کاهش سرمایه گذاری یک چالش جدی در بخش کشاورزی است

وی افزود: اولین نقطه عطف در بخش کشاورزی، تمرکز بر توسعه صنعت و مدیریت بازار کشاورزی به جای توجه به توسعه محصولات کشاورزی است که نیازمند اقدامات لازم توسط کشاورزان و کشاورزان است. مسئولین “

معاون هماهنگی اقتصادی استانداری قزوین گفت: توسعه و افزایش تولیدات کشاورزی در این مقطع از کشور ضرورتی ندارد. بلکه باید بر توسعه صنعت کشاورزی غیر وابسته به واردات تمرکز کرد.

صنعت کشاورزی برای ادامه حیات نیازی به واردات ندارد

وی تاکید کرد: صنعت کشاورزی که برای ادامه حیات باید از سراسر دنیا وارد شود، صنعت پایدار نخواهد بود. بنابراین به جای برنامه ریزی برای توسعه تولید، باید به سمت توسعه صنعت کشاورزی برویم.

“تحول تحول در بخش کشاورزی باید بر امنیت غذایی متمرکز شود، با تمرکز بر امنیت غذایی پایدار”؛ رقابت افزایش یافته و حمایت مستقیم از کاربر نهایی نیز باید در نظر گرفته شود، نه قیمت‌گذاری و سیاست‌های تجاری.

این مقام مسئول گفت: کمتر از 7 ماه از تحول کشاورزی کشور می گذرد و یارانه ای که قبلاً متعلق به واردکننده مواد اولیه دام بود، اکنون مستقیماً به مصرف کننده پرداخت می شود.

وی با اشاره به افزایش قیمت مواد اولیه دامی، افزود: تولیدکنندگان با اتخاذ سیاست های جدید دیگر نمی توانند برای تولید به مواد اولیه وارداتی ارزان قیمت تکیه کنند. زیرا با افزایش قیمت مواد اولیه دامی در صحنه، تولیدکننده ای باقی خواهد ماند که بتواند محصول را به صورت اقتصادی و بر اساس دانش تولید کند.

پیله‌فروش گفت: با توجه به چرخش دیگر پیش‌بینی‌های تحول، باید بر تعیین قیمت آب بر اساس زمین زراعی، تعیین قیمت آب بر اساس میزان مصرف و در نتیجه هرکسی که مصرف بهینه دارد، تمرکز کنیم. باید قیمت کمتری نسبت به قیمت آب آنها باشد.

محدودیت منابع آب یک چالش جدی برای بخش کشاورزی است

وی با اشاره به چالش های موجود در بخش کشاورزی گفت: در بخش کشاورزی با چند چالش جدی از جمله محدودیت آب در دسترس کشاورزی مواجه هستیم که باید برای عبور از این حوزه سخت کمک کنیم.

معاون هماهنگی اقتصادی استانداری قزوین گفت: کاهش سرمایه گذاری چالشی جدی در بخش کشاورزی است. همچنین از بین رفتن ظرفیت پایدار خاک و کوچک شدن زمین های کشاورزی یکی از مهم ترین آسیب های بخش کشاورزی است.

وی در پایان گفت: توسعه نژادهای ناسازگار با اکوسیستم کشور و فرسایش نژادهای بومی کشور دو عاملی است که چالش بهره وری ناکافی نژادی منابع تولیدی را ایجاد می کند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید