چگونه کفش ورزشی مناسب انتخاب کنیم / تست میز چیست؟

ساعت: 15:36
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۰۹/۲۱
کد خبر: 1791574

این کارشناس ورزشی گفت: انواع کفش های ورزشی برای هر رشته ورزشی در بازار وجود دارد; کفش های کتانی با کمک فنر داخلی برای دوندگان و کفش های سبک پیاده روی در دسترس هستند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سمیه الماسی در گفت و گو با صاحب نیوز گفت: چه تمرینات شما شامل دویدن، پیاده روی، ورزش یا کار یا تجهیزات بدنسازی باشد، داشتن کفش ورزشی مناسب ضروری است. آسیب های ناشی از کفش های نامناسب می تواند به طور غیر ضروری حواس شما را از ورزشگاه منحرف کند یا سعی کنید وزن خود را کاهش دهید، سرمایه گذاری روی کفش های با کیفیت می تواند به شما کمک کند از آسیب به پاها و مچ پا و تمرین خود جلوگیری کنید.این را به یک تجربه خوشایند و راحت تبدیل کنید.

این کارشناس ورزشی گفت: انواع کفش های ورزشی برای انواع ورزش ها در بازار موجود است; کفش های کتانی با کمک فنر داخلی برای دوندگان و کفش های سبک پیاده روی در دسترس هستند. کفش های هوازی سبک و ضد ضربه هستند تا از خستگی پا جلوگیری کنند و بخشی را که در اثر ورزش هوازی تحت فشار قرار می گیرد، حفظ کنند. کفش های تنیس دارای کفی انعطاف پذیر هستند که از پاهای شما در برابر حرکات سریع تنیس در کنار هم محافظت می کنند. کفش های بسکتبال با کفی ضخیم و بلند محافظت بیشتری در برابر آسیب های مچ پا و پا ناشی از پریدن ایجاد می کنند. کفش های کراس نیز موجود است.

وی افزود: نوع کفشی که انتخاب می کنید باید به ورزشی که در آن فعالیت بیشتری دارید بستگی دارد. اگر نوع خاصی از ورزش را سه بار در هفته یا بیشتر انجام می دهید، کفش های ورزشی متصل را انتخاب کنید. برای خرید، کفش های خود را بعد از ظهر یا عصر یا بعد از تمرین امتحان کنید، زیرا پاهای شما در این زمان بزرگ ترین هستند. کفش‌هایی را با جوراب بپوشید تا مطمئن شوید که مناسب هستند و وقتی کفش‌ها را امتحان می‌کنید بایستید تا مطمئن شوید که مناسب هستند. بین انگشت شست پا و انگشت پا حدود 1.5 سانتی متر فاصله بگیرید و مطمئن شوید که می توانید انگشتان پا را به راحتی حرکت دهید. کفش را خم کنید تا مطمئن شوید که خیلی انعطاف پذیر نیست، زیرا ممکن است نشان دهنده حمایت ناکافی از پا باشد.

* مزایای کفش مناسب

دایموند ادامه داد: انتخاب کفش مناسب می تواند از آسیب های رایج مربوط به نوع ورزش محافظت کند. کفش های خوب می توانند تاثیر فشار روی پاهای شما را کاهش دهند و از پاهای شما در برابر فرودهای سنگین محافظت کنند. علاوه بر این، کفش‌های کتانی می‌توانند عملکرد شما را بهبود بخشند، برای مثال، به شما اجازه می‌دهند به سرعت جهت را تغییر دهید.

سمیه الماسی گفت: کفش ورزشی نامناسب می تواند آسیب های زیادی را به همراه داشته باشد. علاوه بر صدمات واضح تر، مانند پیچ ​​خوردگی و شکستگی مچ پا و پینه، برخی آسیب های کمتر شناخته شده دیگر نیز شایع هستند. وضعیتی که به صورت درد پا ظاهر می شود می تواند با کفش نامناسب تشدید شود.

او گفت: کفش های کتانی فرسوده به اندازه کافی از پاهای شما در حین تمرین محافظت نمی کنند. کفش های کتانی باید هر 500 تا 500 مایل، حدود 500 تا 800 کیلومتر تعویض شوند. اگر هفته ای 32 کیلومتر بدوید، به این معنی است که هر 20 تا 25 هفته یکبار باید کفش های خود را عوض کنید. توصیه می شود هنگام تصمیم گیری در مورد پوشیدن کفش خود، قسمت پایین کفش را قضاوت نکنید. در عوض، وسط کفش را برای آسیب دیدگی بررسی کنید

این کارشناس ورزشی گفت: بسیاری از افراد تنها زمانی یک جفت کفش را دور می اندازند که کف پا فرسوده شود.درد در ناحیه پا، زانو، باسن و کمر. متأسفانه، این ممکن است قبل از اینکه کف کفش شما فرسوده شود، رخ دهد.

* تست دسکتاپ چیست؟

وی ادامه داد: بسته به میزان فعالیت شما و نوع کفشی که می خواهید، بین چند ماه تا یک سال استفاده روزانه طول می کشد تا کفش کارایی خود را از دست بدهد. اگر کفش‌های شما فرسوده، تغییر شکل داده یا کفی‌هایتان با لکه‌های صاف و غیرعادی، سایش بیش از حد یا سوراخ به نظر می‌رسند، این نشانه واضحی است که زمان آن رسیده است که از شر آنها خلاص شوید. راه دیگر برای فهمیدن اینکه “می توانید تست جدول انجام دهید” این است که کفش های خود را روی میز بگذارید و به کف پای خود در سطح چشم نگاه کنید. آنها نباید ناهموار یا پیچ خورده باشند. حتی اگر کفش‌هایتان عالی به نظر می‌رسند، اگر احساس راحتی نمی‌کنید با آن‌ها تمرین کنید و مانند قبل نیستند، یا اگر پاهایتان در حین یا بعد از استفاده واقعاً درد می‌کنند، ممکن است زمان آن رسیده باشد که آنها را به تعویق بیندازید.

الماسی می گوید: «احتمالاً پاهای شما بسیار مهمتر از آن چیزی است که به آنها نسبت می دهید، بنابراین آنها به کفش های هماهنگی نیاز دارند. کفش ها و همچنین لباس ها کاملا شخصی هستند. انتخاب مناسب برای شما به سطح فعالیت، قد، وزن، راه رفتن و دویدن، سبک شخصی و موارد دیگر بستگی دارد. اما در صورت بروز هر گونه درد در پا که روزها طول بکشد، نیاز به بررسی وضعیت کفش ضروری به نظر می رسد.
سمیه الماسی اذعان داشت: پاهای شما وظیفه بزرگی در تحمل و تحمل وزن بدن شما دارند و در مقابل اثرات ایستادن، راه رفتن، دویدن و هر کاری که در طول روز انجام می دهید، مقاومت می کنند. پاها بخش های پیچیده ای از بدن هستند که از 26 استخوان، 33 مفصل و بیش از 100 ماهیچه، تاندون و رباط تشکیل شده است.

هنگامی که پاهای شما حمایت مورد نیاز خود را دریافت نمی کنند، می تواند منجر به مشکلاتی مانند تاول، بونیون (برجستگی در محل اتصال انگشتان بزرگ پا) و انگشتان چکشی شود (زمانی که انگشتان پا … دائماً به دلیل فشار خم می شوند) و ظاهر، مانند چکش). حمایت نامناسب همچنین می تواند باعث ایجاد درد در خارج از پاهای شما مانند درد زانو یا کمر شود، زیرا سایر قسمت های بدن شما باید به نحوی اثرات پوشش نامناسب پاهای شما را جبران کند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید