کارگردان فیلم «شکارچیان ارواح» در ۷۵ سالگی درگذشت


ساعت: 13:18
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۱/۲۵
کد خبر: 1808669

ایوان ریتمن کارگردان و تهیه کننده برخی از محبوب ترین فیلم های کمدی هالیوود بود که در سن ۷۵ سالگی درگذشت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش ددلاین، ایوان ریتمن، کارگردان فیلم های Ghostbusters and Gemini در سن ۷۵ سالگی درگذشت.

خانواده وی در بیانیه ای با بیان اینکه این کارگردان مشهور در خواب درگذشت، افزودند: خوشحالیم که کار او به عنوان کارگردان خنده و شادی را برای افراد بی شماری در سراسر جهان به همراه داشته است.

ریتمن در 27 اکتبر 1946 در چکسلواکی به دنیا آمد، اما در چهار سالگی به تورنتو نقل مکان کرد.

موفقیت بزرگ او در سال 1357 با ساخت «خانه حیوانات» به دست آمد و پس از آن یک سال بعد موفق به کارگردانی «کوفته» شد. همین امر باعث شد تا وارد دنیای سینمای کمدی شود و در فیلم هایی چون «پلیس مهدکودک»، «دیو» و «آشوب فضایی» به تهیه کنندگی و کارگردانی نقش بپردازد.

اما بزرگترین موفقیت او کارگردانی فیلم کلاسیک Ghostbusters در سال 1984 با بازی دن آکروید، هارولد رامیس، بیل موری و سیگورنی ویور بود. این فیلم پس از پلیس بورلی هیلز در آن سال پرفروش ترین فیلم سال شد.

«شکارچیان روح» همچنین نامزد دو جایزه اسکار بهترین آهنگ اصلی و بهترین جلوه های بصری شد. قسمت دوم این فیلم پنج سال بعد اکران شد و رایتمن نیز کارگردانی و تهیه کنندگی آن را بر عهده داشت.

سه دهه طول کشید تا قسمت سوم این مجموعه منتشر شود. Ghostbusters: Life After Death در سال 2021 به تهیه کنندگی رایتمن و کارگردانی پسرش جیسون ریتمن منتشر شد.

رایتمن همچنین سال گذشته فیلم «آشوب کیهانی» را نقد کرد و قسمت جدیدی از آن را با بازی لبرون جیمز، دن چیدل و زندایا کارگردانی کرد.

در ماه سپتامبر، مشخص شد که رایتمن دنباله دوقلوها را با بازی آرنولد شوارتزنگر و دنی دویتو کارگردانی و تولید خواهد کرد. آنها قرار بود به فیلم جدید تریسی مورگان بپیوندند و این پروژه «سه قلوها» نام خواهد داشت.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید