چندوظیفه بودن یکی از دغدغه های اصلی فرهنگیان است

چندوظیفه بودن یکی از دغدغه های اصلی فرهنگیان است

روز معلم و روز معلم مصادف با روز شهادت استاد مطهری است یعنی 13 اردیبهشت در تقویم ایران در سال 1401 گنجانده شده است.

معلمی نه تنها یک شغل و حرفه، بلکه ذوق و هنر است که ارزش ویژه آن در قرآن کریم ذکر شده است. چنان که پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم می فرماید: معلم کار انبیاء است و حضرت علی (ع) نیز می فرماید: از جای خود نسبت به پدر و معلم خود برخیز، هر چند اطاعت کنی. فرمان.

حداقل برای معلمی می توان شعارهای خوبی در کشور مطرح کرد اما در دهه های اخیر نه تنها مشکلات آنها حل نشده بلکه دغدغه هایی به زندگی آنها اضافه شده است.

حقوق ناکافی انگیزه معلمان را برای آموزش صحیح به کودکان این منطقه کاهش می دهد و این نگرانی بیشتر برای فروپاشی سیستم آموزش عالی در کشور است.

به همین مناسبت باشگاه خبرنگاران جوان با چند تن از معلمان و مدرسین گفت وگویی انجام داده و دغدغه های آنان را به اطلاع آنان رسانده است که در ادامه می خوانید.

عدم احساس امنیت؛ یکی از دغدغه های اساتید
عزیزلا حبیبی رئیس دانشگاه هرزمی به مناسبت روز استاد گفت: یکی از مهم ترین دغدغه های معلمان نبود احساس اقتصاد، کار و امنیت در محیط کار است. طبیعتاً برای هر صنفی ظرفیت و پتانسیلی وجود دارد که باید در بستر مناسب برای تامین آن ها بالفعل شود.

معلمان بیمه نیستند
بهرامی یکی از اساتید دانشگاه گفت: نداشتن بیمه یکی از مشکلات معلمان ما است که به عنوان یکی از دغدغه های اصلی جامعه معلمان مطرح شده و منتظر رفع این مشکلات هستیم.

مروری کوتاه بر دغدغه های معلمان؛ از دستمزد پایین گرفته تا ناامنی در محل کار

دستمزدهای پایین به ساعات کاری طولانی بستگی دارد!
حسینی یکی از معلمان دوم دبیرستان گفت: با بیش از 20 سال سابقه فقط 3 میلیون تن حقوق می گیرم. او برای امرار معاش مجبور است در کلاس های خصوصی درس بخواند، اما اگر حقوق معلمان افزایش یابد، دیگر مجبور به این کار نیستند.

چندوظیفه ای یکی از دغدغه های اصلی معلمان است
سوتود، استاد دانشگاه، می گوید حقوق او مقرون به صرفه نیست و برای گذراندن وقت مجبور است در حرفه هایی مانند آرایشگری و اسنپ کار کند.

مروری کوتاه بر دغدغه های معلمان؛ از دستمزد پایین گرفته تا ناامنی در محل کار

بی انگیزگی معلمان با حقوق کم!
شفیعی یکی دیگر از اعضای هیئت علمی گفت: ما معلمان خود را فرزندان وزارت علوم می دانیم اما وزارت علوم با ما مانند بچه های رضاعی رفتار می کند.

او می‌گوید: «وقتی معلم هستیم و بر دانش‌آموزانی که چهار سال از تدریس در دانشگاه محروم شده‌اند، چه انگیزه‌ای به ما می‌دهند. یا دانشجویانی که وارد دانشگاه فرهنگیان می شوند را تماشا کنید که هم حقوق می گیرند و هم بیمه تامین اجتماعی. لیسانس 4 ساله برای آنها یک رکورد محسوب می شود.

شفیع گفت: پس از آن امسال ما معلمان تدریس که اکثراً جزو دانش آموزان ممتاز بودیم هیچ مزیت و آینده شغلی، بیمه و حقوقی نداشتیم.

دیدگاهتان را بنویسید