کاهش 80 درصدی آتش سوزی در مراتع بحرانی کرمانشاه


ساعت: 10:41
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۶/۲۹
کد خبر: 1898453

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه بیان کرد؛

شهاب شیرزادی گفت: آتش سوزی مراتع شهرستان کرمانشاه نسبت به سال گذشته 80 درصد کاهش داشته است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ شهاب شیرزادی در گفتگو با خبرنگار مرصاد نیوز در خصوص وضعیت آتش سوزی مراتع در شهر کرمانشاه اظهار داشت: با توجه به شرایط و تجربه به دست آمده در سال گذشته در بحث آتش سوزی مراتع این شهرستان اقدامات پیشگیرانه از آن زمان در دستور کار قرار گرفت. آغاز سال .

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری کرمانشاه با تاکید بر اینکه اقدامات پیشگیرانه به طور کلی موثر و کاهش خسارت است، تصریح کرد: بر اساس تذکرات ارسالی به دهیاری ها و دهیاری ها، اقدامات و موارد پیشگیرانه به ویژه در مناطق حساس که تعداد آتش‌سوزی‌ها در سال‌های اخیر زیاد بوده است، در زمینه کاهش آتش‌سوزی مراتع شاهد اثرات بسیار مؤثری بوده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه بیشتر آتش‌سوزی‌ها ناشی از دامداران، گردشگران و آتش‌سوزی در مزارع بوده است، افزود: سطوح مختلف بر وقوع آتش‌سوزی تأثیرگذار است، اما تجربه سال گذشته کمک زیادی به مهار و کاهش آتش‌سوزی مراتع کرده است.

به گفته شیرزادی، استقرار گشت در عرصه‌های مرتع و جنگلی، تشکیل تیم‌های واکنش سریع و هماهنگی با سازمان‌های مردم نهاد برای مقابله با آتش‌سوزی‌های احتمالی در مراتع و جنگل‌ها از جمله اقداماتی است که در حوزه پیشگیری از اهمیت بالایی برخوردار بوده است.

وی با اشاره به اینکه بیشتر آتش سوزی های جنگل ها و منابع طبیعی ناشی از انسان است، خاطرنشان کرد: در دستور کار استفاده از مشارکت، آموزش و فرهنگ سازی مردم از طریق رسانه ها در حفظ و نگهداری منابع طبیعی است.

شیرزادی گفت: «شاید وسعت آتش سوزی در شهر حدود یک هکتار بوده و شاهد کاهش 80 درصدی آتش سوزی مراتع در شهر بوده باشیم.» به ویژه در مناطق بحرانی مانند سرفیروزآباد.

وی از علاقه مندان به طبیعت خواست کپسول های آتش نشانی خریداری و در اختیار انجمن های حفاظت از محیط زیست قرار دهند تا در صورت بروز آتش سوزی با کمک این وسایل آتش مهار شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید