چهار خبر داغ و شایعه واردات خودرو

چهار خبر داغ و شایعه واردات خودرو

کسانی که معمولاً زود درک و بیان خبر می کنند، فکر کرده اند که قرعه کشی سامانه یکپارچه فروش خودرو سقوط می کند; غافل از اینکه خبر درست به صبوران داده می شود

پس از پنج سال وقفه، طلسم واردات خودرو زمانی شکسته شد که کشتی حامل سراتو، ریو، پیکانتو، پگاسوس، سونت و اسپورتیج در بندر لانگ پهلو گرفت. اگر شما هم جزو کسانی هستید که ویدیوی بارگیری، حمل و نقل این خودروها را در شبکه های اجتماعی تماشا کرده و آن ها را روی انگشتان خود شمردید، حتما گیج شده اید. این کشتی اولین محموله خودروهای وارداتی را وارد کشور کرد اما پیش بینی می شود تا سال آینده تعداد کل خودروهای وارداتی به 200 هزار دستگاه برسد. به طوری که هیچکس نمی تواند واردات خودرو را دست کم بگیرد، تامین و فروش خودروهای وارداتی به بورس کالا سپرده شده است. سپس باید نسبت به دریافت کد بورسی و افتتاح حساب بانکی پروکسی اقدام کنید. این مقاله به شما کمک می کند تا بین اخبار واردات خودرو و شایعات تفاوت قائل شوید.

شایعه تنها 22 خودرو وارد کشور شده است

به گزارش فرارو، همزمان با ورود اولین محموله خودروهای وارداتی به کشور، ویدئویی از عرشه کشتی منتشر شد. در مراحل تخلیه و بارگیری، گروهی سعی کردند با شمارش تعداد خودرو، کل موضوع واردات خودرو را به چالش بکشند. وزارت صنعت در واکنش به این شایعه رسما اعلام کرد که هدف نهایی از واردات 200 هزار خودروی خارجی تا خرداد 1401 است. به گفته امید کلیباف سخنگوی وزارت صنعت، تاکنون 27 هزار سفارش واردات خودرو ثبت شده است. ثبت سفارش خودرو تا پایان هفته به 40 هزار خودرو می رسد. بر اساس برنامه ریزی انجام شده تا پایان سال 100 هزار دستگاه باید وارد کشور شود. بدین ترتیب اولین کشتی حامل محموله خودروهای وارداتی در بندر لنگ پهلو گرفت و 22 خودرو شامل 6 مدل از محصولات کیا شامل سراتو، ریو، پیکانتو، پگاسوس، سونت (SUV) و اسپورتیج (SUV) وارد کشور شد. . سری خودروهای وارداتی را پس از پنج سال وقفه وارد کشور کرد.

اخبار نحوه ارزش گذاری خودروهای وارداتی

اولین محموله خودروهای وارداتی وارد کشور شد و چند روز پیش کارگروه اقتصادی واردات خودرو سازوکار تحویل خودروهای وارداتی را مشخص کرد. در این تصویب نامه به صراحت تاکید شده است که خودروهای وارداتی فقط در بورس کالا عرضه می شوند. ضمناً سود منصفانه باید 15 درصد بهای تمام شده خودرو باشد. این 15 درصد شامل سود واردکننده، هزینه ارائه خدمات گارانتی، گارانتی و خدمات پس از فروش، توسعه شبکه پس از فروش، سود عمده فروشی و خرده فروشی و توسعه شبکه می باشد. در حال حاضر می دانیم که ارزش خودروهای وارداتی حداکثر 20 هزار یورو است، اما ممکن است خودروهای 10 هزار یورویی یا 15 هزار یورویی نیز وجود داشته باشد. بدین ترتیب می توان پیش بینی کرد ارزش ریالی خودروهای وارداتی حداقل بیش از یک میلیارد و حداکثر دو میلیارد تومان باشد. با توجه به اینکه خودروها با قیمت پایه وارد بازار می شوند و خریداران باید برای مالکیت آن مبارزه کنند، نمی توان قیمت دقیق آنها را تعیین کرد.
شایعه قرعه کشی خودرو حذف شده است

همزمان با ورود اولین محموله خودروهای خارجی به کشور، زمزمه هایی مبنی بر لغو قرعه کشی در سامانه یکپارچه فروش خودرو به گوش می رسید. انتشار این شایعه سابقه عجیبی دارد. ظاهراً رسانه ها در گفت و گو با سخنگوی وزارت صنعت سوالی مبنی بر لزوم برگزاری قرعه کشی فروش خودرو پس از عرضه موفق در بورس مطرح کردند و امید کلیباف در پاسخ به این سوال که علی رغم پیشنهادهای بورس قرعه کشی به دلیل طرح جایگزینی خودروهای فرسوده و افراد از قبیل خودروهای درج شده در طرح جوانان جمعیت برگزار شد که اجباری به نظر می رسد. این قسمت از صحبت های امید قالیباف ادامه دارد اما کسانی که معمولاً در درک، بیان و انتقال اخبار عجله دارند به این نتیجه رسیده اند که قرعه کشی مردم عادی در سیستم یکپارچه خودرو حذف شود. غافل از اینکه خبر درست به صبوران داده می شود. امید کلیباف در همین گفت و گو گفت: قرعه کشی خودروها برای خودروهایی که هنوز در بورس عرضه نشده اند و لغو نشده طبق روال قبلی انجام می شود. حتی برای خودروهایی که در بورس کالا موجود است، این طرح برای دارندگان خودروهای فرسوده و مشمولان طرح جوانان جمعیت اجرا می شود.

اظهارات جعفر تحدی مدیرعامل شرکت مگا مجری قرعه کشی خودرو در نوع خود راهگشا است. [وزارت صنعت]به ما گفته شده که حذف لاتاری به مرور زمان اتفاق می افتد، اما نه برای همه خودروها.

اخبار نحوه تحویل خودروهای وارداتی

پیش بینی می شود تحویل خودروهای وارداتی در دو دوره سه ماهه و شش ماهه انجام شود. مدت زمان تحویل با توجه به ثبت سفارش، تحویل به کشور و روند عرضه و تحویل در بورس کالا تعیین می شود. خریداران خودروهای وارداتی باید 18 سال یا بیشتر سن داشته باشند. خریداران برای شرکت در حراج و فرآیند خرید باید کد بورس کالا را دریافت کرده و همزمان در سایت یک شرکت کارگزاری ثبت نام و شماره حساب وکالتی را وارد کنند. قیمت خودروهای وارداتی علاوه بر تعرفه پایه شامل هزینه هایی مانند بیمه، شماره گذاری و هزینه های ثابت می باشد. همچنین 12 درصد برای خودروهای با گیربکس اتوماتیک و 13 درصد برای خودروهای با گیربکس دستی برای مالیات و عوارض قانونی محاسبه می شود. در این صورت مشتریان حدود چهار میلیون و 371 هزار تومان اضافی واریز کرده و وارد فرآیند خرید می شوند. فروش خودروهای وارداتی در بورس با قیمت پایه اعلام می شود اما قیمت نهایی با توجه به حجم تقاضا و شدت رقابت بین خریداران تعیین می شود. در دوره های گذشته فرآیند فروش خودرو در بورس دقیقا با قیمت پایه انجام می شود و در بالاترین حالت 106 درصد بیشتر از قیمت پایه امکان پذیر است.

دیدگاهتان را بنویسید