چطوری میشه یارانه شوهرت رو اضافه کرد؟!

چطوری میشه یارانه شوهرت رو اضافه کرد؟!

روز جدید : افرادی که به دلایلی جزو یارانه همسرشان نیستند می توانند ثبت نام جداگانه ای ثبت کنند تا به این موضوع رسیدگی شود.

در هنگام ثبت نام بازماندگان یارانه یکی از مواردی که برای متقاضیان بسیار مهم و مبهم است عدم شمول یکی از زوجین در یارانه همسر و به عبارتی خانواده نحوه اقدام در این خصوص است.

به عنوان مثال مردی که فرزندش به عنوان سرپرست خانوار یارانه می گیرد اما زن دریافت کننده یارانه نیست یا زن دارای فرزند یارانه می گیرد اما مردی که قبلا یارانه دریافت نمی کرد یا اکنون از خدمت خارج شده است. یارانه دریافت نمی کند.

بر این اساس در هر دو صورت همسری که یارانه دریافت نمی کند باید به صورت جداگانه و بدون اقدام جدید همسر و فرزندش برای ثبت نام اقدام کند.

اگر خانمی متقاضی دریافت یارانه است و سرپرست خانوار نیست باید در نظر داشته باشد که هنگام ثبت نام باید شماره موبایل خود را وارد کرده و مراحل را طی کند نه شوهرش که سرپرست خانوار است. همین شماره را برای شب شخصی خود ثبت کنید نه برای همسرتان.

پس از ثبت نام، خانوار با ارسال لیست سازمان هدفمندی یارانه ها به وزارت رفاه اجتماعی بررسی و در صورت تایید، متقاضی به خانواده اضافه می شود.

از 27 اردیبهشت ماه، ثبت نام یارانه های بازمانده آغاز شد و متقاضیان می توانند تحت شرایط خاصی اقدام کنند. برای اینکه سرپرستان خانوارهایی که آخرین کد ملی آنها حتی در روزهای 27 و 28 اردیبهشت و امروز و فردا همزمان با 29 و 30 اردیبهشت ماه ثبت نام شود، افرادی که آخرین کد ملی آنها فردی است می توانند برای ثبت نام اقدام کنند.

این در حالی است که متقاضیان در روزهای شنبه 30 اردیبهشت و یکشنبه 1 خرداد فرصت دارند تا بدون محدودیت در کد ملی مراحل ثبت نام خود را تکمیل و سپس فرصت دیگری به بازماندگان داده شود.

ثبت نام برای دریافت یارانه به این صورت است که سرپرست خانوار برای اطلاع از آخرین وضعیت ثبت نام خود ابتدا کد دستوری #کد ملی *43857*4* را شماره گیری می کند و سپس به آدرس my.gov.ir به درخواست ها مراجعه می کند. برای ثبت نام به خانوار خود یارانه بدهید

دیدگاهتان را بنویسید