کارگروهی در وین تشکیل شده است تا توافقنامه لغو تحریم ها را برنامه ریزی کند

ساعت: 21:06
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۰۹/۲۱
کد خبر: 1791621

نماینده دائم روسیه در سازمان های بین المللی گفت: کارگروه توافق برای اولین بار از زمان برگزاری دور جدید مذاکرات در وین پایتخت اتریش برای لغو تحریم های ضدایرانی تشکیل جلسه داده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ میخائیل اولیانوف، نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین روز یکشنبه در توییتی اعلام کرد که دور جدیدی از مذاکرات برای لغو تحریم‌ها علیه ایران آغاز شده است.

نماینده دائم روسیه در سازمان های بین المللی نوشت: کارگروه برنامه ریزی این توافق برای اولین بار پس از آغاز دور جدید مذاکرات در وین پایتخت اتریش برای رفع تحریم های ضد ایرانی تشکیل جلسه داد.

کارگروهی در وین تشکیل شده است تا توافقنامه لغو تحریم ها را برنامه ریزی کند

وی پیش از این درباره این دور از مذاکرات نوشته بود: مذاکره کنندگان موفق شدند برخی سوءتفاهمات را برطرف کرده و اقدام عملی کنند.

علی باقری کنی، مذاکره کننده ارشد جمهوری اسلامی ایران در مذاکرات با گروه 1+4 پیشتر گفته بود: پس چیزهای دیگری گفتیم. برخی از این موضوعات در مذاکراتی که طی چند روز گذشته انجام شده مورد قبول طرف مقابل قرار گرفته و برخی نیز مورد قبول طرف مقابل قرار نگرفته است.

وین با بیان اینکه موضوعات بحث برانگیز شش دور قبلی مذاکرات در وین هنوز حل نشده و روی میز است، گفت: ایران چیزی کمتر از برجام نخواهد پذیرفت.

از سرگیری دور جدید مذاکرات در وین برای لغو تحریم ها علیه ایران از 29 دسامبر آغاز شد و علی باقری، مذاکره کننده ارشد ایران در مذاکرات 1+4 (انگلیس، فرانسه، روسیه، چین و آلمان) تاکید کرد که ایران باید وارد مذاکره شود، اراده قوی دارد و در صورت داشتن زمینه های لازم، مانعی برای توافق نمی بیند.

از سوی دیگر، پیشنهادات ایران در دور هفتم مذاکرات در وین منطبق بر اصل توافق هسته ای 2015 است و تروئیکای اروپایی کمتر از این نمی تواند ایران را راضی کند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید