چهره زخمی مناطق اصیل قزوین در سایه کمبود امکانات / اینجا میدان پر رنگ تر از متن

وجود برخی ناهنجاری های اجتماعی در برخی نقاط جنوب شهر نه تنها چهره شهر را خدشه دار کرد، بلکه امنیت و آسایش شهروندان را سلب کرد و موجب نارضایتی آنان شد.

مناطق امامزاده علی (ع) شامل شهر هفتسنگان، پردیسان، باغ نشاط، محله جنب هتل قدس، ولی عصر (عج)، باغ دبیر، تهران قدیم، سپاه، ملک آباد، بولاگی، رهری است. ، تالار و شرق راه آهن، محله امامزاده حسین (ع)، تبریز، مولوی، آهوند، منتظری، محله شیشه چی، منطقه دباگان و چهارراه همدان از جمله محله های اصلی منطقه قزوین با قدمت طولانی هستند.

گوش نکردن به گفتگوهای مردم باستان قزوین و پیوند دیرینه فرهنگ زیبا، آداب و رسوم و بزرگان دباغان و کوی های شاهزاده حسین (ع) با مردمش محال است; محله هایی که در مقطعی از تاریخ قزوین به طور عام و خاص شناخته شده بودند.

محله هایی در جنوب شهر، محله هایی که از ساخت و ساز بی بهره اند!

محله های دباگان، شاهزاده حسین(ع)، منتظری و دیگر محله های جنوب قزوین با وجود شهرت و اصالتی که دارند از عمران شهری بی بهره اند و در برابر مشکلات و آسیب ها با غبار فراموشی روبرو هستند.

امروزه متأسفانه به دلیل کمبود امکانات و بی توجهی کارکنان در مناطق جنوبی شهر شاهد معابر و کوچه هایی با آسفالت بد، سطل های زباله نامرغوب، جریان بد آب و معتادانی هستیم که خرابه ها را خانه ای امن می دانند و آن را تبدیل به خانه می کنند. کابوس ها ما هستیم.

اینها تنها گوشه ای از مشکلات محله دباگان و امامزاده حسین (ع) است و مشکل اصلی بیکاری جوانان و نداشتن درآمد کافی برای امرار معاش در مشاغل کاذب و بعضاً مخرب است.

خانه امن معتادان در دل شماره های ثبتی تخریب شده طرح امامزاده حسین (ع)!

یکی از اهالی در گفت و گو با خبرنگار صبح قزوین گفت: اینجا بر خلاف اسم و رسم خبری امنیتی نیست و به دلیل ناتمام بودن پروژه ساماندهی امامزاده حسین (ع) گاهی شاهد پناه بردن معتادان به این مکان هستیم. پلاک خودروها را خراب کرده و از مواد مخدر استفاده می کند.

وی گفت: اگرچه برای پروژه امامزاده حسین (ع) قول میراث فرهنگی و کمک های خیرین داده شده اما تخریب تخته سنگ ها به ساختمان های اطراف آسیب وارد کرده و هر لحظه امکان ریزش آنها وجود دارد.

یکی دیگر از شهروندان قزوینی در گفت و گو با صبح قزوین اظهار داشت: دباغان و امامزاده حسین (ع) نیاز به تعمیر و رسیدگی ویژه دارند چرا که گاهی شاهد دعوای اهالی محله برای پارک خودروها و حتی درگیری فیزیکی در این بین هستیم. شادی در محله

وی بیان کرد: وجود حرم امامزاده حسین (ع) در جنوب شهر باعث افزایش جمعیت شده است اما این حضور باعث افزایش تردد خودروها در طول هفته به ویژه روزهای پنجشنبه و جمعه شده و توجه ویژه مسئولان راهنمایی و رانندگی را می طلبد.

به گزارش صبح قزوین ، اداره تسهیل و مشارکت های اجتماعی امامزاده حسین (ع) به مساحت 60 هکتار از جمله دباگان، هند گبر و بخشی از خط راه آهن در خرداد 1398 جهت تنظیم و اطلاع رسانی به ساکنین و جلب مشارکت در امامزاده حسین (ع) AS) پروژه سازماندهی مجدد.


bd49179a a864 4765 bd22 45b2d54fd8f9 خبر خاکستری

جواد شهدوست رئیس اداره تسهیل و مشارکت های اجتماعی امامزاده حسین(ع) قزوین درباره مشکلات این محلات گفت: اهمیتی نمی دهند، آسیب هایی به چهره شهرها و محله ها وارد شده است.

وی می گوید: باید در محله های منطقه یک به ویژه محله امامزاده حسین (ع) تعمیراتی انجام شود و لکه های تخریب شده و خطرناک آن محلات را پاکسازی کنیم؛ با تیم هایی که داریم می توانیم. در این راستا گام بردارید و مشکلات و آسیب ها را یکی یکی شناسایی کنید.

شهدوست گفت: بستر درستی به ستاد تسهیل برای مشارکت ساکنین در حل و فصل امور محله سپرده شده است تا تجربه جنوب تهران در این مسیر نقش مفیدی داشته باشد.

وی گفت: با برگزاری جشنواره خانوادگی به مناسبت سال می توان از ظرفیت مردم برای فضاسازی در محلات استفاده کرد و از پرسشنامه در این خصوص استفاده کرد چرا که استفاده از این راهکارها می تواند در رفع مشکلات محله موثر باشد.

مسئولان کاملا موافق طراحی ایرانی-اسلامی در قسمت جنوبی شهر نیستند

این مسئول یادآور می شود: در محله دباگان و امامزاده حسین (ع) آسیب های مختلفی از جمله معتادان متجاهر، نزاع لفظی و ضرب و شتم برای پارک خودرو، تردد در ورودی آستان مقدس در طول هفته به ویژه روزهای پنجشنبه و جمعه وجود دارد. نقل قول

شهدوست بهسازی محیط، شناسایی ویژگی های محله و طراحی نمای ایرانی- اسلامی را از جمله وظایف محوله به دفتر تسهیل گری برشمرد.

وی بیان می کند: ایستگاه آتش نشانی منطقه یک علاوه بر پوشش این منطقه، مناطق منفصل شهری را نیز پوشش می دهد، در حالی که به دلیل مشکلات ترافیکی دسترسی کافی برای رفع خطر برای همین خلبان آتش نشانی در منطقه دباغان وجود ندارد.

رئیس اداره تسهیل و مشارکت های اجتماعی امامزاده حسین (ع) قزوین گفت: در سه ماهه اول شاهد مهاجرت از روستا به شهر و حضور اتباع بیگانه هستیم و اگر بتوانیم در زمینه فعالیت کنیم. فرهنگ سازی در این زمینه ها اثرات مثبتی دارد.»

شهدوست در پایان خاطرنشان کرد: باید مردم و محله را به هم پیوند دهیم تا تشویق شوند در توسعه محله مشارکت کنند.

به گزارش صبح قزوین ، شناسایی مناطق آسیب پذیر منطقه یکی از مهمترین و به تعبیری آغاز کار سرویس تسهیلگری است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید