کاردار فرانسه مورد استناد قرار گرفت


زمان: 15:00
تاریخ انتشار: 07/07/1401
کد خبر: 1900129

در واکنش به اظهارات مداخله جویانه وزارت امور خارجه فرانسه؛

در واکنش به اظهارات مداخله جویانه وزارت امور خارجه فرانسه، روز گذشته کاردار سفارت فرانسه در غیاب سفیر این کشور از سوی رئیس اداره دوم اروپای غربی به وزارت امور خارجه احضار شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ در واکنش به اظهارات مداخله جویانه وزارت امور خارجه فرانسه، شرکت سه مشاور دولت فرانسه در اعتراضات پاریس و اقدام مضحک مجله شارلی ابدو، کاردار سفارت فرانسه در غیاب. سفیر آن کشور توسط رئیس اداره دوم اروپای غربی در وزارت کار به خارج از کشور فراخوانده شد.

در این دیدار تاکید شد جمهوری اسلامی ایران دخالت وزارت امور خارجه فرانسه و برخی مقامات فرانسوی در امور داخلی ایران با استفاده از تعابیر نادرست را رد و قویا محکوم می کند.

به کاردار گفته شد که بیانیه وزارت امور خارجه فرانسه در صدد پاکسازی شورشیانی است که هدف دیگری جز تخریب اموال عمومی و جان و مال مردم ندارند.

رئیس اداره دوم اروپای غربی گفت: مقامات فرانسوی بازی دوگانه را دنبال می کنند زیرا از یک سو میزبان گروه هایی هستند که در این سال ها مستقیماً در ناآرامی های اخیر ایران دست داشته اند و از سوی دیگر محکوم می کنند. نیروی پلیس ایران برای برخورد با این شورشیان.

وی تصریح کرد: شاید مقامات فرانسه فراموش کرده اند که نیروی انتظامی این کشور چگونه با جلیقه زردهایی که نظم و امنیت این کشور را بر هم زدند برخورد وحشیانه ای کرد.

رئیس اداره دوم اروپای غربی وزارت امور خارجه کشورمان در پاسخ به بخشی از بیانیه طرف فرانسوی مبنی بر اینکه این کشور، اتحادیه اروپا و سایر شرکای این کشور همه گزینه های ممکن را در قبال حوادث اخیر بررسی خواهند کرد. ، گفت: جمهوری اسلامی ایران تحت هیچ شرایطی مداخله در امور داخلی خود را برنمی تابد و با رصد دقیق مواضع و تحرکات بیگانگان، اقدامات به موقع و مناسب را در دستور کار خود خواهد داشت.

دیدگاهتان را بنویسید