کاروان نمادین ورود حضرت معصومه (س) به قم برپا می شود

ساعت: 20:38
تاریخ انتشار: 14/05/08
کد خبر: 1779550

رئیس هیئت فاطمیه حرم کریمه اهل بیت علیهم السلام:

مسئول شعائر فاطمیه حرم کریمه اهل بیت با اشاره به حرکت کاروان نمادین ورود حضرت معصومه سلام الله علیها به قم گفت:

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل قول ها پایگاه خبری تحلیلی قم فردا،، هادی محمودنژاد ظهر امروز در نشست خبری گفت: شنبه 23 ربیع الاول همزمان با سالروز ولادت حضرت معصومه سلام الله علیها مانند سال های گذشته حرکت موکب نمادین و برنامه ریزی کردیم. کاروان نمادین اهل بیت(ع) به کوم.

وی افزود: ورود حضرت معصومه سلام الله علیها به قم منشأ برکات بسیاری در عرصه های فرهنگی، اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و مدنی است. از پدرم شنیدم که کوم مرکز شیعیان ماست. و در قم بسیار مورد استقبال قرار گرفت که نشان از آمادگی فکری و معنوی مردم قم برای پذیرش ولایت اهل بیت (ع) دارد.

محمودنژاد ادامه داد: حضور اهل بیت (علیهم السلام) در قم مایه تربیت علمای بزرگ و علمای اسلام است و قم را به خاستگاه انقلاب اسلامی تبدیل کرده است.

معاون اجرایی حرم کرامت خاطرنشان کرد: در دو سال گذشته با توجه به شرایط تاج گذاری، کاروان نمادین با محدودیت های زیادی همراه بود، اما امسال در تلاش هستیم تا با همکاری دستگاه های ذیربط به ویژه مجتمع مدیریت سلامت آستان مقدس با رعایت اصول بهداشتی.

وی با اشاره به اینکه کاروان نمادین ورود حضرت معصومه سلام الله علیها به قم از ساعت 8 صبح روز شنبه آغاز می شود، تصریح کرد: معصومه سلام الله علیها باید انجام شود که یکی از آنها خلقت است. فضای شهری در شهرهای مختلف اسلامی به ویژه شهرهای ایران و قم.

محمودنژاد گفت: در اوایل روز معصومیه، شهر قم با تاکید بر هویت دینی و آموزه های فاطمیه ایجاد و مزین خواهد شد. درود بر ایشان فضایی با نمادهای عزا ایجاد می شود.

وی به چیدمان رنگی حرم بانو کرامت در روز جمعه اشاره کرد و گفت: به مناسبت ورود بانو کرامت به قم صحنه های حرم و ایوان آینه آذین بندی می شود.

محمودنژاد هماهنگی با دستگاه های مربوطه برای گلباران حرم و مسیر حرکت کاروان نمادین ورود کریمه اهل بیت علیهم السلام را برشمرد و گفت: روغن امام خمینی (ره) خواهد بود. با حضور حامی مقدس آستان مقدس بانوی شایسته برگزار شد.

وی با اشاره به اینکه حرم بانو کرامت به مناسبت ایام معصومیه نورپردازی جدید در داخل خواهد داشت، گفت: 9 پروژه هنری در حرم بانو کرامت در صحن امام رضا علیه السلام به ارزش 500 میلیون تومان به اتمام رسیده است. این کار در اوایل معصومیه انجام می شود.

محمودنژاد با بیان اینکه پنج پروژه مرمتی تخصصی و فوق تخصصی در دستور کار خادمین قرار گرفت، گفت: یکی از این پروژه ها در ایام معصومیه رونمایی می شود و چهار پروژه دیگر نیز در آن ایام شروع به کار می کنند.

وی آغاز به کار گلخانه هیدروپونیک را یکی از طرح های ارزشمند ملی آستان مقدس برشمرد و گفت: این طرح با هزینه ای حدود 580 میلیارد ریال در ایام معصومیه برای افزایش سهم آستان از اشتغال و صادرات به استان به بهره برداری می رسد. . . “

محمودنژاد گفت: آستربندی بدنه جنوبی بارگاه امام هادی (ع) با پیش بینی 10 میلیارد ریال توسط هنرمندان استان قم آغاز می شود.

معاون اجرایی تصریح کرد: پس از سالروز ورود با آئین سیاه نمایی حرم و بیت النور، شهر مقدس قم وارد ایام وفات حضرت معصومه سلام الله علیها می شود.

وی به اجرای 70 برنامه به مناسبت ایام معصومیه اشاره کرد و گفت: با آغاز ایام وفات بانو کرامت، آیین معنوی تعویض پرچم گنبد با دعوت از مسئولان و کارکنان حرم مطهر و با حضور برگزار شد. سخنرانان کشوری و مداحی همراه با شبکه های استانی و سراسری.

رئیس ستاد شعائر فاطمیه آستان مقدس کریمه اهل بیت(ع) ادامه داد: آیین معنوی شمع افروزی همچون گذشته در بارگاه صاحب الزمان(عج) برگزار می شود. سال ها.

وی به برنامه ریزی برای حضور سفیران کریمه در کشورها، شهرها، پارک ها، نذورات و اماکن متبرکه اشاره کرد و گفت: کارکنان آستان مقدس در ایام معصومیه از برخی خانواده های خاص مانند خانواده هایی که انتقام گرفته اند دیدار خواهند کرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید