چشم طمع اروپا برای مصادره 13 میلیارد دلار از دارایی های مسدود شده روسیه

دیدیه ریندرز، کمیسر دادگستری اروپا گفت که اتحادیه اروپا از زمان آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین، 13.9 میلیارد یورو (14 میلیارد دلار) از دارایی های روسیه را مسدود کرده است و افزود که تقریباً تمام این مبلغ مسدود شده است. فقط 6 کشور آن را مسدود کرده اند.

ریندرز همچنین به بلومبرگ گفت که از اتحادیه اروپا خواسته است تا پیشنهادی را برای جرم انگاری نقض تحریم ها بررسی کند. به گفته وی، این به کشورهای اروپایی اجازه می دهد تا نه تنها دارایی ها را مسدود کنند، بلکه دارایی ها را نیز مصادره کنند.

ریندرز افزود که پارلمان اروپا از این پیشنهاد حمایت کرده است و انتظار می‌رود که کشورهای عضو در پاییز از این طرح پیروی کنند.

از زمان شروع جنگ در اوکراین، آمریکا و اتحادیه اروپا بر اساس هشدارهای قبلی خود به روسیه، تحریم هایی را علیه این کشور وضع کرده اند، تحریم هایی که هر روز در حال افزایش است و به نظر می رسد نه روسیه و نه غرب دست از کار بردارند. برای حمله به اوکراین، توقف تحریم های ضد روسیه.

از سوی دیگر کشورهای غربی و اعضای ناتو مدام بر طبل تحریم روسیه می کوبند و با وجود اینکه اعلام کرده اند هیچ نیروی نظامی برای تلافی حمله روسیه به اوکراین اعزام نخواهند کرد، اما بر تحریم های شدید علیه روسیه اصرار دارند.

پیش از این ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در دیدار با مقامات بلندپایه دولتی اعلام کرده بود که استفاده گسترده غرب از سیاست تحریمی می تواند عواقب فاجعه باری را برای بازار جهانی انرژی به دنبال داشته باشد. رئیس جمهور روسیه تاکید کرد: محدودیت های تحریمی روسیه آسیب بسیار بیشتری به کشورهای اعمال کننده آن وارد می کند. استفاده گسترده‌تر از سیاست تحریم‌ها می‌تواند منجر به پیامدهای شدیدتر و بدون اغراق حتی فاجعه‌بار برای بازار جهانی انرژی شود.

دیدگاهتان را بنویسید