کارخانه سوزاندن البرز برای تولید برق از زباله ایجاد شد


ساعت: 13:49
تاریخ انتشار: 1301/07/30
کد خبر: 1905042

جواد چپردار گفت: مقدمات انعقاد قرارداد احداث زباله سوز در خلق دره با هدف تبدیل زباله به انرژی به جای انباشته و دفن آن انجام شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ جواد چپردار رئیس کمیته محیط زیست شورای شهر کرج در گفت و گو با خبرنگار تیتریک گفت: روزانه 700 تن زباله در کرج تولید و جمع آوری می شود.

چپردار با اشاره به اینکه زباله های تولیدی البرز 1400 تن در روز است، افزود: زباله های جمع آوری شده به مرکز دره منتقل می شود و بیشتر آن خانگی است.

وی پسماندهای شهر را به بخش های خانگی، تجاری، صنعتی و بیمارستانی تقسیم کرد و اظهار داشت: تفکیک و جمع آوری زباله یکی از چالش های مهم دنیاست.

چپردار تصریح کرد: سرانه تولید زباله بیشتر از سایر شهرهای بزرگ کشور نیست، البته فرهنگ سازی و مشکلات اقتصادی و معیشتی در کاهش تولید زباله تاثیرگذار بوده است.

وی گفت: در مقوله پسماند 3 دایره تولید کننده زباله، پیمانکاران تفکیک، جمع آوری و انتقال زباله و مدیریت شهری وجود دارد که باید کاهش تولید در اولویت قرار گیرد.

چپردار افزود: تفکیک زباله زمانی موثر است که فرهنگ تفکیک زباله در منازل رواج پیدا کند اما متاسفانه نه فرهنگ سازی انجام می شود و نه تفکیک.

وی بیان کرد: جمع آوری سطل های زباله از منازل مردم یکی از خواسته های مدیریت شهری در طرحی جامع بود که بخشی از آن محقق شد.

چپردار تصریح کرد: متأسفانه بدون آمادگی، فرهنگ سازی و آمادگی مردمی زباله ها حذف شد و باید ظرفیت های لازم ایجاد شود.

وی بیان کرد: هزار و 400 تن زباله البرز در دره انباشته و دفن شده است، بهترین راه برای تفکیک زباله ها استخراج انرژی از زباله است، بنابراین شاهد آثار مخربی نیستیم.

چپردار افزود: مقدمات انعقاد قرارداد احداث کارخانه زباله سوز در هلکا دره انجام شده و به جای انباشته و دفن آن را تبدیل به انرژی می کنیم.

وی با اشاره به اینکه بخار آب تولید شده باعث آلودگی محیط زیست نمی شود، گفت: برای تولید برق راهی جز پایان دادن به روش های سنتی نداریم.

چپردار تصریح کرد: اگر کارخانه زباله سوز با تناژ هزار و 400 تن در روز راه اندازی شود، آثار مخرب جمع آوری زباله در استان البرز را نخواهیم داشت.

وی گفت: در دو نقطه دره زباله کمپوست وجود دارد و مشکلات قانونی با پیمانکار پیش آمد که در نهایت با اخراج پیمانکار حل شد.

چپردار افزود: سازمان پسماند تا پایان سال جاری تمهیدات لازم را برای استفاده از فرآیند کمپوست انجام می دهد و می توانیم در سال آینده تولید کمپوست از زباله را فعال کنیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید