کاهش 269 میلیون مترمکعبی حجم آب در پنج سد استان تهران


ساعت: 15:04
تاریخ انتشار: 1401/02/05
کد خبر: 1834373

مدیر بهره برداری و نگهداری تاسیسات آبفای و برقی شرکت آب منطقه ای تهران از کاهش ۲۶۹ میلیون مترمکعبی ذخایر آبی پنج سد استان تهران خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمد شهریاری به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو (تعهد) گفت: حجم ذخیره سدهای آب شرب استان تهران در حال حاضر 500 میلیون مترمکعب است که این میزان در سال گذشته 770 میلیون مترمکعب بوده است. حدود 269 میلیون مترمکعب کاهش نشان داد.

شهریاری با اشاره به اینکه میزان بارندگی از ابتدای امسال تاکنون تنها حدود 11.2 میلی متر بوده که نسبت به میانگین بلندمدت 76 درصد کاهش بارندگی را نشان می دهد، گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون تنها 161.2 میلی متر کاهش داشته است. این در حالی است که این رقم در مدت مشابه سال گذشته 215 میلی متر بوده است که به این معناست که از ابتدای سال آبی تاکنون با کاهش حدود 25 درصدی بارندگی مواجه هستیم.

مدیر دفتر بهره برداری آب و برق شرکت آب منطقه ای تهران با بیان اینکه میانگین مخزن عادی سدهای تهران در پایان فروردین ماه در شرایط عادی آب و هوایی 838 میلیون مترمکعب بوده است، افزود: اگر بخواهیم 500 میلیون فعلی را ذخیره کنیم. مترمکعب سدهای پنج گانه «با مقایسه تهران با میانگین یک مخزن معمولی، شاهد کاهش 338 میلیون مترمکعبی نسبت به سدها در سال های عادی هستیم.

وی در خصوص آخرین وضعیت سدهای تحت مدیریت شرکت آب منطقه ای تهران تا پایان روز یکشنبه 13 اردیبهشت 1401، یادآور شد: حجم آب سد امیرکبیر حدود 90 میلیون مترمکعب است در حالی که این میزان 168 میلیون مترمکعب است. . متر آب در روز مشابه پارسال.. حجم آب سد طالقان از 321 میلیون مترمکعب در سال گذشته به 225 میلیون مترمکعب و حجم آب سد لار از 96 میلیون مترمکعب به 56 میلیون مترمکعب افزایش یافت. متر

شهریاری افزود: حجم ذخیره آب سد لتیان در سال گذشته حدود 54 میلیون مترمکعب بوده که امسال به 58 میلیون مترمکعب افزایش یافته است. همچنین حجم آب سد ماملو از 132 میلیون مترمکعب به 71 میلیون مترمکعب رسیده است.

مدیر دفتر بهره برداری و نگهداری از تاسیسات آب و برق شرکت آب منطقه ای تهران با اشاره به روند کاهش بارندگی ها نسبت به مدت مشابه سال گذشته و بلندمدت و ادامه این روند، ضمن تاکید بر لزوم مدیریت و مدیریت کنترل مصرف آب در بخش شرب برای رفع کمبود آب در سال آبی آینده گفت: برای غلبه بر کم آبی و تامین آب آشامیدنی پایدار بویژه در فصول گرم سال، همکاری مردم و مسئولان امری اجتناب‌ناپذیر و حائز اهمیت است. می تواند برنامه ها را دنبال کند در تابستان پیش رو که روزهای اوج مصرف آب است، مشکلی برای خدمت رسانی به مردم نخواهیم داشت.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید