این نماینده کنگره مصادره دارایی های افغانستان را غیرقانونی توصیف کرد


ساعت: 06:50
تاریخ انتشار: 14/11/1400
کد خبر: 1807973

نماینده کنگره آمریکا طرح جو بایدن رئیس جمهور آمریکا برای مصادره دارایی های افغانستان را محکوم کرد و مصادره دارایی های افغانستان را غیرعادلانه توصیف کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش Common Dreams، ایلهان عمر، نماینده کنگره آمریکا روز جمعه طرح دولت بایدن برای مصادره دائمی 7 میلیارد دالر از دارایی های مسدود شده کنونی افغانستان و توزیع نیمی از آن بین بستگان قربانیان 11 سپتامبر را محکوم کرد.

عمر در واکنش به طرح بایدن برای دارایی های دولت افغانستان گفت: «در بحبوحه قحطی و بحران در افغانستان، این یک سرقت آشکار است، کم نیست، هیچ یک از تروریست های 11 سپتامبر افغان نبودند.

این نماینده کنگره همچنین در توئیتی با اشاره به اینکه «هیچ شهروند افغانستانی» در میان هواپیماربایان 11 سپتامبر وجود ندارد، افزود: «در همین حال، میلیاردها دلار به دولت‌های عربستان سعودی و مصر که ارتباط مستقیم با تروریست‌های 11 سپتامبر دارند، می‌دهیم. “

ایلهان عمر با اشاره به بحران انسانی در افغانستان گفت: مجازات میلیون ها گرسنه به خاطر این جنایات (11 سپتامبر) غیر وجدانی است.

منابع پیشتر گفته بودند که دولت آمریکا قصد دارد نیمی از 7 میلیارد دالر دارایی مسدود شده بانک مرکزی افغانستان را برای کمک به مردم این کشور آزاد کند و مابقی پول برای رسیدگی به شکایات قربانیان تروریسم در ایالات متحده باقی خواهد ماند. متحد

افغانستان 2 میلیارد دلار دیگر ذخایر ارزی دارد که در کشورهایی مانند بریتانیا، آلمان، سویس و امارات متحده عربی نگهداری می شود که بیشتر آنها مسدود شده است.

پس از به قدرت رسیدن طالبان در افغانستان، واشنگتن منابع مالی این کشور را در بانک های ایالات متحده مسدود کرد و اعتراض طالبان و دیگر مقامات را برانگیخت.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید