چگونه از شر پیامک های تبلیغاتی خلاص شویم؟

چگونه از شر پیامک های تبلیغاتی خلاص شویم؟

اگر با روش های معمول از شر پیامک های تبلیغاتی خلاص نشده اید، می توانید شماره های مزاحم را با سیستمی مسدود کنید.

به گزارش عرش آنلاین ، یکی از اتفاقات آزاردهنده روزانه دریافت پیامک های تبلیغاتی است، این پیام ها از شماره های مختلف و با موضوعات مختلف برای کاربران ارسال می شود تا جایی که می توان پیام های ضروری و ضروری را در این حجم از تبلیغات گم کرد.

پیمان کارا داغی، مدیرکل حمایت از حقوق مصرف کنندگان سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی درباره نحوه غیرفعال کردن پیامک های تبلیغاتی گفت: پیامک های تبلیغاتی از طریق سیم کارت های شخصی یا شماره هایی که برای این منظور تعیین شده است ارسال می شود. صاحبان مشاغل اعم از شخص یا شرکت مجاز به ارسال پیامک تبلیغاتی برای مشترکین از طریق شماره شخصی خود نیستند.

وی در این خصوص اظهار داشت: بر اساس مصوبه شماره 21 شورای عالی فضای مجازی، ارسال پیامک انبوه و تبلیغاتی از طریق شماره تلفن های شخصی ممنوع است.

بر اساس مصوبات کمیسیون تنظیم مقررات، ارسال پیامک بدون دریافت تاییدیه از گیرندگان تخلف تلقی شده و متخلفان به اشد مجازات خواهند رسید.

مدیرکل حمایت از حقوق مصرف کنندگان گفت: دسته دوم پیامک های تبلیغاتی است که با پیش شماره های 1000، 2000، 3000، 5000 و غیره ارسال می شود. برخی از شرکت ها و صاحبان مشاغل از این شماره ها برای اطلاع رسانی به مشتریان خود در مورد محصولات، خدمات و تخفیف های خود استفاده می کنند. برخی از شرکت ها و صاحبان مشاغل بدون کسب مجوز از مشترکان اقدام به ارسال پیامک تبلیغاتی می کنند که این امر موجب نارضایتی مردم شده و بر اساس مصوبات کمیسیون تنظیم مقررات، ارسال پیامک بدون تایید گیرندگان تخلف محسوب می شود و با متخلفان به شدت برخورد خواهد شد

قره داغی ادامه داد: در این راستا تعدادی از شهروندان به درخواست شرکت یا کسب و کار مربوطه شماره تلفن همراه خود را ارائه می کنند که منجر به قرار گرفتن شماره آنها در لیست باشگاه مشتریان مربوطه و در نتیجه دریافت مزاحم شده است. و پیامک تبلیغاتی ناخوشایند . اینها افرادی هستند بنابراین از افراد درخواست می شود در صورت عدم تمایل به دریافت پیامک تبلیغاتی شماره خود را در اختیار این گروه ها قرار ندهند.

قره داغی: دریافت پیامک تبلیغاتی هزینه ای برای مشترکین ندارد.
راهکارهایی برای جلوگیری از پیامک های تبلیغاتی

مدیرکل حمایت از حقوق مصرف کنندگان سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی یکی از راه های لغو اشتراک از دریافت پیامک های انبوه و تبلیغاتی از شماره پیامک را شماره گیری کد دستوری *800 و مسدود کردن دریافت پیامک های تبلیغاتی دانست و گفت: علاوه بر این مشترکین می توانند با مراجعه به پنل کاربری اپراتور خود مانند همراه من، ایرانسل من و رایتل من و یا تماس با مرکز پشتیبانی اپراتور مربوطه از دریافت پیامک های تبلیغاتی جلوگیری کنند.

وی افزود: سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی برای سهولت و مدیریت صحیح باشگاه مشتریان، امکان لغو یا عضویت در باشگاه مشتریان یک کسب و کار خاص را با ارسال کد 11 برای انصراف و کد 12 برای عضویت به شماره همان کسب و کار فراهم کرده است. .

195 همراه با مشترکین شاکی

کاراداگی گفت: نظارت بر ارسال پیامک های تبلیغاتی طبق قوانین و مقررات از اولویت های مهم این سازمان است و از مشترکین تقاضا می شود در صورت دریافت پیامک تبلیغاتی ضمن تماس با مراکز پشتیبانی اپراتور خود و گزارش تخلف در صورت مشاهده اقدام کنند. تکرار، برای ثبت شکایت در سامانه 195. انجام دهید

سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی به محض تشخیص تخلف یا دریافت شکایت، پس از بررسی های لازم، امکان ارسال پیامک از سیم کارت متخلف را مسدود می کند.
منبع: فارس