کاهش 80 درصدی تقاضا در بازار لوازم خانگی

کاهش 80 درصدی تقاضا در بازار لوازم خانگی

موجی از افزایش ارزش دلار بازارها را فرا گرفت

اگرچه گفته می شود در بازار لوازم خانگی کمبودی وجود ندارد اما به نظر می رسد نوسانات نرخ دلار بر قیمت لوازم خانگی تاثیرگذار بوده و برخی شرکت های تولید کننده لوازم خانگی قیمت خود را افزایش داده اند. این در شرایطی است که بازار لوازم خانگی همچنان در رکود به سر می برد و به دلیل کاهش قدرت خرید مردم، خرید و فروش کاهش چشمگیری پیدا کرده است. اگرچه بسیاری از کالاهای ایرانی از نظر کیفیت نمی توانند با کالاهای اروپایی و حتی کره ای و ژاپنی رقابت کنند، اما واردات کالاهای خانگی همچنان ممنوع است و به گفته اکبر پازوکی، رئیس اتحادیه فروشندگان کالاهای خانگی، تمامی کالاهای خارجی بازار قاچاق است. .

اکبر پازوکی، رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی درباره افزایش قیمت سه شرکت لوازم خانگی به «اعتماد» گفت: این شرکت ها درخواست افزایش قیمت بین 10 تا 15 درصدی داشته اند و این در حالی است که قدرت خرید مردم حداقل 10 درصد کاهش یافته است. . درصد نسبت به سال گذشته در حالی که در سال گذشته 70 درصد کاهش داشته است، امسال این میزان 80 درصد کاهش داشته است.

رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی همچنین خاطرنشان کرد: اگر سیاست دولت و وزارت حراست به سمتی سوق داده شود که مواد اولیه به راحتی به دست تولیدکنندگان برسد، نگرانی ها کاهش می یابد. اینکه امروز شاهد آن هستیم که برخی از تولیدکنندگان لوازم خانگی درخواست افزایش قیمت محصولات خود را مطرح کرده اند، به نظر می رسد ناشی از افزایش نرخ ارز و جو روانی ایجاد شده در این زمینه باشد.

پازوکی ادامه داد: البته این سه شرکتی که درخواست افزایش قیمت داشتند، به دلیل اینکه این درخواست در سامانه 124 ثبت نشده است، هنوز مجوز دریافت نکرده اند و باید اعلام کنند که 40 هزار تومان مواد اولیه خریداری کرده اند یا خیر.

رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی گفت: اگر دولت به تولیدکنندگان در حوزه ارزی تسهیلات بدهد، آنها نیز تولید خود را افزایش داده و هزینه های خود را کاهش می دهند تا قیمت نهایی نیز کاهش یابد و در غیر این صورت نمی توانند رقابت در بازارهای دیگر.. اگرچه صادرات لوازم خانگی افزایش یافته است اما این صادرات همچنان بسیار محدود است.

چرا قیمت لوازم خانگی را به دلار محاسبه می کنند؟

پازوکی درباره قیمت گذاری مواد اولیه در بورس خاطرنشان کرد: با وجود اینکه هفتمین تولیدکننده فولاد در جهان هستیم، اما این سوال مطرح می شود که چرا باید با وجود تولید داخل بودن فولاد، قیمت را به دلار تعیین کرد؟ فولاد را به قیمت روز به دلار به تولیدکننده بدهند، اگر در مورد سیاست حمایت از تولید است چرا باید دستمزد ریالی و کالای خانگی، خودرو و… محاسبه شود. رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی درباره ممنوعیت واردات لوازم خانگی نیز گفت: اگر قرار است سلیقه مردم را در نظر بگیریم باید این سلیقه را در رقابت آزاد بسنجیم در حالی که بازار رقابتی باعث می شود تکنولوژی روز دنیا وارد کشور شود. اگرچه گفته می شود در 4-5 سال گذشته تولیدکنندگان داخلی سرمایه گذاری کرده اند و برای بازار زحمت کشیده اند، اما معتقدیم که لازم نیست هر محصولی وارد شود، بلکه به جای کالای قاچاق وارد شود که در کشور کم پیش نمی آید. ، باید لیستی از کالاها را در اختیار واردکننده قرار دهیم و نیاز به اظهار کالا و واردات با نظارت و نظارت انجام شود. هم دولت و هم مردم دسترسی محدودی به برندهای لوازم خانگی دارند
با هم مقابله نکنید

فروشگاه های بزرگ به صورت نقدی هنگام تحویل می فروشند و فروشگاه های کوچکتر فروش نقدی دارند

پازوکی خاطرنشان کرد: در بازار لوازم خانگی امروزی کیفیت و خدمات پس از فروش رعایت می شود و از این منظر به رشد خوبی دست پیدا کرده ایم، اما هرگونه ممنوعیتی باعث افزایش قیمت ها و به عنوان مثال قاچاق می شود; یخچالی که چند روز پیش 30 میلیون تومان قیمت داشت و امروز با افزایش 15 درصدی همان یخچال را 34.5 میلیون تومان می فروشند اما سوال اینجاست که آیا حقوق کارمندان افزایش یافته است تا بتوانند این محصول را خریداری کنند. ?
رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی ادامه داد: البته فروشگاه های بزرگ در این شرایط اقدام به فروش نقدی کرده اند اما سایر مشاغلی که کالای خود را به صورت نقدی نمی فروشند متضرر می شوند. این در حالی است که این مغازه ها باید عوارض و عوارض شهرداری را به موقع پرداخت کنند. ما 20000 واحد تجارت لوازم خانگی در سراسر کشور داریم که زندگی آنها باید بچرخد.

90 درصد لوازم خانگی قاچاق به صورت اینترنتی به فروش می رسد

پازوکی درباره قاچاق لوازم خانگی خاطرنشان کرد: این کالاها به صورت خرد و کلان قاچاق می شود و 90 درصد از این کالاها به صورت اینترنتی به فروش می رسد و با داشتن گارانتی های مختلف تبلیغ می شود و حتی امروز شاهد هستیم که محصولات ال جی و با وجود اینکه محصولات سامسونگ به بازار عرضه نمی شود. ، همچنان در این سایت ها فروخته می شوند.

رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی در پاسخ به این سوال که آیا قیمت کالای قاچاق کمتر از بازار آزاد بوده است، گفت: خیر، چون این کالاها در بازار نیستند، قیمت بالاتری دارند و ضمانت نامه ها کاذب و به منظور مردم است. آشنا شوید دو راه برای استعلام کالای خریداری شده وجود دارد. اول اینکه با ثبت نام و کد و مدل دستگاه از کالای قاچاق در سیستم گارانتی کلی مطلع شوید. یا گارانتی ندارید

دیدگاهتان را بنویسید