چراغ سبز به یحیی: دوست دارم تا پایان دوران فوتبالم در پرسپولیس بمانم

چراغ سبز به یحیی: دوست دارم تا پایان دوران فوتبالم در پرسپولیس بمانم

وحدت خانانوف، مدافع تاجیکستانی پرسپولیس پس از چند بازی نیمکت نشینی، در دیدار مقابل سپاهان در ترکیب اصلی تیم قرار گرفت و در سمت راست خط دفاعی به میدان رفت. عملکرد وحدت در این دیدار و البته در دیدار مقابل نفت مسجد سلیمان به قدری خوب بود که یحیی گل محمدی نتوانست او را از ترکیب اصلی تیمش حذف کند و این بازیکن را در دیدار حساس مقابل تراکتورسازی به عنوان بازیکن تعویضی آزاد کرد. عملکرد خوب حنانوف در چند بازی اخیر باعث شد تا دانیال اسماعیلی فر در دو بازی اخیر پرسپولیس در لیگ نیمکت نشین شود و حنانوف برای همیشه در ترکیب پرسپولیس قرار بگیرد. وحدت در دیدار با تراکتورسازی هم خوب کار کرد و البته اوج کار او گل دقیقه 95 به تراکتور بود که باعث شد پرسپولیس در این بازی خارج از خانه 3 امتیاز بسیار مهم را به دست آورد و همچنان اختلاف امتیاز با سپاهان را حفظ کند. گل حنانوف به تراکتورسازی اولین گل او برای پرسپولیس در دو فصل اخیر بود. گلی که به گفته او هرگز فراموش نمی شود و برای این بازیکن یک گل رویایی بود. با یکی از بهترین بازیکنان پرسپولیس در چند بازی اخیر درباره گلزنی به تراکتور و سوالات دیگر گفت وگویی داشتیم که در ادامه می خوانید.

با گل دقیقه 95 شروع می کنیم. فکر می کردی گل پیروزی را برای تیمت بزنی؟

خوب، من همیشه سعی می کنم برای کرنر و ضربات ایستگاهی جلو بروم و اگر فرصتی داشته باشم می توانم گل بزنم. ما هم باید در این صحنه گل می زدیم و تصمیم گرفتم جلو بروم. خدا را شکر توانستم گل بزنم و برای تیمم مفید باشم. خیلی به این برد نیاز داشتیم و خوشحالم که برای پرسپولیس گلزنی کردم.

از زدن گل اول پرسپولیس در این بازی مهم و در آخرین لحظات بازی چه احساسی داری؟

خب من واقعا خوشحالم همه چیز دراماتیک و رویایی بود و من هرگز آن گل را فراموش نمی کنم. ما دو گل از حریف جلو بودیم و می توانستیم به راحتی برنده شویم. اما شرایط در مسابقه به گونه ای پیش رفت که دو گل خوردیم و بازی مساوی شد. با این حال، ما ناامید نشدیم و به تلاش خود ادامه دادیم. در نهایت پاداش زحمات و بازی خوبی که انجام دادیم گرفتیم و 3 امتیاز گرفتیم. خیلی خوشحالم که برای تیمم مفید بودم و گل زدم. این گل حاصل تلاش تیمی بود و این پیروزی مهم را به هواداران پرسپولیس تقدیم می کنم.

هفته آینده باید فینال لیگ را مقابل سپاهان بازی کنید. در مورد این بازی چطور؟

خب سپاهان هم تیم خوبی است و فعلاً در لیگ برتر محسوب می شود. اما ما به هیچ چیز فکر نمی کنیم. ما در این دیدار میزبان خواهیم بود و قطعا هواداران زیادی از تیم ما حمایت خواهند کرد. ما فقط می خواهیم برنده شویم و 3 امتیاز بگیریم. این دیدار برای ما بسیار مهم است و باید سخت تلاش کنیم تا نتیجه دلخواه را بگیریم. چند روز پیش در اصفهان این تیم را شکست دادیم. بنابراین ما توانایی شکست سپاهان یا هر تیم دیگری را داریم و می توانیم برد مقابل سپاهان را دوباره تکرار کنیم. فکر می کنم بازی جذابی خواهد بود و تمام تلاش خود را برای پیروزی در این دیدار انجام می دهیم.

