کارت بیمه کارگران/ صدور بیش از هفت هزار گواهینامه مهارت در سیستان و بلوچستان


ساعت: 10:35
تاریخ انتشار: 1401/09/10
کد خبر: 1914908

بسیاری از مشاغل در رشته های مختلف نیازمند اخذ کارت مهارت هستند، بنابراین کارگران بیش از هر چیز به کارت مهارت فنی و حرفه ای نیاز دارند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از عصرهامون ، امروزه داشتن کارت مهارت نشان دهنده توانایی افراد در شغلی است که در آن مشغول به کار هستند، به گونه ای که در مشاغل بسیار سخت و سخت و مستلزم دقت بالا و رعایت قوانین ایمنی و حفاظتی در آنها برجسته می شود. مانند کار ساختمانی داشتن کارت مهارت الزامی است زیرا از حوادث ناشی از کار جلوگیری می کند و حوادث ناشی از کار و حین کار را به حداقل می رساند.

کارت مهارت یکی از مهم ترین شروط تضمین کار ماهر است و با داشتن این کارت می توانید در لیست بیمه کارفرما قرار بگیرید و با سازمان تامین اجتماعی آشنا شوید و از مزایای آن نیز بهره مند شوید.

کارت های مهارتی توسط سازمان فنی و حرفه ای کشور وابسته به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی صادر می شود.

تعداد زیادی از کارگران در زمینه صنعت، ساختمان، فرش و صنایع دستی نیاز به دریافت کارت مهارت دارند، این کارگران بیش از هر چیز به اهمیت داشتن کارت مهارت واقف هستند زیرا کارت مهارت یکی از مهمترین شرایط بیمه است. برای کارگران ماهر و در واقع با این کارت می توانند در لیست بیمه کارفرمایان قرار گیرند تا به سازمان تامین اجتماعی ارائه شوند و از مزایای بیمه بهره مند شوند.

رکن اصلی فعالیت‌های آموزش فنی و حرفه‌ای، آموزش‌های علمی، عملی و کاربردی است که با هدف ایجاد و ارتقای تجربه و مهارت‌های حرفه‌ای و کسب قابلیت اشتغال و منتهی به گواهینامه مهارت ارائه می‌شود.

بر این اساس افرادی که پس از شرکت در آزمون های مهارتی که برای تعیین صلاحیت حرفه ای و فنی افراد در شغل مورد نظر برگزار می شود، برای دریافت کارت مهارت اقدام می کنند.

در همین راستا روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای سیستان و بلوچستان از صدور 7 هزار و 300 گواهینامه مهارت در هشت ماه گذشته در مدارس استان خبر داد.

بیش از 3000 نفر در امتحانات نهایی در زمینه دوره های آموزشی در محیط کار واقعی شرکت کرده اند.

کوروش آذرکیش سرپرست اداره کل فنی و حرفه ای سیستان و بلوچستان در گفت و گو با خبرنگار ما گفت: در هشت ماهه گذشته سال جاری و تا پایان آبان ماه 1401 تعداد 21 هزار نفر از کارآموزان و داوطلبان در این دوره شرکت کردند. اداره کل آموزش فنی و حرفه ای سیستان و بلوچستان در بخش دولتی و خصوصی در امتحانات نهایی معرفی شد.

وی افزود: برنامه ریزی و ارزیابی این داوطلبان در قالب آزمون کتبی و عملی انجام شد که لازم به ذکر است: 8 هزار و 900 نفر توسط مدارس آزاد و بخش خصوصی و 12 هزار و 100 نفر توسط مراکز آموزش و پرورش آموزش دیده اند. سیستان و بلوچستان در این آزمون ها شرکت می کنند.

آذرکیش بیان کرد: 3 هزار و 185 نفر در امتحانات نهایی رشته دوره های آموزشی در محیط کار واقعی شرکت کردند.

رئیس اداره سنجش و مهارت اداره کل فنی و حرفه ای سیستان و بلوچستان در پایان خاطرنشان کرد: 7300 گواهینامه مهارت برای پذیرفته شدگان نهایی کلیه دوره های آموزشی صادر و یا در حال صدور است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید