چه درختان میوه ای در سال 1400 برای مشهد مناسب است

زمان: 17:40
منتشر شده در: 1400/07/21
کد خبر: 1775951

استان خراسان رضوی که مرکز آن کلانشهر مشهد است به عنوان پایتخت معنوی ایران شناخته می شود و این استان با مساحتی در حدود 118 هزار کیلومتر مربع یکی از استانهای مهم کشور در تولید محصولات کشاورزی از جمله رشد بهترین نهال گردو در مشهد

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ استان خراسان رضوی که مرکز آن کلانشهر مشهد است به عنوان پایتخت معنوی ایران شناخته می شود. این استان با مساحتی در حدود 118 هزار کیلومتر مربع یکی از استانهای مهم کشور در تولید محصولات زراعی از جمله کشت بهترین نهال گردو در مشهد شناخته شده است.

ارتفاع در استان خراسان رضوی بیش از 1000 متر است. موقعیت جغرافیایی این استان بر روی نقشه ایران در شمال شرقی است. نزدیکی به مرز افغانستان که یکی از شاهراه های صادراتی این کشور است از این ولایت می آید. در این مقاله می خواهیم شما را با آب و هوای این استان و همچنین بهترین نهال گردو در مشهد (خراسان رضوی) آشنا کنیم ، پس لطفا تا انتها با ما باشید.

چه درختانی در استان خراسان رضوی می روید:

عمده درختان میوه کاشته شده در استان خراسان رضوی عبارتند از: گیلاس ، آلو ، انگور ، بادام ، انار ، پسته ، زردآلو ، سیب ، گلابی ، هلو و گردو. جهاد کشاورزی فعالیت های زیادی در این استان داشت.

استان خراسان رضوی در تولید گیلاس ، آلو و زعفران در ایران رتبه نخست و همچنین در تولید زرشک ، انار ، پسته ، انگور و بادام در رتبه دوم و سوم قرار دارد. این نشان دهنده وجود زمین های عظیم کشاورزی در این استان است.

چندین سال است که کشاورزان این استان اقدام به پرورش نهال گردو در مناطق مرتفع و معتدل می کنند. در زیر بهترین نهال گردو را برای شما که قصد ساختن باغ گردو در حومه شهر را دارید ارائه می دهیم.

بهترین درخت گردو در مشهد (استان خراسان رضوی):

استان خراسان رضوی به دلیل وجود زمین خوب و خاک حاصلخیز می تواند مکان مناسبی برای خرید نهال گردو در مشهد باشد. در این قسمت می خواهیم 5 نوع بهترین نهال گردو در خراسان رضوی را ارائه دهیم.

  1. نهال گردو چندلر ؛
  2. درخت گردو ژنوتیپ نهال آریا ،
  3. درخت گردو دماوند ،
  4. درخت گردوی هارتلی ،
  5. و درخت گردو Franket از جمله انواع درختان گردو است که هر کدام دارای ویژگی ها ، مزایا و معایبی هستند که در زیر به طور خلاصه به آنها می پردازیم.

اولین نهال بارور گردو در مشهد:

نهال گردو چندلر ؛ این یکی از بهترین نهال های گردو برای رشد در استان خراسان رضوی است. این نهال گردو متعلق به آمریکای شمالی جنوبی است و محصولات زیادی دارد و یکی از درختان گردو با آجیل چرب است. گردوی چندلر از سال اول به بعد شروع به باردهی می کند و بیش از 80 سال دوام می آورد. مهره این درخت گردو حدود 12 گرم وزن دارد و رنگ مناسبی دارد.

دومین نهال از سری بهترین نهال گردو مشهد:

نهال گردو بهترین ژنوتیپ آریا است. این نهال یکی از درختان گردو است که از طریق تکثیر دچار تغییرات زیادی شده است و برای اکثر مناطق کشور بجز مناطق گرمسیری بسیار مناسب است. نهال یک ژنوتیپ بذری است و از اولین سال پس از کاشت میوه می دهد. هزینه نهال آریا در این نژاد خاص تقریباً نصف قیمت سایر ارقام پیوندی است که نتیجه صرفه جویی های بسیار اقتصادی در کشاورزی و باغداری است. به عبارت دیگر ، خرید نهال گردو به اندازه دلار سودآور است.

6b841667 d2a5 4c52 8a30 4f9801d23a27 خبر خاکستری

سومین نهال گردوی مناسب در مشهد:

نهال گردو Franket است. این نهال متعلق به ایالات متحده است ، اما استفاده از آن بیشتر در کشورهای اروپایی رایج است. مقاومت بالایی در برابر سرما و آفات دارد و برای رشد در ارتفاعات استان خراسان رضوی مناسب است.

عمر مفید نهال گردو Franket از نظر اقتصادی بیش از 50 سال است. گردوی Franket تا 14 گرم وزن دارد و ضخامت کمی از پوسته دارد. از نظر مراقبت ، نسبت به سایر درختان گردو نیاز به مراقبت و توجه بیشتری دارد.

چهارمین نهال گردوی مناسب در مشهد:

نهال گردو هارتلی. این درخت گردو بومی کالیفرنیا ، ایالات متحده است. این درخت می تواند بیش از 60 سال عمر میوه مناسبی داشته باشد و در این مدت بیشترین سودآوری و عملکرد را برای کشاورزان خواهد داشت. نهال گردوی هارتلی برای رشد در مناطق معتدل و کمی سرد مناسب است و تا 40 درجه بالای صفر را تحمل می کند. وزن مهره هارتلی 13 گرم است. این درخت گردو بیش از 6 تن در هکتار تولید می کند.

پنجمین نهال گردو مناسب در خراسان رضوی:

به آنها نهال گردو دماوند می گویند. این نهال همانطور که از نامش پیداست متعلق به ایران است. این نهال برای سردترین نقاط استان خراسان رضوی مانند شهرستانهای کوچان و چناران مناسب است. این درخت گردو از آنجا که ریشه ایرانی دارد ، برای آب و هوای ایران بسیار مناسب است و می تواند حداکثر تولید را داشته باشد. وزن مغز گردو در درخت گردو دماوند حدود 12 گرم است و چربی آن متعادل است.

نتیجه گیری نهایی در مورد خرید نهال گردو در مشهد:

در این مقاله به طور کامل در مورد استان خراسان رضوی و آب و هوا و آب و هوای آن توضیح داده ایم و 5 مورد از بهترین انواع درختان گردو که بهترین نهال گردو در مشهد هستند را ارائه کرده ایم.

عزیزم ، شما می توانید در هر نقطه از استان زیبای خراسان رضوی باشید ، فقط با اتصال به سایت آریا نهال ، می توانید نهال گردو خریداری کنید. همچنین از شما دعوت می شود تا انواع بیشتری از نهال گردو را در سایت آریا نهالستان ببینید. نهال را ببینید.

منبع محتوا: وب سایت آریا نهال (https://ariyanahal.ir/)

دیدگاهتان را بنویسید