کاستی های قانون رتبه بندی معلمان چیست؟

کاستی های قانون رتبه بندی معلمان چیست؟

اکنون بسیاری از کارشناسان و معلمان بر این باورند که تصمیم نهایی پاسخگوی نیاز معلمان نخواهد بود.

رامین کریمی نیا، عضو شورای مرکزی سازمان معلمان ایران به جامعه بیست و چهارم گفت: 6 سند تحول بنیادین آموزش و پرورش آغاز شد. خوشبختانه

وی افزود: البته آرمانی که معلمان مد نظر داشتند و در سند تحول آمده و نویسندگان این سند نیز خواستار آن بوده اند، با این مصوبه یعنی. هدف ارتقای کیفیت آموزش و تبدیل شدن به یک رویکرد رقابتی و معلمان از نظر کرامت بود.

مزایای قانون رتبه بندی معلمان
نماینده سازمان معلمان ایران با بیان اینکه راه اندازی رتبه بندی معلمان امری پسندیده است، گفت: با توجه به تأثیر تحصیلات و خاستگاه ها و حذف عبارت «وابستگی به بودجه دولت در سال های آینده» رتبه بندی معلمان

وی افزود: فوق العاده رتبه بندی در حداقل دستمزد سال آینده تفکیک شده است یعنی ابتدا حقوق سال آینده پرداخت می شود و به 5 میلیون و 600 هزار تن افزایش می یابد و سپس فوق العاده به این اضافه می شود. شکل.”

کریمی نیا حضور تعدادی معلم در هیأت های نظارت که باید در مورد مکانیسم رتبه بندی تصمیم گیری کنند نیز از مزایای این مصوبه است.

اشتباهات در قانون رتبه بندی معلمان
وی سپس به بیان مشکلات و ضعف های مصوبه طبقه بندی معلمان پرداخت و گفت: بزرگترین ایراد این مصوبه این است که تاثیر زیادی در کیفیت کار و بالا بردن جایگاه و معیشت معلمان ندارد. از سوی دیگر با تورم فعلی افزایش حقوق معلمان بین 1.5 تا 5 میلیون تن خواهد بود که تاثیر خاصی بر معیشت معلمان نخواهد داشت و انگیزه ای در آنها ایجاد نمی کند.

عضو شورای مرکزی سازمان معلمان ایران ادامه داد: بر اساس تبصره 3 ماده 29 قانون ششم توسعه، معلمان از مشاغل مشابه محروم می شوند. قانون برای مشاغل مشابه حقوق، مزایا و پاداش در شرایط یکسان نباید بیش از 20٪ باشد. . همین مشاغل استاد دانشگاه هستند و متاسفانه در این رتبه بندی ارتباطی با این موضوع وجود ندارد.

کاری نیا کاهش حداقل دستمزد معلمان جوان را یکی دیگر از کاستی های تصمیم گیری رتبه بندی می داند و می افزاید: در بررسی های مجلس درباره لایحه رتبه بندی معلمان تبلیغات زیادی شده است که معلمان جوان 8 میلیون دریافت می کنند اما امروز شاهد هستیم که در مصوبه نهایی حداقل 6 میلیون حقوق معلمان جوان این فاصله طولانی است و باعث ناامیدی معلمان جوان شده است. اگر تبلیغاتی صورت نمی گرفت قطعا بهتر بود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: به نظر می رسد پرداخت های امسال به سال 1401 موکول شود، بنابراین این یکی از ابهامات است، زیرا ظاهرا لیست حقوق اسفند ماه بسته شده است.

دیدگاهتان را بنویسید