کالاهای اصلی به اندازه کافی در استان مرکزی ذخیره می شود / ارسال و توزیع مشکلی ندارد

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از دیار آفتاب; علیرغم توزیع ارز ملی با نرخ ثابت 4200 تنی برای تامین کالاهای اساسی از سال 97 تاکنون، مردم همواره از افزایش و بی ثباتی قیمت مایحتاج مشترک خود گلایه داشته اند تا جایی که آمارها نشان می دهد قیمت برخی از کالاهای اساسی اقلام پس از اجرای این سیاست پولی دو یا سه برابر شده است که تامین حداقل اقلام روی میز را برای اقتصاد ایران دشوار کرده است.

آزادسازی 4200 تن نیز یارانه پنهانی با هدف تثبیت قیمت کالاهای اساسی مردم است اما پر واضح است که دولت قبل نتوانست منابع ارزی تخصیص یافته برای واردات مواد اولیه و کالاهای اساسی را در حد انتظار مدیریت کند. یارانه باید به دست تولیدکنندگان و مردم برسد، بنابراین ارز 4200 تومانی به نام تولیدکنندگان و مردم رقم خورد، اما سود آن به جیب عده ای ریخت و مردم هرگز پول ملی را امتحان نکردند.

ارز 4200 تومانی یکی از بی‌اهمیت‌ترین تصمیم‌های اقتصاد ایران بود که به دلیل نظارت ضعیف و عدم مدیریت توزیع منجر به پرداخت این ارز که در ابتدا قرار بود از مردم حمایت کند، منجر به کوچک شدن توده‌ها شد. با مجوزی که مجلس در قانون بودجه سال 1401 به دولت داده است، دولت سیزدهم بر حذف این رانت کلان از اقتصاد کشور اصرار دارد، اقدامی که با توجه به تاثیر آن بر اقتصاد کشور به جراحی اقتصادی تعبیر می شود.


اما برای اجرای این طرح، مسئولان به مردم اطمینان دادند که اقلام کافی در بازار وجود دارد و هر گونه افزایش قیمت با نظارت ستاد تنظیم بازار انجام خواهد شد، اما از آنجایی که هر تغییری در ابتدا هشدار دهنده است، گاهی اوقات با افزایش تقاضا و به دنبال آن کمبود عرضی برخی اقلام.

مشاهدات میدانی در استان مرکزی و فروشگاه های زنجیره ای در مرکز استان نشان می دهد که چهار قلم مرغ، تخم مرغ، روغن و لبنیات بیشتر بدون کمبود در اختیار شهروندان قرار گرفته و با قیمت های اعلام شده عرضه می شود و مسئولان استان در مقررات حوزه بازار همچنین بر نظارت مستمر بر وضعیت بازار و تحویل به موقع اقلام ضروری تأکید دارد.


کالاهای اصلی به اندازه کافی در استان ذخیره شده است

استاندار مرکزی که در روزهای اخیر هدایت و نظارت بر اجرای طرح جدید اقتصادی دولت را بر عهده داشت، گفت:

مخلصه الائمه با بیان اینکه کالاهای اساسی مانند گوشت قرمز، مرغ، تخم مرغ و شکر به اندازه کافی در استان ذخیره می شود، بیان کرد: اگرچه سیاست پخت و توزیع استان تغییر نکرده است، اما برخی نانوایی ها تخلفاتی را گزارش می دهند که به زودی رسیدگی خواهد شد.


32f584c6 26d0 4d33 b2aa 8ea4dd27ae62 خبر خاکستری


(بازدید استاندار مرکزی از منابع پروتئینی)

استاندار مرکزی افزود: ملاک مدیریت عالی استان مدارا با تولیدکنندگان و توزیع کنندگان کالاهای اساسی است اما اگر بخواهند نظام اقتصادی استان و توزیع اموال مردم را در روند کاری خود بر هم بزنند بدون شک برخورد قانونی خواهد شد.


در استان مرکزی کمبود اقلام اساسی نداریم

علی صفری رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی در گفتگو با دیار آفتاب؛ وی با اشاره به آخرین وضعیت اقلام اصلی در استان گفت: وضعیت استان مرکزی از نظر کالاهای اساسی مطلوب است و مشکل و کمبودی وجود ندارد و تنها مشکل توزیع مدیران است که باید به موقع اقدام کنند. شیوه.

وی افزود: مازاد برنج داریم و هم اکنون در فروشگاه ها موجود است. در کارخانجات هم سهمیه و هم روغن های تولیدی وجود دارد و به مدیران توصیه کردیم سریعتر نسبت به انتقال روغن در قفسه مغازه ها و فروشگاه ها و همچنین شکر و مرغ اقدام کنند.


