چگونه پمپ فیلتر استخر مناسب بخرم؟


ساعت: 23:33
تاریخ ارسال: 04/11/1401
کد خبر: 1880354

استخر یکی از پرکاربردترین سازه هاست که در محیط های ورزشی، کشاورزی، تولیدات باغی و پرورش ماهی کاربرد دارد. بسته به هدف و ظرفیت استخر، اندازه ها و ابعاد مختلفی از این سازه طراحی و ساخته می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ استخر یکی از پرکاربردترین سازه هاست که در محیط های ورزشی، کشاورزی، تولیدات باغی و پرورش ماهی کاربرد دارد. بسته به هدف و ظرفیت استخر، اندازه ها و ابعاد مختلفی از این سازه طراحی و ساخته می شود. از آنجایی که آب برای مدت معینی در استخر ذخیره می شود. در اثر عوامل محیطی (انگشت و گرد و غبار)، مواد غذایی ریخته شده، زباله ها و همچنین حضور فیزیکی افراد در استخر، آب موجود در آن کیفیت و خلوص خود را از دست می دهد. بنابراین از پمپ برای تصفیه استخر در قسمت خروجی استفاده می کنند. در واقع نقش پمپ فیلتر استخر جذب ناخالصی ها و مواد اضافی موجود در آب استخر و هدایت آنها به خارج از محیط استخر می باشد. استفاده از پمپ فیلتر استخر باعث صرفه جویی در مصرف آب و تمیز نگه داشتن آب استخر می شود. در بازدید از استخرها و سالن ها دقت کرده اید که آب موجود در آنها بسیار تمیز و بدون کوچکترین آلودگی باشد. در بیشتر موارد، آب استخر با استفاده از پمپ فیلتراسیون و کلر زنی تصفیه می شود. در همین راستا برندهای پمپ تصفیه استخر اقدام به طراحی و ساخت انواع پمپ در سایزها و ابعاد مختلف نموده اند. تا کاربران بتوانند با توجه به اندازه استخر، نوع کاربری و اهمیت حفظ کیفیت آب از آنها استفاده کنند.


اهمیت تجهیزات و پمپ های تصفیه استخر

در میان کاربردهای مختلف بدنه های آبی، کیفیت و تمیزی استخرهای (عمومی) و پرورش ماهی از اهمیت بالایی برخوردار است. زیرا در این دسته استخرها موجودات زنده فعالی هستند و هرگونه بی توجهی به اصول بهداشتی و مراقبتی منجر به انتشار و توسعه انواع میکروب ها و باکتری های بیماری زا در آب می شود. بنابراین برای جلوگیری از بروز مشکلات و بیماری های موجود باید از تجهیزات مناسب و با کیفیت و همچنین پمپ تمیز کننده استخر استاندارد استفاده کرد. در این راستا قبل از خرید فیلتر پمپ، ابعاد استخر اندازه گیری شده و سپس با محاسبه پمپ فیلتر استخر بهترین و مناسب ترین سیستم فیلتر خریداری می شود. در غیر این صورت، نه تنها پمپ آبگیری ارائه شده به درستی کار نخواهد کرد. بلکه ممکن است به دلیل میزان آب موجود در استخر، پمپ فیلتر بسوزد یا از کار بیفتد.


نکات مهم در مورد انتخاب پمپ تصفیه آب مناسب استخر

زمانی که قصد تعمیر، بازسازی و ساخت استخر را دارید. باید بدانید که تامین آب، تجهیزات تصفیه و زهکشی از نیازهای اساسی استخرها می باشد و عدم استفاده از آنها مشکلات زیادی را برای کاربران ایجاد می کند و از همه مهمتر کیفیت آب استخرها را بدتر می کند. بدین ترتیب با رعایت یک سری اصول و نکات می توانید بهترین و مناسب ترین پمپ فیلتر را خریداری و استفاده کنید. برخی از مهمترین نکات خرید پمپ تصفیه آب استخر به شرح زیر است:

