نماینده مجلس: 137 هزار میلیارد تن در بودجه 1401 کسری داریم.

به گزارش ایلنا، جعفر گادری درباره بررسی لایحه بودجه 1401 مجلس که قرار است امروز (یکشنبه 31 اسفندماه) آغاز شود، گفت: مجلس هر بار که بودجه وارد مجلس می شود یک عدد به آن اضافه می کند. صندوق توسعه ملی که مقام معظم رهبری اجازه خروج بیشتر از آن را ندادند که بر جدیت آن در حمایت از نسل های آینده برای صندوق توسعه ملی تاکید دارد.

این عضو کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی در سال 1401 ادامه داد: در بودجه سال 1401 137 هزار میلیارد تن کسری داریم که برای جبران بخشی از کسری درآمدهای نفتی با توجه به اینکه نفت در حال افزایش است، ایجاد شد. و نرخ تسهیل در حال افزایش است. .

وی افزود: حدود 10 میلیارد نفت صادراتی به ارتش است. 4.5 میلیارد یورو به اضافه 5.5 میلیارد یورو پروژه های زیربنایی به کسری بودجه اضافه شده است.

گادری درباره بررسی «طرح رتبه بندی معلمان» در بودجه 1401 گفت: وقتی نوبت به رتبه بندی معلمان رسید، 40 هزار میلیارد تومان به 25 هزار میلیارد تومانی که دولت آورده بود اضافه کردیم و مقایسه مجموعه هایی که در بودجه دیده نشده بود. اضافه. برای واردات خودروهای سنگین و راهسازی مبلغی اضافه شده است.

وی ادامه داد: بودجه امسال 137 هزار میلیارد کسری داشت که باید با افزایش فروش نفت جبران شود، متاسفانه در مجلس رویه ای وجود دارد به جای اینکه اعداد را کم کنند، به آن اضافه می کنند.

دیدگاهتان را بنویسید