1eb5a851 61d1 47df 8697 2ed1a1b48489 خبر خاکستری


(بازدید رئیس جهاد کشاورزی استان مرکزی از مغازه ها | شنبه 25 اردیبهشت)

صفری گفت: متأسفانه در برخی موارد شاهد یک فضای روانی هستیم که مردم باید مطمئن شوند که کمبود اقلام اساسی نداریم و تنها مشکل این است که گاهی مدیران دیر اقدام می کنند و بنا به توصیه ما باید این کار انجام شود. مشکل.” مطرح شد.

وی افزود: در حال حاضر سرانه مصرف نفت بیشتری در استان مرکزی داریم و 4 پالایشگاه نفت در استان داریم که علاوه بر تامین نفت استان، به سایر استان ها نیز حمل می شود.


تامین شکر و روغن مشکلی ندارد

مدیرکل اداره معدن و تجارت استان مرکزی همچنین گفت: مشکلی برای تامین کالاهای اساسی مانند شکر و روغن در این استان وجود ندارد و مردم می توانند به راحتی کالاهای مورد نیاز خود را از مغازه های مختلف استان خریداری کنند.

جودکی گفت: روز شنبه 40 تن نفت با تعرفه جدید در استان توزیع شد و امروز با قول مساعد شرکت طبیعت، 200 تن دیگر در استان مرکزی توزیع می شود که مشکل نفت در استان مرکزی به طور کامل حل می شود. نرخ جدید


0e9da6a9 b9cb 4f0d 8b21 279c51a19b01 خبر خاکستری

وی با تاکید بر اینکه اجازه سوء استفاده و اخلال در تامین و توزیع کالاهای اساسی انسانی را نمی دهیم، گفت: برخورد با متخلفان و دلالان در اولویت است و همه دستگاه های مسئول باید حضور مستمر و قوی در بازار داشته باشند.

مدیرکل صمت استان مارکاسی گفت: سامانه تلفنی 124 به صورت شبانه روزی فعال است و مردم باید هرگونه اختلال در بازار اعم از فروش مجدد، گران فروشی و انباشتگی را از طریق تلفن 124 اطلاع دهند.


پیش بینی های لازم برای تقویت ذخایر محصولات اصلی کشور انجام شده است/ برخی برندگان از بازاریابی محصولات اجتناب می کنند.

علیرضا نظری نماینده مردم خمین و عضو کمیسیون کشاورزی مجلس در گفتگو با دیار آفتاب در خصوص هماهنگی ها و برنامه های ارائه شده توسط دولت از آمادگی دستگاه های نظارتی برای اصلاح قیمت ها خبر داد. بحث بر سر حذف 4200 بخار با در دسترس قرار دادن محصولات برای کسب سود، اجتناب می شود، علیرغم اینکه می توان گفت کمبودی در محصولات اساسی در کشور نداریم، شدید شده و نظارت جدی روزافزونی را می طلبد.


b95b933b c88b 4ee3 93fc ceb9678070ff خبر خاکستری

نماینده مردم خمین گفت: بیشتر توجه کنید..

نظری گفت: برای این منظور مجلس یازدهم 232 هزار میلیارد تن اعتبار در حمایت از اقدام دولت تخصیص داده است. البته مجلس همچنان آمادگی دارد در اصلاحیه بودجه 1401 در صورت نیاز دولت به اعتبار بیشتری برای اجرای طرح کمک کند تا این طرح به درستی اجرا شود.

سخنگوی مردم خمین تاکید کرد: آنچه امروز در دستور کار دولت است فصل مشترک قوه مجریه و مقننه است و مجلس در تلاش است تا این عملیات را به درستی انجام دهد تا شاهد کمترین مشکل در اجرای آن باشیم.

نظری گفت: با توجه به اینکه این اصلاح اقتصادی تاثیر مستقیمی بر سفره مردم دارد، بنابراین همه باید دولت را در اجرای هرچه بهتر آن یاری کنند.


افتتاح چندین انبار جهت انباشت در استان مرکزی

روز گذشته روابط عمومی سپاه روح الله استان مرکزی از کشف چندین گنجینه 85 تنی خبر داد و افزود: با مبارزه با مفاسد اقتصادی و تسهیل در اجرای طرح اقتصادی دولت و همچنین رصد دقیق و فعال سازی شبکه اطلاع رسانی مردمی اقدام کردند. موفق شد چندین گنجینه از کالاهای ذخیره شده را پیدا کند.

در این ابلاغیه با تاکید بر رویارویی قاطع منطقه مرکزی سپاه با انحصار طلبان آمده است: با دستور مقام محترم قوه قضائیه این اقلام را جهت بازگشت به شبکه توزیع در اختیار مراجع مسئول قرار داده است.


مردمی‌سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها، اقدام مهم دولت برای افزایش قدرت خرید اقشار آسیب‌پذیر و مقابله با خروج سرمایه‌های ملی از طریق قاچاق، عرضه کامل کالاهای مصرفی مردم و پرداخت کمک هزینه دو ماهه خانواده دو فوریت است. اقدامات دولت برای اجرای بهتر این طرح مهم اقتصادی.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید