چهارمین همایش کتاب سال حکومت اسلامی برگزار می شود


ساعت: 11:29
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۵/۲۶
کد خبر: 1890566

معاون مرکز پژوهش های حکومت اسلامی گفت: چهارمین همایش کتاب سال حکومت اسلامی زمستان امسال در قم برگزار می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش فردای قم، حجت الاسلام والمسلمین امین رضا عابدی نژاد پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به برگزاری چهارمین همایش کتاب سال حکومت اسلامی در سال جاری، گفت: همایش ها نمادین نیستند و هدف این است که از نتایج این همایش ها در دستگاه اجرایی کشور استفاده شود.

وی ادامه داد: محورهای همایش نیز در همین راستا معرفی شده است که در سه محور فقه حکومتی، اندیشه سیاسی و حقوق عمومی برگزار می شود.

عابدی نژاد تصریح کرد: در این سال ها بارها گفته شد و در اندیشه رهبر انقلاب نیز تاکید شد که علم فقاهت باید پشتوانه جامعه اسلامی باشد و این در حالی است که در برخی زمینه ها بازسازی لازم صورت نگرفته است. این بازطراحی باید از رویه قضایی ناشی شود.

وی ادامه داد: یکی از مشکلات ما ورود ساختارهای اجتماعی از بیرون است و نیاز داریم که این نهادها دوباره کار کنند.

عابدی نژاد تاکید کرد: محور دوم تفکر سیاسی است که به این مسئله می پردازد که چگونه اعمال قدرت شود، آیا انسجام کافی وجود دارد و اندازه دولت و اندازه بخش دولتی و خصوصی چقدر باید باشد.

وی افزود: محور سوم حقوق عامه است که به تنظیم حقوق ملت و مردم می پردازد که در آن بحث حقوق بشر نیز مطرح است.

قائم مقام مرکز پژوهش های حکومت اسلامی تاکید کرد: دو سال است که این همایش آغاز شده است و انتظار داریم همایش امسال با استقبال بیشتری همراه باشد.

وی خاطرنشان کرد: بخشی از این همایش مربوط به کتاب های منتشر شده در سال 1400 و بخشی دیگر مربوط به رساله های حفاظت شده در سال 1400 و مقالات منتشر شده در سال قبل است و علاقه مندان می توانند آثار خود را تا آبان ماه 1401 به دبیرخانه همایش ارسال کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید