چه زمانی قدرت باروری اسپرم افزایش می یابد؟

چه زمانی قدرت باروری اسپرم افزایش می یابد؟

یک محقق استرالیایی نتایج تحقیقات خود را در کنفرانس انجمن اروپایی تولید مثل و جنین شناسی اعلام کرد و گفت: در حالی که به زوج ها توصیه می شد هر سه روز یکبار رابطه جنسی داشته باشند، تحقیقات وی نشان می دهد که روزه داری به بهبود سلامت اسپرم کمک می کند.

دکتر دیوید گرینینگ به حاضران در این کنفرانس گفت که در مطالعه خود 118 مرد را مورد آزمایش قرار داده و نتایج رضایت بخش بوده است و به گفته دکتر گرینینگ میزان آسیب اسپرم در 80 درصد مردانی که پس از یک هفته آزمایش روزانه انجام شده است. انزال، 12 درصد کاهش یافت.

با این حال، به دلیل انزال روزانه، میزان اسپرم آزاد شده با هر آمیزش جنسی این مردان از 180 میلیون به حدود 70 میلیون کاهش یافته است، اما به گفته آقای گرینینگ، این تعداد هنوز در محدوده بهینه برای باروری بود. ، داشتن رابطه جنسی روزانه به افزایش تحرک اسپرم نیز کمک می کند.

بیشتر بدانید: زندگی اسپرم در فضای باز + باورهای نادرست در مورد اسپرم

بیشتر بدانید: بایدها و نبایدها برای تقویت اسپرم

آسیب به اسپرم
باور عمومی در بین محققان این است که هر چه اسپرم طولانی تری در بیضه بماند، به دلیل شرایط محیطی و دمای بدن آسیب بیشتری می بیند.

در این میان رادیکال های آزاد که به مواد ژنتیکی سلول ها آسیب می رسانند نیز در این محیط وجود دارند که با آسیب رساندن به ساختار DNA اسپرم، باروری را کاهش می دهند.از سوی دیگر، دیوید گرینینگ هشدار می دهد که تماس جنسی مداوم با کاهش تعداد اسپرم های آزاد شده در هر اسپرم انزال می تواند منجر به خطر کاهش باروری شود.

وی توصیه می کند که بهترین راه برای تقویت قدرت بارداری، آمیزش هر روزه در دوران تخمک گذاری زنان است.دیوید گرینینگ همچنین خاطرنشان می کند که با افزایش سن، تمایل افراد برای داشتن رابطه جنسی هر روز کاهش می یابد و معتقد است که بیشترین سن خوب باروری است. جوان بودن

او گفت: «ما برای باروری اولیه طراحی شده‌ایم.» سایر پزشکان، در حالی که آزمایش‌های آقای گرینینگ را جالب می‌دانند، می‌گویند که این نتیجه ممکن است برای همه مردان مفید نباشد. به گفته دکتر آلن پیسی از دانشگاه شفیلد انگلستان، مقاربت هر روز باروری مردان را بهبود می بخشد و باعث کاهش تولید اسپرم در مردان می شود.

دیدگاهتان را بنویسید