کشتن صبرا و شتیلا نه اولین و نه آخرین جنایت این رژیم جعلی بود


ساعت: 11:16
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۶/۲۵
کد خبر: 1897700

اساس رژیم صهیونیستی بر تجاوز و جنایت گذاشته شده است

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: اساس رژیم آپارتاید صهیونیستی بر تجاوز، جنایت و نقض فاحش قوانین بین المللی و حقوق بشر است و همواره صلح و امنیت بین المللی را تهدید خواهد کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ ناصر خانانی سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در سالگرد کشته شدن صبرا و شتیلا در صفحه اینستاگرام خود نوشت: امروز 25 شهریور چهلمین سالگرد آغاز سه گانه است. جنایت روز کشتار هولناک و غیرقابل تصور آوارگان فلسطینی در اردوگاه صبرا و شتیلا در جنوب بیروت از دست این رژیم، خونریزی صهیونیست ها و همدستانش به پایان رسید.

و افزود: این نه اولین جنایت این رژیم دروغین است و نه آخرین جنایت.

سخنگوی آژانس دیپلماسی تصریح کرد: بنیان رژیم آپارتاید صهیونیستی مبتنی بر تجاوز، جنایت و نقض فاحش قوانین بین‌المللی و حقوق بشر است و همواره صلح و امنیت بین‌المللی را تهدید خواهد کرد.

اردوگاه صبرا و شتیلا دو اردوگاه از مجموع 12 اردوگاه آوارگان فلسطینی در جنوب لبنان بودند. رژیم صهیونیستی از 16 تا 18 سپتامبر 1982 (25 تا 27 سپتامبر 1982) کشتار مردمی را در این اردوگاه ها آغاز کرد که تعداد قربانیان آن بالغ بر دو هزار نفر اعلام شد. برخی منابع حتی تعداد قربانیان را بین سه تا پنج هزار نفر تخمین می زنند.



دیدگاهتان را بنویسید