چرا حقوق شمس الدین حسینی 10 درصد افزایش می یابد / 12 میلیارد دلار کسری بودجه داریم

چرا حقوق شمس الدین حسینی 10 درصد افزایش می یابد / 12 میلیارد دلار کسری بودجه داریم

روز جدید عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: اگر گفته می شود میانگین حقوق 10 درصد افزایش پیدا می کند به دلیل محدودیت های مالی است زیرا اگر حقوق به طور ناگهانی افزایش پیدا کند پایه پولی افزایش پیدا می کند و تورم افزایش می یابد. افزایش. افزایش یافته است.”

سید شمس الدین حسینی صبح امروز در همایش سیاسی فرماندهان ارتش با موضوع پدافند هوایی با بیان اینکه باید به مقوله اقتصاد توجه بیشتری داشته باشیم، اظهار کرد: کارکرد اقتصاد تامین مخارج خود است. اقتصاد یک کارکرد امنیتی نیز دارد. دکترین دفاع و امنیت ما به دکترین جامعی اشاره دارد که بخش مهمی از آن حوزه اقتصادی است.

وی گفت: اگر به اسناد و تحلیل های آمریکایی نگاه کنیم، به جنگ اقتصادی بیشتر پی خواهیم برد. تحریم های اقتصادی، حملات سایبری و حمایت از اعتراضات غیرخشونت آمیز رویکردهای آمریکا در قبال ایران است. در این شرایط حوزه دفاعی و اقتصاد به هم نزدیک هستند.

نماینده مردم تنکابن و رامسر در مجلس افزود: اقتصاد مقاومتی مورد اشاره رهبری محافظه کارترین متن اقتصادی است. یک پیش نیاز برای غلبه بر شرایطی که از نظر اقتصادی در حال تهاجم هستیم، طراحی کلی است.

حسینی با اشاره به عملکرد اقتصادی کشور گفت: در دهه گذشته رشد اقتصادی چشمگیری نداشته ایم. رشد جمعیت زیر 2 درصد نگران کننده است. به همین دلیل طرح افزایش جمعیت در مجلس تصویب شد. البته رشد جمعیت از رشد اقتصادی پیشی گرفته است، یعنی درآمد سرانه ما کاهش یافته و توده مردم کوچک شده است که برای امنیت ملی ما خوب نیست.

به گفته وی، سرمایه گذاری هایی در کشور انجام شده اما رشد آن کند شده و در نتیجه بیکاری دو رقمی شده است. بحث توزیع درآمد نیز نادیده گرفته شده و ضریب جینی افزایش یافته است، یعنی نابرابری در توزیع درآمد افزایش یافته و در نتیجه رفاه اجتماعی کشور کاهش یافته است. ما هیچ تعارفی نداریم، همه مردم تحت فشار هستند.

وی گفت: اگر درآمدها و هزینه های دولت برابر نباشد، دولت باید از بانک مرکزی استقراض کند. رشد نقدینگی در حال حاضر به 40 درصد و تورم در مرداد به 58 درصد رسیده است. اگر می گوییم متوسط ​​حقوق 10 درصد افزایش پیدا می کند به دلیل محدودیت های مالی است، زیرا اگر حقوق به طور ناگهانی افزایش یابد، پایه پولی افزایش می یابد و تورم افزایش می یابد.

وی گفت: مردم بی گناه و ناآگاه فکر می کردند بازار سرمایه بازار امنی است. در دوران شکوفایی بازار سرمایه ایجاد شد و یکسری سود کردند اما تعدادی دیر به بازار سرمایه رفتند. آنها باختند زیرا شناخت کافی از بازار سرمایه نداشتند و انتظار داشتند دولت به آنها جبران کند. در این شرایط سرمایه اجتماعی و اعتماد از بازار سرمایه خارج شده است.

حسینی تاکید کرد: وضعیت اقتصادی کشور خوب نیست اما فرصت های خوبی در کشور داریم. در این تحریم ها سوخت به راحتی از کشور خارج می شود. همسایگان ما به فرآورده های نفتی ما نیاز دارند، اما چرا سوخت را به کشورهای همسایه صادر نکنیم؟ ما ظرفیت های طبیعی و انسانی زیادی در کشور داریم که باید از آنها به درستی استفاده کنیم.

رئیس کمیسیون جهش تولید افزود: 12 میلیارد دلار کسری بودجه داریم که اگر به ظرفیت کشور نگاه کنیم رقم چندانی نیست. دولت به معنای عام کلمه دارایی های زیادی است. نیروهای مسلح دارایی های زیادی دارند که به خوبی از آنها استفاده نمی شود. سایر نهادها و وزارتخانه ها نیز همین شرایط را دارند.

وی گفت: ما باید نگاهی ظرفیت محور و تحول آفرین به مشکلات کشور داشته باشیم، کشور نیازمند اصلاح حاکمیت اقتصادی، اصلاح ساختارهای اقتصادی، اصلاح سیاست ها و اصلاح حکمرانی و اداره اقتصادی است.

دیدگاهتان را بنویسید