چرا طرح جدید «ضد فحاشی» بحث برانگیز شده است؟

چرا طرح جدید «ضد فحاشی» بحث برانگیز شده است؟

طرح جدید پلیس برای مقابله با لباس های غیرمعمول از روز یکشنبه اجرایی می شود. انتشار جزئیات اجرای این طرح توسط خبرگزاری تسنیم و درخواست برخی نزدیکان به دولت برای حذف بخشی مربوط به دستور رئیس جمهور در خصوص این طرح خبرساز شد.

در پی اظهارات سخنگوی فرج و انتشار گزارشی در خبرگزاری تسنیم مبنی بر اجرایی شدن طرح جدید «مقابله با پوشش نامتعارف» پس از «دستور و تاکید رئیس جمهور و رئیس قوه قضائیه»، این خبرگزاری. وی از برخی افراد در دولت خواست تا «حذف» بخش مربوط به «دستور رئیس‌جمهور» مبنی بر راه‌اندازی مجدد گشت‌های خانه‌نشینی را اعلام کنند.

به گزارش فرارو، سعید منتظرالمهدی سخنگوی فرماندهی انتظامی امروز یکشنبه چهارم تیرماه با اعلام از سرگیری یگان‌های «گشت و پای» برای مقابله با «پوشش‌های غیرمعمول» گفت: پلیس از امروز با استقرار گشت‌های خودرویی و پیاده با این گروه‌ها.» با کسانی که متأسفانه بدون توجه به تبعات و عواقب خارج از عرف لباس پوشیدن، همچنان بر هنجارشکنی با تذکر و تذکر در صورت سرپیچی اصرار دارند، برخورد قانونی خواهد شد. دستور پلیس داده و وارد سیستم قضایی خواهد شد.

به گفته وی، این اقدام “پیرو مطالبات مردم و خاستگاه گروه ها و نهادهای مختلف اجتماعی” و همچنین تاکید “رئیس جمهور و قوه قضائیه” است. او گفت که این گشت‌ها “در چارچوب قانون” شروع به کار کرده و هدف آنها “ارتقاء امنیت عمومی و تحکیم بنیان خانواده” است.

همزمان، خبرگزاری تسنیم شامگاه دوشنبه پنجم تیرماه نوشت که پس از انتشار بیانیه سخنگوی فرماندهی انتظامی کشور و انتشار خبر «جزئیات طرح جدید فرج برای مقابله با پوشش نامتعارف» بود که به «دستورات سران قوه مجریه و قضائیه در این زمینه» اشاره می‌کند، «عده‌ای در دولت» در تماس با این خبرگزاری خواستار «حذف» بخش مربوط به «دستور رئیس‌جمهور» از متن این خبر

در گزارشی با عنوان «آیا رسانه های دولتی سخنان سخنگوی فراج را تکذیب کردند؟ وی افزود که در اخبار خود بر اساس «اظهارات صریح و همچنین اظهارات تلفنی صریح برخی از مقامات فرج از جمله سعید منتظرالمهدی، سخنگوی فرج»، بخش مربوط به «دستور رئیس‌جمهور» را ذکر کرده است و هیچ «مخفی» وجود ندارد. لحظه” “در آن.

تسنیم همچنین نوشت: جالب اینجاست که در فیلمی که از آقای منتظرالمهدی منتشر شد، وی در ابتدا اعلام کرد که طرح پلیس در پی مطالبات مردم و ‘اصرار روسای قوه مجریه و قضائیه’ اجرا می شود. ‘ . و جالبتر اینکه خود رسانه های حکومتی با حفظ آن قسمت (ایتالیک رئیس جمهور) این کلیپ آقای منتظرالمهدی را منتشر کرده بودند!»

تسنیم در پایان افزود: «وضعیت روشن است. سخنگوی فاراژ به طور رسمی موضوعی را مطرح کرده است و اگر قرار است آن را تکذیب کند، باید مستقیماً مقاله خود را برای او توضیح دهد.

در عین حال، علی بهادری جهرمی، سخنگوی دولت نیز در توئیتی نوشت: «رئیس جمهور در مواجهه با ناهنجاری های اجتماعی بارها مردم و رهبران را به ضرورت اجرای قانون واداشته است» و «اخیراً در جلسات مختلف خواسته اند. پلیس و قوه قضائیه در چارچوب قانون عمل کنند.”

سخنگوی دولت در قسمت آخر توییت خود به «شیوه» اجرای طرح جدید دولت «مقابله با پوشش نامتعارف» نپرداخته و نوشته است: «چگونگی اجرای قانون بر عهده قوه قضاییه است. و ضابطین.

در همین رابطه روزنامه جوان نیز در شماره روز دوشنبه پنجم تیرماه بازگشت گشت ارشاد را تکذیب کرد و عکس ها و فیلم های مربوط به تشکیل گشت های پلیس برای مقابله با بی حجابی و همچنین دستگیری قهری یک جوان را تکذیب کرد. دختر بی حجاب را «جعلی» معرفی کرد و نوشت: ویدئوهای جعلی گسترده از آزار و اذیت یک زن در چادر برای دستگیری زنی با حجاب و تلاش برای انتقال اجباری او به داخل ون در فضای مجازی دست به دست می شود. فیلمی که به گونه ای فیلمبرداری شده که هویت وانت (رنگ ماشین و سایر علائم) مشخص نیست و حتی چهره زن محجبه و زن محجبه اصلا مشخص نیست. جعلی بودن فیلم از نحوه فیلمبرداری آن مشخص است. طبیعتاً دشمن بیش از هر چیز افکار عمومی را هدف قرار داده است. تلاش برای مقابله با زنان علیه حکومت همچنان روزنه های امید را در ذهن و روح ضد انقلابیون زنده نگه داشته است.»

محمدبکر کلیباف رئیس شورای اسلامی روز دوشنبه در سخنانی از تریبون مجلس، «اعطای اختیار پلمب به پلیس اماکن به دلیل بی حجابی» را خلاف قانون اساسی خواند و گفت: برخلاف قانون که بگوییم باید به پلیس قدرت بدهیم.”

وی با تاکید بر اینکه «نیروی انتظامی ضابط قوه قضائیه است نه اینکه به جای قاضی تصمیم بگیرد و قضاوت کند»، افزود: اما ما آمادگی داریم دوستان به گونه ای عمل کنیم که در ماه محرم و صفر قانون جامع و جامع حجاب در «دادگاه داشته باشیم» اعمال می شود.

دیدگاهتان را بنویسید