کار ما معمولی نبود. راننده اتوبوس را عوض کردیم / هیچکس در FF کاری به رامال نداشت


ساعت: 12:46
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۱/۲۹
کد خبر: 1809368

یکی از اعضای هیئت فوتبال گفت: کار ما شخصی نبود و فقط راننده اتوبوس را عوض کردیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ احسان اصولی، یکی از اعضای هیات مدیره در تشریح برکناری شهاب الدین عزیزی هادم توسط رئیس فدراسیون فوتبال گفت: هر مجموعه ظرفیت تحمل دارد. ظرفیت بار داشبورد هم پر بود. نقاط قرمز بارها به صورت شفاهی و شخصی توسط آقای عزیزی هادم و حتی در کارتابلا تذکر داده شد و در نهایت این سرریز اتفاق افتاد.

وی با اشاره به دلایل برکناری رئیس فدراسیون فوتبال خاطرنشان کرد: مهمترین موضوع دروغی بود که در مورد تصویب اساسنامه توسط فیفا گفته شد که ما را به مسیر خطرناکی می برد. دروغ های زیادی گفته شد. این اولین قسمت او بود. دوستانی که در هیئت بودند به اصلاحات امیدوار بودند و ما به آنها فرصت دادیم. در مورد صعود تیم ملی به جام جهانی هم صحبت شد. اگر در جمع موضوعات زیادی را دنبال کنیم، عواقب آن گریبان تیم ملی را خواهد گرفت. این انطباق نیز رعایت شد.

عضو هیئت مدیره فدراسیون فوتبال ادامه داد: بعد همه چیز با هم اتفاق افتاد. از صعود به جام جهانی خیالمان راحت شد. بعد هم اتفاق ناگوار بحث تصویب اساسنامه بود که می دانستیم فیفا تصویب مجلس را می خواهد. این تجربه تلخ هم نصیب پرسپولیس و استقلال (حذف از آسیا) شد و تبریک هایی که گفتند. دیدیم در نهایت چه اتفاقی افتاد. می ترسیدیم برای خود فدراسیون هم این اتفاق بیفتد.

اصولی با بیان اینکه در برکناری عزیزی هادم بحث شخصی و تمایل شخصی وجود نداشته است، گفت: مجموعه ملاحظات باید در نظر گرفته شود. بعضی چیزها را پیچیده می کند. برخی از حامیان عزیز خادم که فضا را احساس می کنند و برخی از مخالفان. به نظر ما «خیر افعال عادی». ما باید در فوتبال تعادل پیدا کنیم. عزیزی هادم سخت کار می کند که قطعا نقاط قوتی داشت. وقتی اتوبوس در حال حرکت است، راننده دعوا می کند، اما همان راننده نمی تواند اتوبوس را به جایی برساند. هیئت به این نتیجه رسید که آقای عزیزی هادم ما را به جاده نمی برد و راننده را عوض کرد تا ما را به جاده برگرداند.

وی با اشاره به اینکه هیئت قضایی فدراسیون فوتبال منتخب مجمع نبود، گفت: مجمع باید تشکیل می شد. ما این را دنبال کردیم. حتی تاریخ تعیین شده است، اما این اختیار باید توسط رئیس هیئت مدیره گرفته شود. این باید در اساسنامه تغییر کند. اساسنامه ما باید فراتر از شخصیت مرکزی باشد. عقل سلیم 8 نفر منتخب جلسه به نتیجه رسید و یک نفر کار را به تعویق انداخت. اساسنامه نیز در این بخش ساکت است. هیئت باید به قوه قضائیه پیشنهاد بدهد اما جلسه با رئیس است. مکرر؛ در آغاز هر سه ماهه، تأکید بر جلسه بود. حتی زمانی که منصور قنبرزاده دبیرکل فدراسیون فوتبال بود.

یکی از اعضای هیات مدیره فدراسیون فوتبال با بیان اینکه اقدام این هیات مدیره برای برکناری رئیس هیات مدیره واکنش های مثبتی را در پی داشت، گفت: تاثیری که از اقدام هیات مدیره گرفتیم به عنوان یک الگو در ورزش مطرح شد و حتی خارج از ورزش!! عنوان دستگاه امضا از روی تابلو حذف شد. زمانی که می خواستم عضو هیئت مدیره شوم، بسیاری از دوستان نگران بودند و می گفتند که شما یک دستگاه امضا در هیئت مدیره خواهید شد. حتی یکی از نزدیکان عزیز هادم به دوستانم در مشهد گفته بود که اصولاً او را جدی نگیرید و بیاید و برود.

اصولی در پاسخ به این سوال که «به چشمان آقای عزیزی هادم نگاه کردی و گفتی اگر اصلاح نکنی اخراج می شوی؟» گفت: ما منزوی هستیم. وقتی صحبت از جابجایی آقای نبی (دبیرکل سابق فدراسیون فوتبال) شد، من و دو نفر دیگر از اعضای هیات رئیسه در اولین جلسه هیات رئیسه به این فکر کردیم که باید طبق اساسنامه عمل کنیم. آن زمان در بحرین برای مسابقات مقدماتی آماده می شدیم. گفتیم بگذارید ثبات شکل بگیرد و احساسی عمل نکنید.

اصولی که در برنامه «ورزشگاه» در خصوص جلسه دیروز هیئت رئیسه وجود داشت و اینکه نام مهرداد سراج به عنوان سرپرست فدراسیون فوتبال چگونه ابتدا خارج از جلسه اعلام شد؟ وی گفت: جلسه دیروز 9 ساعت به طول انجامید. بعد از عزل آقای عزیزی هادم وارد بحث سرپرستی شدیم. بحث های جلسه جدی بود و ابعاد مختلفی داشت که حتی فرصت نداشتیم گوشی هایمان را برداریم و خبر بدهیم.

اصولی با بیان اینکه نمی دانم موضوع نظارت سراج از کجا آمده است، تاکید کرد: باید از رسانه هایی که روی خبر کار کرده اند بپرسید منبع آنها چیست؟ منبع رسمی ما سایت رسمی فدراسیون فوتبال و اعضای هیات مدیره است. این خبر از کجا آمده است؟ سراج یکی از بهترین دوستان و همکاران ما در هیئت مدیره است و سخت کار می کند و فرصت های زیادی دارد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا دستور آزادی عزیزی هادم یا انتخاب میرشاد ماجدی صادر شده است؟ گفت: دستور عزل عزیزی هادم یا مجیدی وجود نداشت.

عضو هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال همچنین بحث تماس عزیزی هادم با اعضای این هیئت برای لغو برکناری از ریاست را رد کرد و گفت: طولانی شدن جلسه دیروز نشان می دهد که تصمیمات ما مستقل بوده است. در غیر این صورت یک جلسه نباید بیش از 9 ساعت طول بکشد. همه فرصت ها، تهدیدها و نقاط قوت حل شد و به اجماع رسید.

اصولی در بخشی دیگر از سخنان خود به اولین جلسه هیات مدیره با عزیزی هادم اشاره کرد و افزود: در این جلسه از آقایان خواستیم که آلبوم را به بودجه فدراسیون بیاورند که با تعجب نگاه کردند و گفتند که نداریم. گفتم بحث بودجه تیر 1400 را شروع کنیم تا از تیر 1401 سال مالی شفافی داشته باشیم، اما با قضاوت‌ها، وعده‌ها و وعده‌های مشترک مواجه بودیم، در دخل و خرج هم همین‌طور.

عضو هیئت مدیره فدراسیون فوتبال خاطرنشان کرد: در حال حاضر اولین کاری که باید انجام دهیم تصویب بودجه 21 تیرماه است که باید آن را نیز به جلسه ارائه کنیم. سپس تمام دریافت‌ها و پرداخت‌های ثبت شده در کمیته مالی را بررسی کنید. فقط فردا (شنبه) میخوایم بریم ببینیم چیه ما تیم و ایده و فکر داریم. مصمم هستیم صورت های مالی و بودجه سال فدراسیون را در هیات مدیره تصویب کنیم. در این صورت ملاک هزینه ما آلبوم بودجه خواهد بود.

اصولی در پاسخ به اینکه فدراسیون فوتبال در زمان شروع کار عزیزی هادم تنها 3 میلیون تومان در حساب خود داشت، تاکید کرد: من به عنوان یکی از اعضای هیئت مدیره نمی شناختم. باید صورت حساب را چاپ کنیم. در آستانه دو بازی ملی و سپس تدارکاتی هستیم که باید به توافق برسیم و از تنش پرهیز کنیم. ما باید به سمت صلح حرکت کنیم. به عنوان جوان ترین عضو هیئت مدیره، ما به همه کمک می کنیم. این فوتبال متعلق به همه مردم است. هر کس علاقه مند است می تواند ما را در ادامه این داستان یاری کند. دیروز که جلسه به پایان رسید، شیخ سلمان (رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیا) در کمتر از یک ساعت تماس گرفت و از کار ما تمجید کرد و به ما تبریک گفت. اعضای مجمع هم پیام های زیادی فرستادند. جو خوب است. ما مسئول حفظ این فضا هستیم.

وی همچنین درباره مشارکت غلامرضا رفیعی مشاور حقوقی فدراسیون فوتبال در گفتگو با بازیکن گابنی باشگاه گهر گفت: فایل صوتی منتشر شد که جای تاسف دارد. باید به طور مستقل و کامل مطالعه شود و در صورت لزوم تجدید نظر شود.

اصولی در پاسخ به این سوال که آیا فدراسیون فوتبال یا فردی در فدراسیون با امیر اسکندری (رمال) ارتباط دارد؟ نه در فدراسیون فوتبال.

وی درباره رابطه اسکندری با عزیزی هادم گفت: از این موضوع اطلاعی ندارم. فقط یک سند با نام شرکت با نام عزیزی هادم و آقای مهرعلی منتشر شد.

عضو هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال در پایان گفت: مجمع فدراسیون فوتبال تشکیل شود. آنچه در هیئت مدیره تصویب کردیم این است که جلسه در اردیبهشت 1411 تعیین شده است. فقط دستور جلسه باید تغییر کند. اگر مجلس رای به انفصال موقت بدهد پای صندوق می رویم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید