چرا روس‌ها نمی‌خواهند همین الان تحریم‌های ایران را لغو کنند؟!

چرا روس‌ها نمی‌خواهند همین الان تحریم‌های ایران را لغو کنند؟!

روهر نه : پس از نزدیک به یک سال تلاش بی وقفه، اکنون ایران و غرب بیش از هر زمان دیگری به توافق نزدیک شده اند. با این حال، مسکو در حالی که تحت شدیدترین تحریم‌ها قرار دارد، در حال حاضر تمایلی به خارج کردن ایران از فشار ندارد، زیرا می‌تواند کشور را به سمت غرب سوق دهد.

پس از نزدیک به یک سال تلاش بی وقفه، اکنون ایران و غرب بیش از هر زمان دیگری به توافق نزدیک شده اند.

«در چند روز آینده زمان تصمیم گیری سیاسی فرا رسیده است. خاتمه مذاکرات در وین را بپذیرید.

با این حال، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه اخیرا خواستار تمدید توافقی برای تضمین حق مسکو برای تجارت و سرمایه گذاری آزادانه با ایران شده است. به نظر می رسد این بیانیه صرفا تلاشی برای ضربه زدن به دیوار تحریم های غرب به دلیل حمله به روسیه باشد.

دیپلمات های روس قبلا برای احیای برجام تلاش می کردند، اما اکنون این معامله تنها به باج برای پوتین تبدیل شده است. رئیس جمهور روسیه آماده است همه معادلات بین المللی را بر هم بزند، چه توافق هسته ای با ایران باشد و چه موضوع دیگری.

این در حالی است که ملاحظات دیگری مانند لغو تحریم فروش آزاد نفت تهران وجود دارد که می تواند تا 2 میلیون بشکه در روز به عرضه نفت خام اضافه کند. این تا حدودی ترس از تبدیل شدن برخی تحلیلگران صنعت به یک شوک نفتی جدید به ضرر روسیه را برطرف می کند.

مسکو، در حالی که تحت شدیدترین تحریم‌ها قرار دارد، در حال حاضر تمایلی به خارج کردن ایران از فشار ندارد زیرا می‌تواند کشور را به غرب تبدیل کند.

دیدگاهتان را بنویسید