چه کسی نمی خواهد مستقل از آن باشد؟

چه کسی نمی خواهد مستقل از آن باشد؟

سایت رسمی فدراسیون فوتبال با انتشار لیست 16 نفره شاغل در لیگ برتر از تشکیل این مینی کمپ خبر داد و اعلام کرد که این بازیکنان از امروز به برنامه «ارزیابی فنی» تیم ملی فوتبال ایران دعوت شده اند. به بعد در سه روز در پک (Performance Elite Center) آموزش برگزار می شود.

بازیکنان دعوت شده کسانی هستند که هم در زمان اسکوچیچ و هم در اردوی قبلی و برای بازی با اروگوئه و سنگال با دعوت کارلوس کی روش به اردو فراخوانده شدند و تعدادی از آنها با تیم ملی به اتریش رفتند اما در میان آنها یک نام جدید می توان دید که در نوع خود جالب است. روزبه چشمی که پس از سال ها دوباره فرصت حضور در تیم ملی را به او داده شد.

روزبه که در 2 فصل اخیر با استقلال به موفقیت هایی دست یافت و توانست قدرت خاصی به خط دفاعی آبی ها بدهد، باز هم نظر مثبت کارلوس کی روش را جلب کرد و با دعوت سرمربی پرتغال به اردو دعوت شد. . او اکنون سه روز مهم و بزرگ را در پیش دارد تا با درخشش در تمرینات و عملکرد خوب و مثبت در بازی های باقیمانده آبی پوشان، یکی از کارگزاران جام جهانی باشد.

با فراخوان چسمی، اکنون یک آیتم دیگر به لیست نهایی بازیکنان جام جهانی 2018 اضافه شده است و تعداد بازیکنان بین المللی که در بزرگترین تورنمنت فوتبال چهار سال پیش تحت هدایت کی روش حضور داشتند به 19 نفر رسید.

روزبه که 18 بازی ملی در کارنامه دارد، در زمان حضور کی روش در تیم ملی، تمامی بازی های خود را انجام داد. آخرین بازی ملی او در جام ملت های آسیا 2019 بود که در یک چهارم نهایی مقابل چین به میدان رفت. چاسمی البته زیر نظر مارک ویلموتس هم به تیم ملی دعوت شد اما بازی نکرد و در 2 بازی تدارکاتی مقابل سوریه و کره جنوبی نیمکت نشین بود.

کارلوس کی روش در آستانه آغاز جام جهانی 2018 فهرست 35 بازیکنی را که می خواهد در این اردو برای سه بازی تدارکاتی مقابل ازبکستان، ترکیه و لیتوانی شرکت کند، اعلام کرد. این آخرین لیست تیم ملی قبل از عزیمت به روسیه بود که در نهایت به 24 بازیکن کاهش یافت و 4 نفر در لیست ذخیره قرار گرفتند.

در فهرست 24 نفره تیم ملی و در آخرین لحظات خط قرمزی روی نام علی کولی زاده کشیده شد و سیدجلال حسینی، وریا غفوری، کاوه رضایی و سید حسین حسینی که در لیست ذخیره حضور داشتند. نتوانست در لیست نهایی تیم ملی برای حضور در جام حذفی قرار بگیرد.

با مقایسه لیست 28 نفره تیم ملی قبل از شروع جام جهانی قبلی، مشخص می شود که 19 نفر از بازیکنان فعلی قبل از جام جهانی حضور داشتند و در آخرین لیست کی روش، 17 نفر از آنها به مسکو سفر کردند و باقی مانده است. ببینیم در نهایت چه اتفاقی می افتد برخی از این بازیکنان می توانند در لیست 26 نفره نهایی سفر به قطر قرار گیرند.

در زیر و از بین بازیکنان فعلی تیم ملی، نفراتی که قبل از حضور در جام جهانی در لیست 24 + 4 نفره تیم ملی بودند را مرور می کنیم:

(توجه: تیم های داخل پرانتز اسامی تیم های بازیکنان قبل از شروع جام جهانی 2018 روسیه است)

دروازه بان:

علیرضا بیرانوند (پرسپولیس)، حسین حسینی (استکلال) و امیر عابدزاده (ماریتیمو)

مدافعان:

مجید حسینی (استکلال)، میلاد محمدی (احمد گروجانی)، مرتضی پورعلیگنجی (السد)، رامین رضایان (اوستانده)، روزبه چشمی (استکلال)

هافبک ها:

احسان حاج صفی (المپیاکوس)، کریم انصاری فرد (المپیاکوس)، مهدی ترابی (سایپا)، امید ابراهیمی (استقلال)، سعید عزت اللهی (امکار پروم روسیه)، علی کولی زاده (سایپا)

مهاجمان:

علیرضا جهانبخش (آلکمار)، مهدی طارمی (الغرافه)، سامان کودوس (استرشوند)، سردار آزمون (روبین کازان)، وحید امیری (پرسپولیس)

توضیح: از این لیست تنها سیدحسین حسینی و علی کولی زاده در آخرین لحظات کنار رفتند و در جام جهانی 2018 حضور نداشتند.

دیدگاهتان را بنویسید