  • در هنگام انتخاب و خرید فیلتر پمپ حتما انواع و مدل های پمپ فیلتر استخر را بررسی کنید و سپس بر اساس ابعاد و اندازه استخر محصول مورد نظر خود را انتخاب کنید. زیرا هر چه ظرفیت آب استخر بیشتر باشد. برای مکش آب و حذف آلودگی باید از یک فیلتر پمپ نسبتا بزرگتر و قدرتمندتر استفاده کرد. در این راستا با اندازه گیری و محاسبه پمپ فیلتر می توان مناسب ترین و با کیفیت ترین مدل را خریداری کرد.
  • قبل از تصمیم گیری در مورد نوع و مدل پمپ تصفیه آب استخر، محاسبه پمپ تصفیه استخر این کار را با توجه به اندازه استخر انجام دهید. در این صورت ظرفیت کل استخر بدست می آید و با در نظر گرفتن اهمیت و نقش پمپ نظافت استخر می توان بهترین و قوی ترین پمپ را تهیه کرد. توجه داشته باشید که حجم تمام استخرها بر حسب گالن یا متر مکعب اندازه گیری می شود.
  • با توجه به اینکه کیفیت و شفافیت آب استخر بسیار مهم است. هر استخر بسته به اندازه و ظرفیت خود نرخ تبادل آب متفاوتی دارد. بر این اساس با محاسبه حجم و میزان گردش آب در استخر، فاصله زمانی تعویض آب در استخر مشخص می شود. در این زمینه برندهای تولید کننده پمپ فیلتر استخر با توجه به نوع، مدل و ظرفیت دستگاه های تصفیه، بازه زمانی ثابت و مشخصی را برای تعویض آب در استخرها تعیین کرده اند. برای آسان تر و سریع تر تصمیم گیری کاربران در مورد تمیز کردن دوره ای.


image 1656497965 خبر خاکستری


تعداد دفعات و فاصله زمانی تعویض آب در استخر

بسته به نوع کاربری و ابعاد استخر، زمان های مختلفی با بازه زمانی مشخص در نظر گرفته می شود. بنابراین برای حفظ کیفیت و سلامت آب استخر باید آب را با پمپ فیلتر مناسب استخر تعویض و با آب تمیز و سالم جایگزین کنیم. برای این کار به یک پمپ قوی با قدرت مکش کافی نیاز داریم. جهت هدایت کلیه محتویات استخر به بیرون در کمترین زمان ممکن و پس از شستشوی استخر، آب شیرین جایگزین آن می شود. در این زمینه، یک برنامه زمانی ثابت و مشخص برای تمامی استخرها بر اساس نوع کاربری در نظر گرفته شده است. که به صورت زیر تعریف و اعمال می شود:

  • آب منازل و استخرهای عمومی باید هر شش ساعت در روز (4 بار در روز) تعویض شود. البته به یاد داشته باشید که در صورت عدم استفاده یا تخلیه کامل استخر، نیازی به تعویض آب نیست.
  • آب استخرهای تمرینی و تمرینی باید در طول روز هر چهار ساعت یکبار تعویض شود. با توجه به اینکه آب استخر با پمپ فیلتر استخر تعویض و تمیز می شود. برای صرفه جویی در مصرف انرژی و افزایش طول عمر فیلتر پمپ می توانید در ورودی و خروجی سالن های شنا را ببندید. به این ترتیب از ورود گرد و غبار، حشرات و سایر آلاینده ها به داخل استخر جلوگیری شده و از تعداد تعویض آب نیز کاسته می شود.
  • آب استخرهای عمومی کودکان باید هر دو ساعت یکبار تعویض شود. زیرا بدن کودکان و نوجوانان نسبت به آلودگی ها و بیماری ها حساسیت بیشتری دارد و خطر ابتلا به انواع بیماری ها در آنها افزایش می یابد. بنابراین با توجه به نقش پمپ تصفیه استخر، آب استخرهای عمومی کودکان را به صورت مکرر و طبق برنامه اعلام شده تعویض و تصفیه کنید.
  • آب استخرهای مراکز و مجتمع پزشکی باید هر نیم ساعت یکبار تعویض شود. به عبارت دیگر پس از هر بار استفاده از استخرهای درمانی توسط بیمار، آب تصفیه و جایگزین می شود. هدف از این کار جلوگیری از هرگونه آلودگی، آلرژی و بیماری های پوستی و قارچی می باشد.


image 1656498000 خبر خاکستری


نتیجه

حال با در نظر گرفتن اهمیت و نقش پمپ تصفیه آب می توانید با توجه به نکات ارائه شده این محصول را خریداری و استفاده نمایید. همیشه به یاد داشته باشید که قدرت موتور، کیفیت، کارایی و مناسب بودن پمپ تصفیه استخر باعث بهبود عملکرد آن شده و آب استخر در کمترین زمان ممکن تصفیه می شود. به این ترتیب می توانید بهترین و با کیفیت ترین محصول را در بین برندهای تولید کننده پمپ استخر با توجه به نیاز، نحوه استفاده و توان مالی خود خریداری کنید. برای اطلاعات بیشتر، به وب سایت سر بزنید oxinab.com توصیه به

دیدگاهتان را بنویسید