چرا صداوسیما از هاشمی و موسوی تبریزی سخنی به میان نیاورد؟

چرا صداوسیما از هاشمی و موسوی تبریزی سخنی به میان نیاورد؟

28 آذر مصادف با چهل و پنجمین سالگرد قیام مردم قم در اعتراض به مقاله توهین آمیز روزنامه های توهین آمیز به امام خمینی(ره) و همچنین ششمین سالگرد درگذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی که از نزدیک ترین یاران آن بزرگوار بود. رهبر انقلاب اسلامی قبل و بعد از پیروزی شکوهمند آن. ولی…

سید در حال سخنرانی در عکس، آیت الله سید حسین موسوی تبریزی، برگزارکننده و یکی از رهبران اصلی قیام 28 دی مردم قم. امشب با آقای موسوی تبریزی تماس گرفتم و گفتم 28 آذر است و ائمه صدواسیما و جمعه از شما و مرحوم آقای هاشمی که از طلایه داران انقلاب و نهضت اسلامی و از شاگردان بودند، سخنی به میان نیاوردند. امام خمینی که قبل و بعد از انقلاب نقش بی بدیلی داشت و اتفاقا امروز ششمین سالگرد رحلت ایشان بود. خندید و گفت انتظار داری زنگ بزنیم؟! گفتم مسئول مدرسه داریم که 39 ماه دوره انتظار داشته است. گفت: «فقط این است که به من بگویی اشتباه می کنی و بروی»! گفتم: «در مورد حاج آقا، حالا فقط باید به شما بگویم که شما با این کارها اشتباه کردید!» گفت نه، «ما وظیفه خود را انجام دادیم و الان پشیمان نیستیم».

گفتم این روزها درگیر امتحان هستم وگرنه در مورد نقش شما در روز 29 دی برای جماران مطلب می نوشتم. او گفت در دو جلد از خاطرات من که توسط مؤسسه تأليف و نشر امام خميني منتشر شده، آمده است.

ایشان برخی از خاطرات خود را از قیام 28 دی که قبلاً برایم تعریف کرده بود و در عین حال از مرحوم آیت الله صالحی مازندرانی نیز یاد کرد.

موسوی تبریزی

حاج آقا تومور دارد، گفت عمل شده، اما آثارش هست. موهای صورتش هم تا حدودی ریزش کرده است. او برخی از خاطرات خود از قیام 28 دی را برایم تعریف کرد. اگر حال و حوصله دارید حمدالشفاء بخوانید یا برای سلامتی این فقیه مجاهد صلوات بفرستید.

دیدگاهتان را بنویسید