رکود بازار لوازم خانگی و کاهش 10 تا 20 درصدی محصولات

رکود بازار لوازم خانگی و کاهش 10 تا 20 درصدی محصولات

روز ناهار : پس از رکود بازار لوازم خانگی، کسب و کارها باید در هنگام فروش محصولات بین 10 تا 20 درصد تخفیف بدهند.

در چند ماه گذشته بازار لوازم خانگی با رکود قابل توجهی مواجه شده و همین امر باعث شده تا کارخانه ها محصولات خود را در قالب طرح های مختلف به فروش برسانند اما خریداران تمایلی به خرید لوازم خانگی نداشته و آن را در اولویت اول خود قرار داده اند.

البته بروز برخی نابسامانی‌های اخیر در بازار نیز بر کاهش مراجعه مردم برای خرید لوازم خانگی تأثیر گذاشته است و بنگاه‌ها به ندرت معامله می‌کنند.

به گفته فروشندگان، اجناس خریداری شده در خردادماه همچنان در انبارهایشان است، اما رکود معاملات و بروز اغتشاشات باعث شده مردم تمایلی به خرید، عرضه بیشتر از مصرف کننده نداشته باشند.

در همین رابطه برخی شرکت ها به خبرنگار تسنیم گفتند: باید محصولات آنها را چهار تا پنج میلیون تومان ارزانتر (10 تا 20 درصد تخفیف) بفروشیم. اما مهم اینجاست که خریداری نمی شود و انبارهای ما هم پر از اجناس است. هم اکنون یخچال ساید بای ساید 34 میلیون تومان در بازار 29 میلیون تومان به فروش می رسد.

مشاهدات بازار لوازم خانگی نشان می دهد که رکود عرضه بر تولید نیز تاثیرگذار است. از یک سو تولیدکننده ملزم به تولید برای چرخه تجاری خود است اما از سوی دیگر بازار با کمبود مشتری مواجه است که به نظر می رسد دولت باید راهکار مناسبی در این زمینه برای فروش لوازم خانگی داشته باشد و بیاورد. رونق به این بازار./تسنیم

دیدگاهتان را بنویسید