کاهش بودجه دولت برای مقابله با ریزگردها/ نماینده مجلس: چرا قرار نبود ریزگردها وارد تهران شود؟

کاهش بودجه دولت برای مقابله با ریزگردها/ نماینده مجلس: چرا قرار نبود ریزگردها وارد تهران شود؟

روهر نه رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس با انتقاد از اطلاع رسانی ورود ریزگردها به پایتخت گفت: ورود ریزگردها به پایتخت باید حداقل 24 تا 36 ساعت قبل از سوی سازمان هواشناسی پیش بینی می شد.

سمیه رفیعی رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی با انتقاد از اطلاع رسانی درباره ورود ریزگردها به پایتخت گفت: ورود ریزگردها به پایتخت باید حداقل بین 24 تا 36 ساعت از سوی سازمان هواشناسی پیش بینی می شد. از پیش. “

وی افزود: پیرو پیش بینی سازمان هواشناسی، ستاد مدیریت بحران و دانشگاه علوم پزشکی و محیط زیست مجبور شدند از طریق رسانه ها به مردم اطلاع رسانی کنند.

نماینده مردم تهران در مجلس ادامه داد: از سوی دیگر اطلاعات ایستگاه های کیفیت هوا باید توسط سازمان محیط زیست به علوم پزشکی ارسال می شد که یا از طریق علوم اجتماعی ارائه می شد و یا خود سازمان محیط زیست بلافاصله وضعیت ورود به گرد و غبار عمومی را اعلام می کرد. سیستم اطلاع رسانی نمی کند

رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس با بیان اینکه تصمیمات باید پیشگیرانه باشد، گفت: جلسه مدیریت آلودگی هوای استان تهران با حضور اعضا باید حداقل یک تا دو روز قبل برگزار شود و پیش بینی ها و سطوح لازم برای تصمیم گیری نیز انجام شود. نمی تواند اتفاق بیفتد.

رفیعی به محاسن مقابله با ریزگردها اشاره کرد و تاکید کرد: متاسفانه دولت هم در بودجه سال گذشته و هم در سال جاری تمامی اعتبارات مقابله یا مدیریت ریزگردها را حذف کرده است. اگرچه مبادی ورودی این موضوع از مرزهای غربی، جنوبی و جنوب غربی بوده و اکثر مراکز خارجی هستند، اما باید بودجه لازم برای برنامه های بعدی تامین می شد که متاسفانه مرکز ملی مبارزه با گرد و غبار محیط زیست مورد بی توجهی قرار گرفت. سازمان. در حال حاضر مشخص نیست که او پس از ترک این پست چه خواهد کرد.

نماینده مردم تهران در مجلس با اشاره به مصوبه فراکسیون محیط زیست در سال گذشته در خصوص آلودگی هوای تهران، گفت: از این رو ایستگاه های پایش کیفیت هوا باید مرتب به روز و کالیبره شوند.

رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس بر لزوم رایزنی جدی دیپلماتیک و گرد و غبار تاکید کرد و گفت: بعید است به وضعیت بحران دائمی هشدارها و شرایط اضطراری برسیم و در صورت ادامه این وضعیت معمولا در تابستان و پاییز داریم. مشکلات جدی اختلاط ریزگردها و شرایط آلودگی هوای تهران.

وی با تاکید بر اینکه مقابله با ریزگردها و آلودگی هوا بیش از هر چیز نیازمند توان مدیریت است، خاطرنشان کرد: آلودگی هوا مستلزم کنترل واحدهاست و عدم کنترل واحدها در این حوزه بسیار مشهود است.

رفیعی از پیگیری موضوع ریزگردها در فراکسیون محیط زیست مجلس خبر داد و تصریح کرد: مجلس در راستای اجرای قانون هوای پاک بر این موضوع نظارت می کند و با هرگونه سهل انگاری در مدیریت آلودگی هوا برخورد خواهد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید