کشتار وحشیانه صبرا و شتیلا چهره واقعی رژیم صهیونیستی را آشکار کرد


ساعت: 13:17
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۶/۲۷
کد خبر: 1898000

دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی در بیانیه ای به مناسبت چهلمین سالگرد ترور صبرا و شتیلا گفت: این جنایت در واقع چهره واقعی رژیم صهیونیستی و حامیان دروغین آن و مدافعان حقوق بشر را آشکار کرده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ علی اکبر ولایتی دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی در بیانیه ای به مناسبت چهلمین سالگرد کشتار صبرا و شتیلا گفت: این جنایت در واقع چهره واقعی رژیم صهیونیستی و حامیان دروغین و مدعیان حقوق بشر را آشکار کرده است. این قتل عام وحشیانه به دستور آریل شارون وزیر دفاع وقت که به قصاب صبرا و شتیلا معروف است صورت گرفت و به طور وحشیانه ای به مردم بی گناه و بی پناه در اردوگاه فلسطینی واقع در غرب بیروت حمله کرد. و جمعیتی در حدود 3000 زن، نوزاد و کودک که سالمندان فلسطینی به شهادت رسیدند.

متن کامل بیانیه وی به شرح زیر است:

شبه نظامیان فالانژ لبنان وابسته به رژیم صهیونیستی از 16 تا 18 سپتامبر 1982 به بهانه واهی کشتن بشیر جمیل و رهبر حزب فالانژ و نامزد ریاست جمهوری تحمیلی رژیم صهیونیستی به اردوگاه آوارگان فلسطینی در غرب بیروت حمله کردند و دست به اقدامات وحشیانه زدند. کشتن و کشتن همه آوارگان بی پناه و ستمدیده، زن و مرد، کودک، پیر و مردم بیگناه، چنین جنایت ظالمانه ای در تاریخ به ندرت یافت می شود.

این جنایت در واقع چهره واقعی رژیم صهیونیستی و حامیان دروغین و مدعیان حقوق بشر آن را آشکار کرد. این کشتار وحشیانه به دستور آریل شارون، وزیر دفاع وقت، که به قصاب صبرا و شتیلا معروف است، انجام شد و به طور وحشیانه ای به مردم بی پناه و بی گناه در اردوگاه فلسطینی واقع در غرب بیروت و جمعیتی از مردم این کشور حمله کرد. حدود 3000 زن، نوزاد و کودک و سالمندان فلسطینی شهید شدند.

این اقدام از بدو پیدایش لکه ننگی بر دامان رژیم غاصب صهیونیستی تلقی شده و یکی از مهمترین شاخص های عدم مشروعیت و عدم پذیرش بین المللی زورگویان و ظالمان این رژیم به شمار می رود.

اما امروزه که مقاومت فلسطین راه اصلی مبارزه را برگزیده و تنها و بهترین راه حل برای فروپاشی و فروپاشی تدریجی این رژیم وحشیانه گزینه مقاومت را در پیش گرفته است، متأسفانه برخی از دولت های حاکم بر کشورهای منطقه، برای حمایت از آرمان فلسطین، مهمترین و اولین مشکل جهان اسلام شکستن تابوی روابط سیاسی و دیپلماتیک با رژیم باطل برای ضربه زدن مجدد به اهداف والای فلسطین به عنوان قلب جهان اسلام، اما سنت الهی است. و تجربه تاریخی ثابت کرده است که حکومت ها دست نشانده، مستبد، خیانتکار هستند و کسانی که وابسته به جبهه استکبار هستند نه تنها موفق نشدند بلکه با خشم خدا و خشم مردم در کشور خود مواجه شدند و خسارات دنیوی را خریدند. آخرت برای خودشان.

چهره های جدید حاکم بر منطقه که با این موارد شرم آور به دنبال عادی سازی روابط و شناخت رژیم جعلی هستند، باید مطمئن باشند که سیر تاریخی و شیب تدریجی فروپاشی این رژیم که شاخص ها و نشانه های آن روز به روز بیشتر نمایان می شود. روز به روز جز رسوایی دنیوی و شرم ابدی برایشان به ارمغان نمی آورد و گرفتار عاقبت دردناک تری خواهند شد.

مجمع جهانی بیداری اسلامی ضمن محکومیت مجدد کشتار و نسل کشی فاجعه بار صبرا و شتیلا و توصیه های خیرخواهانه و برادرانه حاکمان مرتجع برای فاصله گرفتن از این رژیم و حمایت از آرمان فلسطین از همه افراد، علما، نخبگان، رهبران. ، گروه ها ، احزاب ، نهادها مردم سازمان و همه مسلمانان و آزادی خواهان و دولت ها و ملت های جهان می خواهند با حمایت همه جانبه بیش از گذشته فعال باشند و تا پیروزی مستضعفین از هیچ کوششی دریغ نکنند. ملت فلسطین کاملاً تحقق یافته است.

دیدگاهتان را بنویسید