چرا مصوبه مجلس برای افزایش حقوق بازنشستگان و رتبه بندی معلمان اجرایی نمی شود؟

چرا مصوبه مجلس برای افزایش حقوق بازنشستگان و رتبه بندی معلمان اجرایی نمی شود؟

حجار چنارانی بیان کرد: قشر بازنشسته که تمام امیدشان به این دولت و مجلس بود طبق پیشنهاد مجلس در تبصره ۲ باید اجرایی شود اما هنوز اجرایی نشده است. تعجب می کنیم که چرا حقوق بازنشستگان به موقع پرداخت نمی شود. چرا حقوق این عزیزان با این هزینه ها و سهمی که باید بپردازند دیر می شود، آیا بانک ها به آنها جریمه دیرکرد می دهند؟

چنارانی در خصوص مستمری بگیران تامین اجتماعی نیز گفت: مجلس تمام تلاش خود را در صحنه انجام داد و در بند “ه” تبصره 2 لایحه بودجه مبلغ 90 هزار میلیارد تومان به تصویب رسید و حقوق این قشر محترم افزایش یافت. با 38 درصد مصوبه هیأت تطبیق. پیدا شد اما چرا اجرا نشد؟

وی با بیان اینکه مجلس رتبه بندی معلمان را در سال 1400 تصویب کرد، افزود: در بودجه سال 1401 با پیشنهاد دولت مبلغ 25 هزار میلیارد تومان به 38 هزار میلیارد تومان افزایش یافت تا این امر اجرایی شود. اما 5 ماه از تصویب این قانون می گذرد اما اجرا نمی شود.

این نماینده مجلس با انتقاد از اینکه چند سالی است مذاکرات صرفا برای مذاکره ادامه دارد، افزود: مذاکره به نفع مردم نیست و تنها با طولانی شدن آن، هر روز که می گذرد اوضاع بازار به آشوب می زند. تا نقش این مذاکرات روشن شود تا نقش مردم و مجلس نیز مشخص شود.

دیدگاهتان را بنویسید