چند بازی روی نیمکت بودی اما بعد از بازی با سپاهان در جام حذفی به ترکیب اصلی پرسپولیس برگشتی. در این مورد چه خواهید گفت؟

اینکه چه کسی بازی خواهد کرد و چه کسی روی نیمکت خواهد بود تصمیم کادرفنی است. من به عنوان یک بازیکن موظفم خوب تمرین کنم و آماده بازی باشم. وقتی کادر فنی صلاح بداند من هم بازی می کنم. هدف همه ما کمک به پرسپولیس و موفقیت تیم است و دیگر موارد خیلی مهم نیست. خیلی دوست دارم بتوانم بازی کنم اما مهمتر از بازی من نتیجه پرسپولیس است. من همیشه آماده هستم تا برای پرسپولیس بازی کنم و در مواقع نیاز برای تیمم مفید باشم.

شما در پست های مختلف پرسپولیس بازی کردید. برای شما سخت نیست؟

برای من فرقی نمی کند در چه پستی در زمین باشم و آماده بازی در چند پست هستم. در نهایت جایی بازی می کنم که گل محمدی بخواهد و در خدمت تیم و کادر فنی هستم.

رقابتی که قرار است در پرسپولیس مشخص شود بسیار سخت است. این نیست

بله همینطور است.بازیکنان خوب زیادی در خط دفاعی حضور دارند و قطعا برای من راحت نیست که بخواهم یک پست ثابت در تیم داشته باشم. می دانم که کار سختی است، اما خودم را برای یک چالش سخت آماده کرده ام. من مشکلی با رقابت ندارم و در نهایت سرمربی تصمیم می گیرد چه کسی در ترکیب اصلی بازی کند. البته این را هم بگویم که در همه پست ها بازیکنان بسیار خوب و توانمندی داریم که مدعی حضور در تیم ملی ایران هستند. در واقع من با بهترین های فوتبال ایران بازی می کنم و از این بابت بسیار خوشحالم.

فکر می کنی پرسپولیس در این فصل برخلاف پارسال می تواند قهرمان شود؟

خب پرسپولیس همیشه مدعی قهرمانی است و قطعا تلاش می کنیم که عنوان قهرمانی را برای پرسپولیس به ارمغان بیاوریم. ما باید سخت کار کنیم و برای آن بجنگیم. فکر می کنم تیم خوبی داریم و می توانیم قهرمان شویم. البته هنوز زمان زیادی به فصل باقی مانده و نمی توان فوتبال را پیش بینی کرد. با این حال تمام تلاش خود را می کنیم تا در پایان فصل به بهترین نتایج ممکن دست پیدا کنیم و عنوان قهرمانی را به دست آوریم، سعی می کنیم بازی به مسابقه بازی کنیم و برای هر مسابقه برنامه ریزی کنیم. همه بازی‌های لیگ ایران سخت است اما ما بهترین تیم ایران هستیم و می‌خواهیم همه بازی‌ها را ببریم. فکر می کنم تیم ما شایسته قهرمانی در این فصل است و تمام تلاش خود را برای کسب عنوان قهرمانی انجام می دهیم.

هم در تابستان و هم در نقل و انتقالات نیم فصل شایعاتی مبنی بر جدایی شما از پرسپولیس شنیده می شد. از حضورت در پرسپولیس راضی هستی؟

من قطعا راضی هستم. شرایط پرسپولیس خوب است و خوشحالم که در بهترین تیم ایران و یکی از بهترین تیم های آسیا بازی می کنم. چند پیشنهاد از تیم های دیگر داشتم اما قصد جدایی از پرسپولیس را نداشتم. دوست داشتم بمانم و با تیمم قهرمان شوم و جامی به دست بیاورم. خوشحالم که در پرسپولیس هستم و حتی اگر شرایط مهیا باشد دوست دارم تا پایان دوران فوتبالم در پرسپولیس بمانم. من این تیم و هوادارانش را خیلی دوست دارم و می خواهم سال ها در پرسپولیس بمانم.

دیدگاهتان را بنویسید