کاخ سفید: توافق با ایران نزدیک است، اما ما به کار بیشتری نیاز داریم

کاخ سفید: توافق با ایران نزدیک است، اما ما به کار بیشتری نیاز داریم

روز جدید سخنگوی کاخ سفید در وین گفت: “ما پیشرفت هایی داشته ایم، اما باید کارهای بیشتری انجام شود.” ساکی درباره موضع آمریکا در قبال درخواست ایران مبنی بر حذف سپاه پاسداران از فهرست تحریم های آمریکا گفت: ما به هم نزدیک هستیم و پیشرفت می کنیم، اما هنوز جای کار داریم و نمی خواهم از اینجا مذاکره کنم.

سخنگوی کاخ سفید در گفتگوهای وین گفت: ما پیشرفت هایی داشته ایم، اما هنوز کار باقی مانده است.

جن ساکی جمعه شب در گفت و گو با خبرنگاران در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر توافق احتمالی با ایران و نقش آن در افزایش عرضه جهانی نفت برای کاهش قیمت این محصول، اولویت اصلی ایران را توافق هسته ای ایران دانست. نظارت بر فعالیت های هسته ای ایران.

وی با تکرار ادعاهای واشنگتن در مورد سیاست ارعاب برنامه هسته ای صلح آمیز ایران، گفت: اولویت اصلی توافق هسته ای با ایران نظارت و جلوگیری از دستیابی این کشور به سلاح هسته ای است.

وی گفت: البته اگر به اجرای برجام نگاه کنیم، (در نتیجه) نفت بیشتری وجود خواهد داشت، اما باید بگویم که اولین و مهمترین اولویت ما جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته ای است.

سخنگوی کاخ سفید افزود: ما هنوز به توافق نرسیده‌ایم، اما پیشرفت کرده‌ایم و به هم نزدیک هستیم.

مقام دولت بایدن در پاسخ به سوال خبرنگار دیگری که از وی درباره موضع آمریکا در قبال درخواست ایران برای حذف سپاه پاسداران از لیست تحریم های آمریکا پرسیده بود، گفت: ما به هم نزدیک هستیم و پیشرفت می کنیم، اما باید پیشرفت کنیم. می خواهم از اینجا مذاکره کنم

سخنگوی کاخ سفید در پاسخ به این سوال که آیا رئیس جمهور آمریکا متن اصلی توافق کاخ سفید را خوانده و تایید کرده است، گفت: بایدن بارها در جریان وضعیت مذاکرات قرار گرفته است، اما از ارائه جزئیات خودداری کرد.

وی افزود که از توافق احتمالی با ایران و نامه نمایندگان کنگره به جو بایدن آگاه است، اما توضیح بیشتری ندارم. باید ببینیم این مذاکرات تا کجا پیش می رود. واضح است که باید کارهای بیشتری انجام شود و مشکلاتی باقی مانده است.

دیدگاهتان را بنویسید