کارگران پارس جنوبی در آستانه روز کارگر تهدید به اخراج شدند

کارگران پارس جنوبی در آستانه روز کارگر تهدید به اخراج شدند

در آستانه روز جهانی کارگر، چهار هزار پیمانکار پارس جنوبی تهدید به اخراج شدند. صحوات اسدی، مدیرعامل سازمان منطقه ویژه پارس در اولین واکنش به اعتصاب کارگران پارس جنوبی گفت: با توجه به اینکه استعفای برخی از کارگران منجر به تاخیر در اجرای پروژه ها شده است، تا روز پنجشنبه حدود یک هزار کارگر افراد جدید جایگزین خواهند شد و از روز شنبه 3000 کارگر جدید جایگزین کارگرانی می شوند که در مدت زمان تعیین شده کار را ترک کرده و به سر کار بازنگشته اند. از ابتدای هفته آینده مدیران کل، مقامات ارشد وزارت کار و معاون وزیر کار به منطقه ویژه پارس می آیند تا بتوانیم از ظرفیت کار سایر استان ها استفاده کرده و جایگزین کارگران شویم.

کارگران پارس جنوبی در اوایل اردیبهشت ماه به وضعیت قراردادهای خود و ابطال حقوق خود اعتراض کردند. مهمترین خواسته این کارگران افزایش 79 درصدی دستمزد، کاهش روز کاری و تغییر برنامه کاری آنها به 10 تا 20 یعنی 20 روز کار و 10 روز استراحت بود.

تلاش خبرنگار ایلانا برای ارتباط با کارگران معترض به جایی نرسید و این کارگران به دلیل شرایط کاری حاضر به صحبت نشدند. به گفته برخی منابع کارگری، ترس از اخراج مانع از ارتباط با این کارگران شده است.

دیدگاهتان را بنویسید