازمان تبلیغات، مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران، دانشگاه الزهرا(س) و نهضت اعتلای بانوان برگزار شد. 3 دی ماه 1401 به مدت 3 روز در مجموعه آدینا تهران با حضور 300 نفر از بانوان فعال فرهنگی برگزار می شود.


جنگ روایی اوج جنگ ترکیبی است


89f5c8c9 7b52 422b a470 9fa9b9dee2f4 خبر خاکستری



حجت الاسلام حمید گلم پور کارشناس مبلغان تبلیغات اسلامی هرمزگان در گفت و گو با خبرنگار هرمز گفت: به فرموده مقام معظم رهبری در حال حاضر با جنگ ترکیبی روبرو هستیم و یکی از داغ ترین جبهه های این جنگ، جنگ است. او در خط مقدم جنگ ترکیبی قرار دارد. در بحث وقایع اخیر که در کشور رخ داده بود، او که داستان اول را بیان کرد، نقش اصلی را بر عهده داشت. در مورد مرگ مهسا امینی، روایت آن ۷۲ ساعت طول کشید. در چنین شرایطی به دشمن فرصت داده می شود تا میدان را تصرف کند و داستان اول را از آن بگیرد و داستان های بعدی اثر داستان اول را ندارد و ما باید آن را بپذیریم. از این رو جنگ روایی لحظات حساس خودش را دارد.

وی در ادامه افزود: در این زمینه لازم است افراد نخبه در همه سطوح شناسایی و تربیت شوند و به مرحله ای از بلوغ فکری برسند تا حوادث تاریخی برای ما تکرار نشود. مهم ترین مسئله تاریخی که باید برای همه عبرت باشد بحث ثواب است. در آن لحظه که باید در کنار امام می ماندند نتوانستند و اسیر افکار کلامی و فضای مسموم جامعه شدند.

کارشناس مسایل تبلیغی تبلیغات اسلامی هرمزگان موضوع مهم تعلیم و تربیت را نیاز ضروری جامعه امروزی دانست و با بیان اینکه یکی از مهمترین اقشار جامعه که رسالت مهم آن در عرصه تعلیم و تربیت محاسبه می شود، زنان هستند، تصریح کرد: : زنان در رابطه با رسالت تربیتی خداوند متعال این بصیرت، بصیرت، چهره عاطفی و عاطفی را در وجود خود بر دوش آنان نهاده است، او را در برقراری ارتباط بهتر و مؤثرتر یاری می دهد.

گلم پور گفت: آنچه سازمان تبلیغات اسلامی برای امروز در نظر گرفته است یکی از مهمترین محورهای جنگ روایتی است. به عبارت دیگر انتخاب زنان به عنوان پیشکسوت در عرصه قصه گویی قابل اعتماد و تأثیرگذار است که بسیار مهم است. زیرا زنان فرصت بیشتری برای روایت دارند و احساسات خدادادی و فطری آنها نیز به آنها کمک می کند تا این رسالت را هر چه بهتر انجام دهند.

وی همچنین بر شناسایی و آموزش بانوان فعال در عرصه تبلیغات تاکید کرد و اذعان داشت: می خواهد با گذراندن دوره های آموزشی، بانوان پیشرو را انتخاب کند و به اطلاعات و داده های میدانی لازم مجهز شود. بهترین طبقه در میان زنانی که دارای بستر و زیرساخت هستند، مبلغان مؤثری هستند که شبکه های مردمی دارند، واعظانی که در سطح جامعه به زنان، به ویژه طبقه خود، دسترسی دارند. لذا یکی از مهمترین اقدامات واحد اعزامی سازمان تبلیغات اسلامی که اکنون به رهبری مبلغ تغییر نام داده است، شناسایی مبلغان موثر در سطح جامعه است که در حال انجام است.

کارشناس مبلغان تبلیغات اسلامی هرمزگان ادامه داد: در استان هرمزگان از بیش از 20 مبلغ، 7 مبلغ که دارای چهره و شبکه مردمی و همچنین نفوذ کلام و آشنا به کار تشکیلاتی موثر هستند، شناخته می شوند. و سفیران به عنوان مبلغان برتر در داستان نویسی معرفی می شوند، طی چهار روز در مرکز آموزش های لازم را خواهند دید تا در مأموریت جهاد تبیینی که وظیفه همگان است، نقش بیشتری ایفا کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید