کاهش 2 درصدی کلاهبرداری اینترنتی در گیلان


ساعت: 16:20
تاریخ انتشار: 1401/04/15
کد خبر: 1881425

فرمانده انتظامی فتای گیلان از کاهش 2 درصدی کلاهبرداری اینترنتی در گیلان خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش 17 آذرماه، «امیرحسین نقی مهر» در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به علت بالا بودن کلاهبرداری اینترنتی گفت: یکی از دلایل شیوع ویروس کرونا و افزایش خریدهای اینترنتی است. باعث شد شهروندان مضرات این نوع خرید را فراموش کنند.

کلاهبرداری اینترنتی یکی از جرائم اولویت دار استان است، گفت: کلاهبرداری اینترنتی 40 درصد جرایم سایبری را تشکیل می دهد.

فرمانده انتظامی فتح گیلان با بیان اینکه کلاهبرداری اینترنتی نسبت به سال گذشته 2 درصد کاهش داشته است، تصریح کرد: با وجود اینکه کلاهبرداری اینترنتی نسبت به سال گذشته کاهش یافته است، اما در مجموع نسبت به سال های گذشته افزایش داشته است.

سرهنگ نگی مهر ارتقای امنیت سایبری را از اولویت های پلیس فتا اعلام کرد و اظهار داشت: برگزاری کلاس های آموزشی و تولید محتوا تحت عنوان هشدار رسانه ای برای عموم مردم شناخته شده است.

وی با بیان اینکه یکی از عوامل جرایم سایبری بی احتیاطی کاربران است، گفت: هدف پلیس کاهش رسیدگی به پرونده های ارجاعی است اما گاهی به دلیل عدم آگاهی مردم از قوانین، روند رسیدگی را طولانی می کند. “

فرمانده انتظامی فتای استان گیلان با بیان اینکه جرایم سایبری محدود به زمان و مکان نیست، گفت: در برخی موارد موارد مذکور مربوط به حوزه پلیس فتا نبوده و گاهی اسناد و مدارک افراد مساعد دادگاه نیست، بنابراین روند رسیدگی با موارد افزایش می یابد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید