کاهش سهم بازنشستگان به صندوق بازنشستگی

کاهش سهم بازنشستگان به صندوق بازنشستگی

مشکل کاهش درآمد صندوق‌های بازنشستگی و کسری آنها در سال‌های اخیر به یکی از مشکلات اصلی این صندوق‌ها تبدیل شده است که همزمان با پدیده پیری جمعیت و گذر از پنجره جمعیتی و کاهش نرخ تعداد اشتغال

رضا فیضی نژاد (معاون فنی و بیمه ای صندوق بازنشستگی کشوری) وی در این خصوص توضیح داد: صندوق بازنشستگی کشوری در اساسنامه خود و همچنین بر اساس قانون کار کشور، مشترکین خود را صرفاً کارکنان رسمی دستگاه های اجرایی و اجرایی کشور می داند و متأسفانه در محل حضور ندارند. ورود صندوق کشور خارج از این محدوده.

وی افزود: در ماده 29 برنامه هفتم ساختاری به دنبال ثبات و پایداری صندوق های بازنشستگی بودیم. زمانی که بعد از 13 تیرماه 87 در قانون مدیریت خدمات کشوری و سایر قوانین با انواع محدودیت ها و موانع در انتصاب و استخدام کارکنان کشوری مواجه می شویم، عملاً ورودی این صندوق بسته شده و ضریب حمایتی آن به شدت کاهش می یابد. بنابراین از سوی دیگر برای پایداری این صندوق به عنوان دومین صندوق بازنشستگی کشور نیازمند اقدامات مناسب هستیم.

فیضی نژاد تصریح کرد: در بسیاری از موارد می بینیم که نیروها توسط دولت و کشور به کار گرفته شده اند و در ادارات و واحدها در خدمت دولت و دستگاه اجرایی کشور هستند اما به جای صندوق کشور. ، اعضای سازمان تامین اجتماعی هستند.

معاون فنی و بیمه ای صندوق بازنشستگی کشوری درخواست کرد: مجلس برنامه ریزی کند و در برنامه هفتم سازمانی همه رسمی، پیمانی، قراردادی و … را پیش بینی کند. کارکنانی که در دستگاه های اجرایی و اجرایی خدمت کرده و طبق قوانین مدیریت استخدام کشوری به صورت انفرادی به کار گرفته شده اند، تحت پوشش صندوق بازنشستگی کشوری، مشترکین این صندوق را شناسایی و تعریف می کنند تا بتوانیم از بحران مهم بسته شدن ورودی ها عبور کنیم. صندوق ملی و ضریب حمایتی در حال حاضر پایین آن. در این صورت در کنار اصلاحات پارامتریک می توان به تغییراتی در جهت پایداری این صندوق مهم کشور امیدوار بود.

وی تصریح کرد: نمی‌خواهیم فشاری ایجاد کنیم که استخدام‌های جدید با بار مالی مشخص انجام شود، اما اینکه استخدام‌های جدید بر اساس معیار پارامتریک جدید انجام می‌شود، سن بالاست که کمکی به تامین مالی کشور نمی‌کند. زیاد. به عنوان یک قاعده، افرادی که در سن 40 سالگی یا بیشتر به خدمت می‌پردازند، به جای 30 سال، تنها 20 سال خدمت می‌کنند تا زمانی که به سن بازنشستگی برسند یا نتوانند به خدمت ادامه دهند. منظور ما از بیان این نکته این است که با همان نیروهایی که داریم و زیر مجموعه سایر صندوق ها هستیم، می توانیم سهم قابل توجهی از سهم صندوق بازنشستگی کشوری را افزایش دهیم. علاوه بر این، با این کارکنان جدید (که به صورت قراردادی منصوب می شوند) اصولاً باید به صندوق بازنشستگی کشوری منصوب شوند.

فیضی نژاد در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه «در نهادهایی مانند وزارت آموزش و پرورش و وزارت بهداشت که مسئولان همیشه از کمبود نیرو صحبت می کنند و آیا می توان ظرفیت جذب نیروی رسمی در این بخش را به منظور افزایش داد. برای افزایش درآمد صندوق ملی.' وی تصریح کرد: در حال حاضر 70 درصد مشترکین و افراد صندوق ملی از دو موسسه آموزشی و وزارت بهداشت هستند. آموزش و پرورش بزرگترین نهاد و بهداشت و درمان دومین نهادی است که مستمری بگیران کشور را تشکیل می دهد.

معاون فنی و بیمه ای صندوق بازنشستگی کشوری افزود: قطعا نقطه قوت این دو وزارتخانه در قالب معلمان، پرستاران، بهیاران، پزشکان و … است. بحث آموزش و سلامت دو حوزه مهم و حیاتی است و نمی‌توان در قالب راهکارهایی مانند «کوچک‌شدن دولت» و «برون‌سپاری خدمات» تعهدات را در این دو بخش کاهش داد. طبق قانون اساسی ما دولت موظف است تا پایان دوره متوسطه خدمات آموزشی رایگان ارائه دهد و در بخش درمان نیز حداقل ها باید برای اقشار مختلف تامین شود، بنابراین در این زمینه سیاست تعدیل و ممنوعیت استخدام، برون سپاری و کار موقت موجه و قابل قبول نیست.