کارمندان / کارگزاران نخبه تولید کنندگان را بیابید

در روزهای اول، شیوع تاج گذاری و نگرانی های بی شماری که در جامعه از کمبود امکانات بهداشتی ایجاد شد، دوباره پیشتاز نیروی جوان و نخبه ایرانی بود که گره ها را یکی پس از دیگری باز کرد و امید را در دل ها زنده کرد.

دکتر علیرضا عدل یکی از جوانان مستعد و با انگیزه قزوین است که با همراهی چند جوان نخبه و تاسیس اروند ماندگار ارساس اراساس وارد عرصه اقتصادی شد و با تولید مواد ضدعفونی کننده مایع سعی در رفع نیازهای جامعه داشت. .

او متولد 1968 و دارای دکترای شیمی آلی است. وی در گفت و گو با خبرنگار علم و فناوری صبح قزوین گفت: هم اکنون در شرکت شیمی ماندگار اروند ارساس به همراه چهار نیروی انسانی با مدرک دکتری کانی شناسی، دکتری زیست شناسی، دکتری عمران، دکتری عمران و دو استاد مدیریت و من روی کامپیوتر کار می کنم.

عدل افزود: در مقطع کارشناسی ارشد در زمینه سلول های خورشیدی تحقیق کردم تا بتوانیم از نور خورشید انرژی تولید کنیم، به طوری که حتی مقالاتی در این زمینه منتشر شد و سپس مقالات مهمی در مورد سنتز ترکیبات هتروسیکلیک و پزشکی و ترکیبات آلی با با مساعدت جناب آقای دکتر علیایی گرانقدر منتشر شد.

این جوان نخبه قزوینی گفت: در سال 1378 به همراه تعدادی از دوستان یک ضدعفونی کننده آب تولید کردیم که خواص متفاوت و مزایای بیشتری نسبت به محصولات مشابه داشت.

وی ادامه داد: ترکیبات مایع ضدعفونی کننده موجود در بازار عمدتاً حاوی کلرید بنزالکونیوم بود، اما محصول ما حاوی آب اکسیژنه، کلرید بنزالکونیوم، گلیسیرین بود و برای تثبیت ترکیبات از ترکیباتی مانند ایزوپروپیل الکل و اوره استفاده شد. ما توانسته ایم مجوزهای لازم را از سازمان غذا و دارو دریافت کنیم.»

عدل گفت: در اوایل سال 1378 با حمایت کارکنان سپاه استان قزوین توانستیم کارگاهی را در دانشگاه پیام نور قزوین برای اجرای طرح راه اندازی کنیم و به مرور زمان با توسعه و گسترش کارمان، کارگاهی را راه اندازی کردیم. شرکت تولید مواد ضدعفونی کننده در شهرک صنعتی.

وی ادامه داد: خوشبختانه ماده ضدعفونی کننده ما به تولید انبوه رسید و توانستیم مجوز تولید 17 ماده شوینده دیگر را بگیریم.

این جوان کارآفرین گفت: در اوایل شیوع تاج و نیاز روزافزون جامعه، ضدعفونی کننده موجود در بازار چندین برابر قیمت محصول ما عرضه می شد. ما صادقانه و جهادی عمل کردیم و اکنون با همه سختی ها به کار جهادی ادامه می دهیم.

استان قزوین مرکز تولید مواد شوینده است

وی گفت: ضدعفونی کننده دست و سطوح اراساس شیمی ماندگار اروند دارای خواص ویژه ای از جمله قدرت پاک کنندگی و ماندگاری بالا، هزینه کمتری نسبت به محصولات مشابه و عدم ایجاد حساسیت پوستی است.

عدل گفت: برای دریافت مجوز از سازمان غذا و دارو باید دو آزمایش ضد باکتری و ضد ویروسی روی محصول انجام می شد که آزمایشات بسیار شدیدی بود اما محصول ما با قابلیت هایی که داشت موفق شد با تاییدیه مجوز ساخت را بگیرد. سازمان غذا و دارو

وی بیان کرد: در ابتدای تولید مواد ضدعفونی کننده به دلیل تقاضای زیاد جامعه و بالا بودن تقاضا، 15 نفر در شرکت مشغول به کار بودند و هم اکنون 5 نفر در مجموعه ما مشغول به کار هستند که قطعا با بهبود شرایط فروش، افراد بیشتری جذب خواهند شد. . .

این جوان نخبه کشور گفت: بزرگترین حامیان من در این سال ها همسر و پدر و مادرم بوده اند که دعای خیرشان همیشه مشوق من بوده است.

لزوم حمایت کارکنان از جوانان نخبه

وی در خصوص مشکلات تولیدکنندگان جوان گفت: استان قزوین مرکز تولید مواد شوینده است و در این بازار رقابتی می توانیم محصولاتی تولید کنیم که تنها چند شرکت قادر به تولید آن نیستند اما شرایط مالی فعلی این اجازه را می دهد. ما نمی دهیم.

عدل با اشاره به نیاز کارکنان به حمایت از جوانان گفت: باید مکان مناسبی برای جوانان نخبه و شرکت های دانش بنیان وجود داشته باشد تا با دغدغه کمتری فعالیت خود را انجام دهند چرا که متاسفانه شرایط کنونی همین است. علاوه بر مشکلات متعدد در تولید و فروش محصولات، افزایش قابل توجه اجاره بها نیز مانعی اساسی برای کار و فعالیت است. ضمن اینکه سنگ اندازی به سمت برخی سازمان ها گاهی مشکلات را دوچندان می کند.

وی گفت: یکی دیگر از مشکلات تولیدکنندگان مواد شوینده در دسترس بودن بسیاری از دلالان است که محصولات را با کمترین سود خریداری می کنند و بیشترین سود حاصل از فروش به جیب آنها می رود.

نخبگان کشور در پایان گفت: از جناب آقای دکتر قجربی، معاون غذا و دارو، جناب آقای دکتر درزی و سرهنگ مهدی برزگر به جهت همراهی و راهنمایی در انجام و توسعه فعالیت های خود تشکر می کنم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید