استقلال به من نیاز داشت و هواداران هم دوست داشتند من بمانم

استقلال به من نیاز داشت و هواداران هم دوست داشتند من بمانم

شاهرخ بیانی درباره ناراحتی هواداران استقلال پس از جدایی فرهاد مجیدی که شیرینی قهرمانی را برای آنها تلخ کرد، گفت: شیرینی قهرمان را به نوعی برای کام آنها مسموم کرد. به هر حال خانه و زندگی فرهاد مجیدی در امارات است و من احساس می‌کنم آنجا یک جورهایی راحت‌تر است و می‌خواهد به خانه و زندگی‌اش نزدیک باشد و سعی کند در مربیگری در محیط دیگری اشتباه کند و به همین دلیل این کار را انجام داد. انتخاب

وی با بیان اینکه این دومین جدایی مجیدی از استقلال بود و هواداران از این موضوع ناراحت بودند، اضافه کرد: حق با هواداران است اما هرکسی سبک و روش خودش را دارد. در زمان ما شرایط مثل امروز نبود و متفاوت بود و سعی می کردیم به نظرات و خواسته های هواداران توجه کنیم. من چند بار از استقلال جدا شدم اما چون استقلال به من نیاز داشت و هواداران دوست داشتند من بمانم. مدتی ناصرخان از من محمد بنگلادش خواست و برایم بلیت خریدند و قرارداد را برایم فرستادند و همه اتفاق افتاد و من رفتم اما آقای اولیایی به من گفت استقلال به تو نیاز دارد و چند بازی تا دربی باقی مانده و من من ماندم و بعد رفتنم لغو شد و شرمنده ناصرخان شدم. بعد از آن یک بار پیشنهاد خوبی از قطر داشتم. پیشنهاد 500000 دلاری در آن زمان واقعاً بزرگ بود، اما وقتی دیدم چه تعداد از طرفداران می‌خواهند من بمانم و حتی طرفداران هم به خاطر جدایی من گریه کردند، باعث شد تسلیم شوم. در زمان ما این سوالات مطرح می شد اما الان دیگر این چیزها در فوتبال جایی ندارد و دیگر تعصبی مثل قبل نیست.

پیشکسوت استقلال ادامه داد: استقلال قهرمانی خوبی کسب کرد و به لطف مدیریت خوب آقای آجورلو و فراهم شدن همه شرایط برای این قهرمانی، ایشان در دسترس بودند و شرایط به گونه ای بود که استقلال واقعاً باید قهرمان می شد. بازیکنان و رفع نیازهای کادرفنی از جمله آنها بود. ما تیم کوچکی در لیگ برتر داریم که چهار بازیکن خارجی دارد که بیشتر آنها بازیکنان خوب، با کیفیت و گران قیمتی بودند. ببینید در نیم فصل دو مدافع استقلالی ها از هم جدا شدند، یک مدافع خارجی با کیفیت به سرعت جذب شد که به نظر من یکی از بهترین بازیکنان خارجی لیگ ایران است و مدیریت اجازه نداد که دفاع کم باشد. به ما ضربه بزن گابریل پین هم نقش داشت که به عنوان یک نظریه پرداز در مسابقات قهرمانی استقلال نقش اساسی داشت و به هر حال استقلال قهرمان شد. به نظر من استقلال امسال باید قهرمان جام حذفی می شد اما متاسفانه به آن نرسید و به تیم ما یعنی نساجی باخت. الان هم استقلال از این جدایی و رفتن رنج می برد اما امیدوارم مدیران استقلال بهترین تصمیم را بگیرند و بهترین انتخاب را داشته باشند.

وی با اشاره به جدایی های قبلی مجیدی گفت: از جدایی های قبلی او هم مطلع بودم. زمان پرویس مظلومی بود که به او زنگ زدم و گفتم بمان، تیم به تو نیاز دارد، اما او نگران خانواده اش بود و گفت باید بروم و به خانواده ام برسم. امسال به نظرم اگر فرهاد در استقلال می ماند ما قهرمان می شدیم و با جدایی او شانس قهرمانی مان به نوعی کاهش پیدا کرد. یه بار دیگه امیرخان بود که واقعا شوکه شدیم و انتظارش رو نداشتیم و بدون اینکه به کسی بگیم هاو رو دیدیم که چهار گوشه زمین رو بوسید و خداحافظی کرد. این که گفته می شد امیرخان با او بد بود و مشکلی نداشت اصلا درست نیست. درست است که امیرخان در نیمه دوم به او بازی داد اما به نفع فرهاد و استقلال بود و به همین دلیل تاثیر بیشتری داشت. با این حال فرهاد برای دومین بار است که از استقلال می رود و امیدوارم در امارات موفق شود.

درباره اینکه در آن زمان گفته می شد فرهاد مجیدی استقلال را ترک کرده بود تا بازگشتش به این تیم باقی بماند، در بیانیه ای آمده است: «فکر نمی کنم فرهاد مجیدی اگر استقلال قهرمان نمی شد، تیم را ترک می کرد. باز کن. به هر حال الان که رفته باید تو لیگ امارات خوب گل بزنه و یه چیزی از خودش نشون بده تا بتونه برگرده و مربی مثل کسی نیست که فقط روی نیمکت بیاد و تمرین کنه چون خوبه یا محبوبه. فوتبالیست فرهاد فقط چند سالی است که مربی و جوان است و هنوز جای پیشرفت دارد و برایش آرزوی موفقیت می کنم اما بهتر است تا کاری خاص در لیگ امارات انجام نداده است. به هر حال در مربیگری باید دیپلم را طی کرد و قوی تر شد. مثلاً خلاصه بی کلام الهامی را ببینید، سال ها دستیار مربیان مختلف بود و بعد کم کم به مربیگری روی آورد.

وی درباره شایعه آمدن نکونام و استراماچونی به استقلال افزود: استراماچونی مربی خوبی است و هواداران او را دوست دارند اما نمی دانم شرایط برای آمدنش مهیا می شود یا خیر. به هر حال شرایط کشور ما به گونه ای است که ممکن است برای تامین مالی بازیکن یا مربی خارجی دچار مشکل شویم و اگر پیش بیاید باید تدابیری اندیشیده شود تا از مشکلات گذشته جلوگیری شود. جواد نکونام هم مربی خیلی خوبی است و پله پله بالا رفته و با فولاد نتایج خوبی گرفته و شایسته نیمکت نشینی استقلال است. فکر می کنم هر اتفاقی بیفتد امیدوارم به نفع استقلال باشد.

دیدگاهتان را بنویسید