کاهش مصرف گاز و آلایندگی در موتورخانه با انجام معاینه فنی


ساعت: 09:33
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۷/۲۵
کد خبر: 1903818

رئیس مرکز ملی هواشناسی و تغییر اقلیم گفت: اگر معاینه فنی موتورخانه ها انجام شود 2 اتفاق خوب می افتد; اول اینکه مصرف گاز کاهش می یابد که از نظر اقتصادی به نفع اپراتورها است. مورد دیگر این است که میزان آلاینده های موتورخانه ها را کاهش می دهد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ داریوش گلی زاده رئیس مرکز ملی هوا و تغییرات اقلیمی گفت: بر اساس ماده 17 قانون هوای پاک که بر معاینه فنی محفظه موتورها و سیستم های سوخت و ایجاد سامانه ای در این زمینه توسط کشور تاکید شده است. سازمان استاندارد این سامانه با حضور معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان طراحی و حفاظت محیط زیست ارائه شده و هم اکنون در مرحله تکمیل اطلاعات می باشد.

وی افزود: آموزش های لازم را به همکاران خود در استان ها در خصوص نحوه استفاده از این سامانه و ورود اطلاعات به آن ارائه کرده ایم.

رئیس مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم نیز گفت: ابتدا ساختمان های دولتی برای معاینه فنی سیستم های سوخت در اولویت هستند. ضمناً این سامانه در مرحله بعد مراکز تجاری و اداری بزرگ در کلان شهرها را در بر می گیرد و در نهایت تمامی ساختمان ها را در بر می گیرد.

گلعلی زاده تصریح کرد: در صورت انجام معاینه فنی موتورخانه ها 2 اتفاق خوب رخ می دهد. اول اینکه مصرف گاز کاهش می یابد که به نفع اپراتورها است. مورد دیگر این است که میزان آلاینده های موتورخانه ها را کاهش می دهد.

وی در عین حال خاطرنشان کرد: قانون هوای پاک از طریق صندوق ملی محیط زیست به افرادی که بازنگری فنی دوم را انجام دهند، تسهیلات اعطا می کند.

رئیس مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم با اشاره به تهیه پیش نویس استاندارد ملی سوخت های نفت، گاز و بنزین بر اساس استاندارد یورو 5 و بر اساس ماده 18 قانون هوای پاک، خاطرنشان کرد: این پیش نویس. به تایید کمیته فنی رسیده و هم اکنون استانداردی که پس از تصویب اعلام می شود در دستور کار شورای عالی قرار دارد.

گلعلی زاده از تدوین استاندارد تجهیزات آلایندگی خودرو مانند مبدل های کاتالیزوری خبر داد و گفت: بحث پایش نفت، گاز و بنزین با همکاری سازمان ملی استاندارد ادامه دارد.

وی با بیان اینکه استاندارد تجهیزات پایش کیفیت هوا تدوین شده است، تصریح کرد: به دنبال اجباری شدن این استاندارد هستیم و در صورت تحقق این امر نظارت بر رعایت این استاندارد بر عهده سازمان ملی استاندارد خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید