چرا چهره محبوب استقلال گزینه خوبی برای تیم ملی نیست؟

چرا چهره محبوب استقلال گزینه خوبی برای تیم ملی نیست؟

تیم اتحاد کلبا که با هدایت فرهاد مجیدی عملکرد خوبی در لیگ امارات دارد، این روزها شرایط خوبی ندارد و در سه بازی متوالی مقابل حریف خود شکست خورده است. روند شکست ناپذیری با استقلال و شروع موفق در لیگ امارات، امید بسیاری را به آینده مربیگری مجیدی ایجاد کرده است، اما نتایج اخیر او در لیگ امارات نشان می دهد که شماره 7 سابق استقلال راه درازی برای تبدیل شدن به یک سرمربی موفق در پیش دارد.

شاگردان مجیدی روز گذشته تا آخرین دقیقه بازی یک بر صفر مقابل حریف پیش افتادند اما در وقت های اضافه دو گل دریافت کردند و تسلیم شکست شدند. اتحاد کلبا برخلاف استقلال فصل گذشته از خط دفاعی خوبی برخوردار نیست و در این فصل در 12 بازی 18 گل دریافت کرده است. مجیدی که از باخت تیمش به شدت ناراحت شده بود، در نشست خبری اظهارنظر عجیبی کرد که به صحبت های اماراتی ها تبدیل شد و انتقاداتی را به دنبال داشت. سرمربی ایرانی اتحاد اعلام کرد که نتیجه این دیدار دروغ بوده و به این ترتیب ناراحتی خود را نشان داد. شاگردان مجیدی در این فصل در امارات عملکرد بدی نداشته اند، اما او برای تبدیل شدن به مربی ای که بتواند روی نیمکت تیم ملی بنشیند راه زیادی در پیش دارد.

این در حالی است که مهدی تاج چندی پیش از مجیدی به عنوان یکی از گزینه های سرمربیگری تیم ملی یاد کرد اما عملکرد سینوسی اتحاد کلبا نشان داد که برای حضور سرمربی سابق استقلال در تیم ملی زود است. البته سال گذشته در استقلال نشان داد که به عنوان مربی حرفی برای گفتن دارد اما الان زمان حضورش در تیم ملی نیست. سال ها پیش اتفاقی مشابه برای امیر گالنووی و علی دایی افتاد و آنها پس از کسب اولین عنوان لیگ برتر روی نیمکت تیم ملی نشستند. اتفاقی که در آن زمان برای آنها افتاد خیلی زود بود و نتوانستند در تیم ملی عملکرد موفقی داشته باشند.

مجیدی مدت کوتاهی سرمربی تیم ملی امید بود اما در همین مدت کوتاه چندان موفق نبود و پس از اختلافاتی که با حمید فولاد داشت از تیم امید جدا شد. مشخص نیست تاج چگونه تصمیم گرفته تا مربی بزرگسالی را که در ترکیب امید شکست خورده را به عنوان گزینه تیم ملی بزرگسالان در نظر بگیرد. با این حال شاید شکست های اخیر در اتحاد کولابا کاملا به موقع بود و نشان داد که هنوز برای نیمکت نشینی او زود است.

نکته نگران کننده در مورد اسامی پیشنهادی برای نیمکت نشینی تیم ملی این است که همه آنها افرادی هستند که به راحتی می توان با آنها مذاکره و مذاکره کرد و انگار داشتن نفرات برای فدراسیون فوتبال مهمتر از مشکلات فنی است!

دیدگاهتان را بنویسید