چهلمین جشنواره فیلم فجر در 31 استان کشور برگزار می شود

ساعت: 15:51
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۰/۲۲
کد خبر: 1800096

رئیس سازمان سینمایی از برگزاری چهلمین جشنواره فیلم فجر در 31 استان کشور خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمد هزائی معاون فرهنگی وزیر ارشاد و رئیس سازمان سینمایی گفت: چهلمین جشنواره فیلم فجر در پی رکود سینمای دوران تاج داری به طور همزمان در تمامی استان های کشور برگزار می شود و در راستای فرهنگی خواهد بود. و عدالت هنری و تمرکززدایی.

وی گفت: شایسته است جوانان حامی سینما در اقصی نقاط ایران به تماشای مهمترین رویداد سینمایی کشور بنشینند و این شور و نشاط ملی را برانگیزد. به همین دلیل سازمان سینمایی از اجرای این روند حمایت کرده و تامین مالی اکران فیلم ها را بر عهده خواهد داشت.

رئیس سازمان سینمایی خاطرنشان کرد: کرونا باعث شده چرخ سینما کمی کندتر از گذشته به حرکت درآید. وی تصریح کرد: چهلمین جشنواره فیلم فجر در حالی برگزار می شود که سینما آسیب دیده است و به همین دلیل سازمان سینمایی تصمیم گرفت با برگزاری جشنواره در سراسر کشور در استان های کشور شور و نشاط را در جامعه افزایش دهد. علاوه بر این، جوانان مشتاق زیادی در شهرهای مختلف ایران وجود دارند که به سینما علاقه دارند و همین امر باعث می شود در این رویداد مهم سینمایی شرکت کرده و از این فضا استفاده کنند.

وی یادآور شد: چتر فجر باید در سراسر سینما پخش شود و از آنجایی که این جشنواره یک رویداد اجتماعی در بطن دهه مبارک فجر محسوب می‌شود، نیاز مردم شهرهای مختلف کشور و به‌ویژه کل خانواده سینماست. با طعم های مختلف شامل.

به گفته وی جشنواره فیلم فجر صرفاً یک جشنواره سینمایی نیست، بلکه یک رویداد فرهنگی است و باید با نگاه عدالت محور آثار و دستاوردهای آن در کل جامعه گنجانده شود.

خزاعی با اشاره به لزوم رونق سینماها و نشاط عمومی جامعه و استقبال مردم از سینماها گفت: جشنواره چهلم باید آغاز دوران جدیدی در سینما باشد و شاهد تحولات ساختاری در سینما و تماشا باشیم. سینما بیشتر در سبد خانواده و جامعه است.»

چهلمین جشنواره فیلم فجر در دو بخش فرهنگی و مسابقه ای از 15 تا 15 بهمن ماه به دبیری مسعود نگار زاده برگزار می شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید